Mulig med forskjellig "speaker setup" på stereo & surround ? (Marantz 5008)

Mori

Medlem
16 Des 2005
8.127
0
0
Mulig med forskjellig "speaker setup" på stereo & surround ? (Marantz 5008)

Er visst litt rusten :)

Lenge siden jeg har lest manualer gitt...

Kan man sette opp receiver slik at man kjører 5.1 på surround, dvs alle høyttalere som Small og deling på feks 80.

OG ha en egen setting på stereo, der jeg kjører frontene som Large UTEN subben ?

Jeg sitter og knoter med min Marantz 5008 og finner ingen instilliger som gir meg det jeg ønsker. Må jeg skaffe meg ny receiver ? Eller er dette noe som ikke kan gjøres ?

Grunnen er så enkel som at jeg synest musikken er best uten sub samt at frontene (B&O mc120.2) ikke klarer di værste scene på film... Går ikke dypt nok.

Slik det er nå så går jeg inn i setupen og endrer på frontene hver gang jeg skal se film... noe tungvindt.

Frode

mstrandbo

Medlem
22 Jul 2014
33
0
0
Jeg er i samme situasjon.. Sitter med en eldre Denon-receiver som jeg ikke har funnet ut av. Men for øyeblikket så har jeg konfigurert det meste til å fungere brukbart i film og musikk. Men ønsker helst å kunne ha forskjellige innstillinger for stereo og surroung, ja.

Mori

Medlem
16 Des 2005
8.127
0
0
Takker for tilbakemeldingene.
Da var det litt som jeg fryktet, det går nok bare på visse receivere. Hmm, får grubble litt, veldig glad i lydsignaturen til Marantzen.
Har uansett eksprementert litt i kveld, og har funnet en ok løsning med deling på 40 hz. Subben er da minimalt tilstede på musikken, samt effektforsterkeren har god kontroll på frontene under film.
Får fungere en så lenge, funderer litt på å bytte effektforsterkeren mot en stereforsterker med prossesorinngang. Dette vil jo løse det meste :).