Mr. Dobelina - 80-talls sang. Hvilken artist?

Xene

Medlem
11 Okt 2004
651
0
0
Her har dere som hører på 80-tallsmusikk litt hjernetrim. Vet ikke svaret selv, men jeg har leitet nettet rundt etter mulige kandidater uten hell.

Jeg husker en gang på 80-tallet da jeg var ganske liten, at jeg så en musikkvideo på et hotell. Videoen var noe i samme stil som Talking Heads - Once in a lifetime dvs. menn i stresskoffert.(som om det ikke var mye av det på 80-tallet...:( )
De sang noe sånt på refrenget:"Mista dobelina mista Bob dobelina, mista dobelina mista bob dobelina" eller noe i den duren. (Det var det jeg hørte i hvertfall som 7-åring. Det kan godt være det var noe helt annet de sang, men det hørtes ut som dette... :) )

Jeg syns denne sangen var så kul(den gangen) så jeg kunne tenkt meg å hørt den igjen, men det er litt vanskelig når man ikke vet hverken artist- eller sangnavn...
Noen som kan hjelpe...?

Tormy

Medlem
21 Apr 2004
420
0
0
Den som leter på Google finner :)

Hei!

Her er tekst ++

Artist: Del The Funky Homosapien
Album: I Wish My Brother George Was Here
Title: Mistadobalina

[Chorus: "Mistadobalina, Mr. Bob Dobalina. . .]
Mistadobalina, Mistabobdobalina, Mistabobdobalina,
won't you quit
you really make me sick with ya fraudulent behavior
you're gonna make me flip and then an army couldn't save ya
why don't you behave ya little rugrat
take a little tip from the tabloid
because I know I'm not paranoid
when I say I saw ya tryin' to mock me
now you and your crew are on a mission tryin' to hawk me
but it isn't happenin' ya fraudulent foes
you used to front big time now I suppose
osv...

Link til tekst: http://www.lyricsdepot.com/del-the-funky-homosapien/mistadobalina.html

Lykke til med å finne video ! Ser mange linker på nett men ingen som jeg har fått til å kjøre video ennå annet enn en "kopi" av en ungdom.

Xene

Medlem
11 Okt 2004
651
0
0
Kjempeflott!! Takk! Du har nå avsluttet en 15 år gammel jakt... Trodde jeg hadde googlet på de stikkordene jeg kunne... hmm. begynner visst å bli rusten. :(

(Med nærmere ettertanke tror jeg jeg har prøvd på dobElina og ikke dobAlina.. uffda.. *skamme seg*)
Takk uansett!