montering av DAVIS projektor(cinevision)

sydana

Medlem
9 Jun 2003
12
0
0
hei, skal montere min davis, siden det ikke er keystone på davisen, så blir den litt vanskligere å montere for å få beint nok bilde..så jeg lurer på om noen har noen tips å komme med, angående montering, projektoren skal henges i taket. Har lurt på å felle den inn i taket, taket er ca 10cm senka, men lurer på om det er så mye å hente på de 10cm..tar imot alle gode råd med stor takk :D

naist

Medlem
9 Feb 2003
403
0
0
Det er litt feilvisende å si at det ikke er keystone på Cinema One - det du mener er vel at det ikke er korreksjon for det på Davisen. Nok kverulering over detaljer.

Davisen er forholdsvis takknemlig å montere. Dersom du har råd/plass til et stativ er naturlig nok det det beste. Men hvis ikke kan du alltids lage to ([___] - snu andre veien)/fire ([ ]) små braketter som du monterer på justeringskruene og i taket. Bare husk at der må minst være 5-10 cm mellom projektoren og taket med luft for å hjelpe på avkjølingen. Feller du den inn i taket vil du måtte være desto mer nøye på tilstrekkelig ventilasjon. Eneste jeg kan se at du vinner på innfellingen er mindre synlig projektor og ca. 5-10 cm mindre keystone (avstanden mellom en rett linje fra projektorens undersiden og til bildekanten - rett meg hvis jeg tar feil).

Taket er vanligvis nokså beint og med en mindre justering på skruene burde bildet bli perfekt (dersom veggen/lerretet er rett.).

Davisen er jo heller ikke kjent for å være spesielt stillegående - skal du ha den inne i et skap? Eget rom?

mvh
naist