Mitt bass-system får ny makker

8x12_TOM

Medlem
11 Jun 2006
858
2
18
Dette er på topp av lista mi over hva jeg kunne tenkt meg å fått lyttet til.Men det er ikke så enkelt da en av oss bor så usentralt☺
Toppen av lista..... det var meget hyggelig
Du bor jo på Nordpolen.......så jeg vet ikke helt jeg;) Hender forresten jeg ser deg på messe i Horten, og da er det ikke langt igjen ned til Langesund. Kommer du i år?

northpole

Medlem
16 Okt 2010
69
0
6
Blir nok ikke Horten på meg i år dessverre .hadde vært hyggelig å møte folket igjen og se hva som skjer i markedet .Var jo også på Dsp kurs hos Snickers .tror forøvrig jeg hadde trengt ekstraundervisning .synd jeg ikke fikk med kurs nr 2.også☺

thohaug

Medlem
11 Jan 2011
1.864
23
38
Spørs om jeg ikke må få sneket inn en tur for å lytte til herligheten ila messen Tor.. Om vi ikke kjører oss fast på puben. Er der hele helgen i år.

8x12_TOM

Medlem
11 Jun 2006
858
2
18
Redd det blir hektisk å få til det, siden det prioriteres det sosiale den helge, og forresten er anlegget nede for tiden. Jobber fortsatt med en mystisk dipp i midbass, helmholtz bak skal finntunes, det skal inn en isotrafo + enkle strømtiltak som virker etter hensikt. Jeg skal også over til audiolense 5 noe jeg regner med blir en utfordring. Alt som kan gå galt i en slik prosess går galt når det gjelder meg.

Hele helgen på meg også. Vi ses i Horten.

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.556
488
83
47
Asker
Må å få invitert meg på besøk en helg når du har fått ting på plass igjen.

Er å veldig nysgjerrig på Audiolens og om dette er noe jeg kan få implementert i min ny kino. Hva er det som skal bli forskjell nå på Audiolens 5 kontra tidligere versjon?

alphamale

Medlem
11 Sep 2007
1.028
40
48
Redd det blir hektisk å få til det, siden det prioriteres det sosiale den helge, og forresten er anlegget nede for tiden. Jobber fortsatt med en mystisk dipp i midbass, helmholtz bak skal finntunes, det skal inn en isotrafo + enkle strømtiltak som virker etter hensikt. Jeg skal også over til audiolense 5 noe jeg regner med blir en utfordring. Alt som kan gå galt i en slik prosess går galt når det gjelder meg.

Hele helgen på meg også. Vi ses i Horten.
Hei Tor!
Jeg er hjemme en ukes tid til om du skal til oslo. Jeg når deg ikke på hfs. så da blir det her! Mulig jeg skal få tlf.nummeret ditt?

8x12_TOM

Medlem
11 Jun 2006
858
2
18
Må å få invitert meg på besøk en helg når du har fått ting på plass igjen.

Er å veldig nysgjerrig på Audiolens og om dette er noe jeg kan få implementert i min ny kino. Hva er det som skal bli forskjell nå på Audiolens 5 kontra tidligere versjon?
Du vet du kan komme akkurat når det skulle passe(for begge)

Det nye programmet undertrykker preringing bedre og en har muligheten å bedre mikse mellom lineær fase og minimum fase korrigering. Må lese meg opp litt på det igjen.

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.556
488
83
47
Asker
Du vet du kan komme akkurat når det skulle passe(for begge)

Det nye programmet undertrykker preringing bedre og en har muligheten å bedre mikse mellom lineær fase og minimum fase korrigering. Må lese meg opp litt på det igjen.
Det setter jeg stor pris på :) Skal lese meg litt opp på Audiolens, kanskje en må ta noen telefoner, for å se hvordan jeg kan komme i mål selv.

Kos deg på ferie!

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.282
354
83
Men det er spennende tråd uansett, gøy med insane systemer. Selv om det er rimelig dødt på Avforum generelt, dessverre.

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.869
79
48
All aktivitet er god aktivitet :)
Ja forumet er litt dødt , så alle innlegg er nok kjærkomne :)

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.282
354
83
Enig, såpass flott system trenger litt oppmerksomhet. Bilder er alltid gøy.

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk

ask4me2

Super Moderator
Medlem av ledelsen
11 Aug 2004
14.897
30
48
Det var et imponerende oppsett ;)

Tipper dette får frem fundamentet i mye musikk som de som har produsert musikken ikke har visst er der en gang....

Hva slags musikk lytter du på 8x12 Tom?

8x12_TOM

Medlem
11 Jun 2006
858
2
18
Blir reprise på bilde i innlegg 395 pluss litt til.

Dette er et fireveis aktivt system der er satt opp med Audiolense som dsp . Musikkpc'en spiller av filer fra harddisk med JRiver som avspillingsprogram. JRiver har en konvolver som en kan laste ned filen som er bearbeidet av Audiolenes. Den inneholder delefrekvenser og kalibrering av alle kanalene, så alt summerer perfekt i tid, fase og frekvens
Denne sendes til dac'en lynx aurora 8 som er en 8 kanals dac med usb options. Den fordeler alt til respektive forsterkere - 3 stk Dynamic Preicision - (middbass, mellomtone og diskant), og 4 monoblokker fra Anaview alc 1000-1300 (subb)

Høyttalersystemet består av 8 stk 24" fra Precision Devices som subb, 6 stk AE TD15M som middbass, 8 stk 6,5" fra Morel til mellomtone, og til slutt to Beyma Tpl-150 til diskant. Delefrekvenser er 60 Hz, 500 Hz og 3500 Hz

Det er jobbet bra med de akustiske forholdene i rommet.
20141215_183532.gif

20160419_113148.jpg

aurora-1.jpg

DSC_1294.jpgnicon.jpg

DSC_1608.jpg

Sist redigert:

8x12_TOM

Medlem
11 Jun 2006
858
2
18
Det var et imponerende oppsett ;)

Tipper dette får frem fundamentet i mye musikk som de som har produsert musikken ikke har visst er der en gang....

Hva slags musikk lytter du på 8x12 Tom?
Lytter på nesten alt av musikk, kommer litt ann på humøret