Mitt annlegg så langt (Kjøpt hus 11/3)

Prec

Medlem
23 Mai 2003
1.221
0
0
www.cripos.com
Grattis med nytt hus og velkommen til Fana :)
Kombinasjonen unger og hjemmekino går fint :) Har 4 stk. uten at det har skapt tulliball. (4 unger, ikke 4 hjemmekinoer :) )

rojohan

Medlem
17 Feb 2003
5.337
0
0
44
akto skrev:
Skjer det noe her da Jolly. Kom med noen bilder da vel :D
Siden eg fekk huset har det vært prioritert bytte av kjøkken og oppussing av andre ting som me såg nødvendig. Kinorommet har eg ikkje fått begynt på enda, men har tatt noen bilder og laget ei lita skisse til dere :)

Kinorommet er på 5.25m * 3.30m med knevegger på ca. 1.6m (A) og ca 0.6m (B). Det som er tegnet med rød strek skal lages.

Vedlegg

Ak

Administrator
11 Des 2002
36.020
5
38
39
Ser ikke verst ut det rommet der.. Skulle passe formålet svært godt :)
Har dere tenkt å male rommet?

rojohan

Medlem
17 Feb 2003
5.337
0
0
44
Eg har lyst til å male, men det spørs om ho tillater det :) Ein mulighet da er å kle veggene med mørke gardiner/filt.

jfinneru

Medlem
27 Jul 2003
16.250
0
36
49
det er bare å male. rommet mitt ble (i mine øyne) mye finere med de mørke fargene.

Bidda

Medlem
9 Jan 2004
9.035
0
0
www.lesjo.net
Hmm...det går an å beise også istede for å male. Kunne passet med et takløft eller ark i den delen hvor sofae n skal stå ;-)
Uansett gratulerer med hus og husk at høst-mørket, med kino-tid, nærmer seg raskt.

rojohan

Medlem
17 Feb 2003
5.337
0
0
44
Bidda skrev:
og husk at høst-mørket, med kino-tid, nærmer seg raskt.
og forsvant..... :)

Har ikkje prioritert å få kinorommet igang etter at me vart foreldre i høst, savnet har heller ikkje vært så stort etter at vesle Marianne kom til verden :-D

No har eg derimot kommet litt igang, og det første som er blitt gjort er å lage projektorstativ. Og siden eg ikkje ville feste stativet i skråtaket (som er gips), og heller ikkje "punktere" rammen på velux-glaset. Vart det eit rart stativ ,det ligner vel mest på ein liten svingkrane :)

Stativet kan tiltes i alle retninger og i tillegg stilles i +/- 10 grader ut i fra 0/90/180/270 grader, så det er praktisk sjølv om det ikkje er så lekkert :lol:

Det neste som er planlagt utført, er å lage eit stativ til senterhøgtaleren. Det nærmer seg kinotid igjenn........

Vedlegg