miniDSP-Offisiell tråd. Flere nyheter, bla Dirac-Series

epifant

Medlem
22 Nov 2003
1.558
0
0
Både MiniDIGI og MiniDSP klarer seg med 4.5-24V og ca 150mA per kort. En original iPhonelader leverer 1A og 5V, altså plenty :)

Audiodidakt

Medlem
31 Jul 2007
36
0
0
Ok, pokker! :)-))

Takk for svar : hadde bare håpt at det var "utilstrekkelig" med strøm, jeg fikk de nemlig ikke til å virke da jeg forsøkte fyre de opp for ett års tid tilbake.

Nåvel, det ordner seg kanskje.

orso

Medlem
14 Nov 2008
10.719
5
38
Det som derimot kanskje kan diskuteres er kvaliteten på strømforsyningen og innvirkningen på lydkvaliteten?

orso

Medlem
14 Nov 2008
10.719
5
38
Jeg har hatt IcePower 125ASX2 moduler. De er fine de, men det er ikke så mye watt. De brokobles til monobruk. Overrasker meg litt at de velger den løsningen til noe som hovedsakelig vil bli brukt til sub. Ca. 200W i 8ohm er ikke all verden hvis elementet har lav følsomhet og man skal bruke EQ.

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Syns vi burde ha en tråd om dette spennende produktet. Jeg kan for lite teknisk til å synse for mye, men legger gladelig ut info i første post etterhvert som det kommer inn. Her finnes 2/3/4-veis delefilter muligheter og balanserte kit.

Nytt:

miniDsp 4x10HD
miniDsp 10x10HD
miniDsp UMIK-1

Hjemmeside: MiniDSP

Flott tutorial: Subwoofer equalization and integration with the miniDSP 2×4 | Hifi Zine

Flere tutorials: Minidsp Tutorials | Hifi Zine

Oversikt over plug-ins: MiniDSP - Audio plug-ins
miniDIGI: MiniDSP - miniDIGI
miniAMP: MiniDSP - miniAMP
miniSTREAMER: MiniDSP - miniSTREAMER

MiniDSP concept

miniDSP is a revolutionary platform for digital audio signal processing applications. A low cost and low power platform for great sound in a small 3"x3" package! No programming skills required, we already did the hard work with a wide selection of plug&play audio plug-ins ranging from multi-way digital crossovers to stereo mixer. Available as a pre-assembled kit for your custom product or packaged in a high grade aluminum box, it's up to your imagination to decide how you want to integrate miniDSP in your system!

En titt på en plugg-in i bruk:
[YOUTUBE]6uptQHSU9TY[/YOUTUBE]

attachment.php

attachment.php

Vedlegg

• miniDSP_box_small.jpg
    miniDSP_box_small.jpg
    30,5 KB · Sett: 185
  • miniDSP small.jpg
    miniDSP small.jpg
    43,3 KB · Sett: 192
Sist redigert:

zaibz

Medlem
29 Jan 2010
276
0
16
Disse boksene har fanget min oppmerksomhet. De virker geniale og enkle:-D
Jeg planlegger å bygge inMiles fra Tangen, og vurderer en slik boks som delefilter.

Folk rundt om på webben skryter av disse produktene.

Slik jeg har forstådt det, så trenger jeg en miniDSP 2x4 og en plugin kalt 2way-advanced som jeg laster ned og installerer på DSP'en? Er det så enkelt?:confused:

Soundfre@k

Medlem
20 Nov 2003
12.211
0
0
Det er verdt å vite at det er to versjoner, med ulike "input sensitivity" RevA er vel den du bør velge (om jeg har forstått dette rett) hvis man har forforsterker foran minidsp. RevB hvis man skal koble direkte til CD-spiller. Høres litt merkelig ut egentlig, men dette står nå da på deres sider:

Important Note: This product is a RevA version with 0.9Vrms/2.6Vpp input capabilities. It is the perfect fit for PC sources, portable players or any source capable of lowering the signal to this level. If you intend to connect it to a CD player, or any other source which you don't have volume control over, you should purchase the RevB version instead.

Important Note: This board is a RevB version with 2Vrms input capabilities. It is the perfect fit for high grade CD player, or any other source which you don't have volume control over. If you intend to feed a lower signal (e.g. Ipod/PC source..) and would like greater sensitivity, please have a look at our RevA board instead.

Bruksanvisning:
RevA
RevB
Alle andre

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
zaibz skrev:
Disse boksene har fanget min oppmerksomhet. De virker geniale og enkle:-D
Jeg planlegger å bygge inMiles fra Tangen, og vurderer en slik boks som delefilter.

Folk rundt om på webben skryter av disse produktene.

Slik jeg har forstådt det, så trenger jeg en miniDSP 2x4 og en plugin kalt 2way-advanced som jeg laster ned og installerer på DSP'en? Er det så enkelt?:confused:

Jeg håper du har rett, for jeg bygger InConcert Miles, har kjøpt miniDSP 2x4 og 2way -advanced plug-in. ;) Nå trenger jeg å finne en 4-kanals effekt. Eller 2 stk 2-kanals eller....eller.... :)

zaibz

Medlem
29 Jan 2010
276
0
16
Spennende8)
Siden jeg blir å bruke forforsterker med maks output på 1.0V passer RevA perfekt :)
Ja, med tanke på effekt, så er valgene nesten uendelig :p

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Det er det, men budsjettet mitt er tynt akkurat nå (les:ikke eksisterende) så noe voldsomt gromt blir det ikke. Nå er InConcert Miles lettdrevet så jeg kan sikkert kjøre noe smått til å begynne med. Jeg har en plan. :)