Minidisk med Mp3 funksjon.

jfinneru

Medlem
27 Jul 2003
16.249
0
36
50
http://www.sony.no/view.x?cat=1037592&prod=997&loc=no_NO

finnes en del spillere som takler mp3. et eksempel er den jeg linket til over her

Finnes det noe sånt? MD er da allerede komprimert?
md (minidisk) er vel bare navnet på opptaksmediumet, og ikke en filstandard. det er opp til spilleren om den greier å lese mp3, wma, waw etc. det vanlige er vel waw, og de tar ca 10 x så mye plass som en mp3 fil. så skal man kjøpe en md bærbar spiller, så er det vel en stor fordel at den leser mp3 filer.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.344
181
63
42
www.avforum.no
Ja, minidisk fungerer faktisk ypperlig som MP3 lagringsmedium. Du har også tilgang til rimelig lagringsmedie... Imidlertid er det nok rene, som
oftest MP3 spillere som selges mest om dagen!

hildrum

Medlem
23 Nov 2003
256
0
0
Hvor mye ligger MD platene på da?
Tenker på å handle meg en brukt sony .. 1200,- som tar mp3..
Hvor mange minutter mp3 for jeg egentlig over?
Sender den mp3 filene direkte over eller ? eller "spiller" den de over.

diskvask

Medlem
24 Aug 2003
310
0
0
Så vidt jeg vet må mp3/wma/wav konverteres til atrac for å kunne spilles av på en minidiskspiller. Det at det reklameres for at spillerne støtter mp3/wma betyr ikke annet enn at det følger med programvare som konverterer/overfører filene til md on-the-fly.

hildrum

Medlem
23 Nov 2003
256
0
0
Dere sett meg ei tvil.

Nå er jeg usikker på hva jeg ska gjøre har ikke tenkt å legge ut mer 1000,- i spiller...

Og jeg skal i militeret så jeg må ha mye musikk med meg...
Har tenkt litt på 10gig ipod men det blir jo mye dyrere.
Andre mp3 spillere har jo ikke plass 128mb osv.. minne brikkene er jo dyrere en MD plater?

hildrum

Medlem
23 Nov 2003
256
0
0
Re: Dere sett meg ei tvil.

hildrum skrev:
Nå er jeg usikker på hva jeg ska gjøre har ikke tenkt å legge ut mer 1000,- i spiller...

Og jeg skal i militeret så jeg må ha mye musikk med meg...
Har tenkt litt på 10gig ipod men det blir jo mye dyrere.
Andre mp3 spillere har jo ikke plass 128mb osv.. minne brikkene er jo dyrere en MD plater?
har fått pris på en strøken:
MiniDisc - Sony MZ-N707 (MP3/WMA/WAV)

til 1200,- med alt utstyr.

hildrum

Medlem
23 Nov 2003
256
0
0
Re: Dere sett meg ei tvil.

hildrum skrev:
hildrum skrev:

Jeg skal inn i militeret og trenger MYE musikk med meg.. så mp3 spiller
blir ikke noe bra.. skal jeg kjøpe CD mp3 spiller blir den for stor til trening. Men er det ingen som har erfaring med MD og mp3 ??
Dette er det beste valget jeg har kommet frem til nå.. når det gjelder min stuasjon.

har fått pris på en strøken:
MiniDisc - Sony MZ-N707 (MP3/WMA/WAV)

til 1200,- med alt utstyr.