Ming Da MC-3R

HK_Xclio

Medlem
15 Nov 2008
7.161
0
36
Sørreisa
.

AndersD skrev:
Du identifiserer om det er en "nordic" enkelt. Da skal det stå Nordic på fronten av forforsterkeren.
Men uansett så burde jo selgeren kunne være behjelpelig med dette.
Dette med volt har jeg seriøst ikke peiling på, men jeg har hvertfall benyttet meg av noen dempeledd som hroekk tipset meg om litt tidligere i denne tråden grunnet litt høy gain.
Hvis du ruller litt oppover på skjermen så vil du finne en link.

Mvh: -a-
Jeg skal prøve å se når jeg kommer hjem :)
mener å huske det skal stå noen plass.
Fant ingen dempeledd i den linken over, kom til en hjemmeside med masse hobbyutstyr osv. eller er det bare jeg som ikke leter? :p
Parasond sa jeg kunne bruke Gain på effekt forsterkeren. Skal få prøvd dette idag :)

AndersD

Medlem
13 Apr 2007
27
0
0
HK_Xclio skrev:
Jeg skal prøve å se når jeg kommer hjem :)
mener å huske det skal stå noen plass.
Fant ingen dempeledd i den linken over, kom til en hjemmeside med masse hobbyutstyr osv. eller er det bare jeg som ikke leter? :p
Parasond sa jeg kunne bruke Gain på effekt forsterkeren. Skal få prøvd dette idag :)

Gå inn på linken, velg bilstereo, og så delefilter. Scroll deg nedover siden til du finner Harrison Lab 12db dempeledd.
Lykke til!

HK_Xclio

Medlem
15 Nov 2008
7.161
0
36
Sørreisa
AndersD skrev:
Gå inn på linken, velg bilstereo, og så delefilter. Scroll deg nedover siden til du finner Harrison Lab 12db dempeledd.
Lykke til!
Ahh, det er en sånn en ja. Har en sånn liggende fra stinger. mener jeg fjernet den siden den tok vekk alt som heter lyd. Måtte skru volumet opp på max for å få den til å sende signalet gjennom.
Dette var en gang i tiden når jeg kjøre musikk via pc, masse støy i lyden. Skal prøve den :D

Thx :)

Det står nokk Nordic Mingda fremme på forsterkeren, så da er det en MKII?
4 År gammel amp for 1500kr? verdt d? Wondering :p

Har foresten testet det parasound sa med å skru ned gain, det funket greit.
Å støyen ble så å si borte.
trenger ikke vri mye på volumet til mingdaen heller.

Kinell82

Medlem
13 Jan 2020
2
0
1
Heisann! Får en Nordic Ming Da MC-3R MkII i morgen jeg, skal teste den mot en Doxa 70 Signature MkII og ett sett Channel Islands Audio D-100 monoblokker. Har tidligere prøvd Doxaen med en Parasound forforsterker og en Eastern Electric "forforsterker" uten hell må jeg vel kunne si. Men passiv pre, det likte Doxaen.

Nå er det nesten umulig å si hva som er inni disse Doxa boksene da med alle disse versjonene og halv og heloppgraderingene som finnes. Men jeg har en teori om at Doxaen ikke liker pre med lav utg.impedans, i så fall skal Ming Da'en med sine 100K i utg.impedans bli knall. For monoblokkene mine spiller det ingen trille, de har 100K inng.impedans og har så langt spis alt av pre.amper. Og DP sine effekt trinn ser jeg har over 200K i inng.impedans, så hvis Ming Dae'en funker med monoblokkene mine burde den gjøre det på DP også.

Angående Doxa 70 og ML, har du en SE versjon er det "bare" en trafo i den, så den blir nok litt slunken på å levere strøm vil jeg tro. Men her er jeg ikke på trygg grunn i det hele tatt.
Hvordan låter/matcher Nordic ming MC 3R med Doxa 70mk? Har selv en slik Doxa og skal kjøpe ny pre amp