Min lille kino.. oppdatert

Spot

Medlem
16 Jul 2003
142
0
0
www.akvariekjelleren.does.it
Her er en liste over mitt oppsett pluss et par bilder:

TV: Sony KP-41S4 crt bakprojektor
DVD: Sony DVP-NS999ES
Projector: Panasonic PT-AE300
Lerret: GreyLine 180cm 1:1
Parabol: Nokia 8003 S
Forforsterker: HarmanKardon Signature 2.1
Forsterker: HarmanKardon Signature 2.0
Front: AudioPro Blue Diamond
Senter: PSB Stratus C5
Bak: AudioPro Black Pearl

Og så vil jeg si takk til alle her på forumet som har gitt meg mye bra info de siste måneder. :)

Vedlegg

BullFire

Medlem
24 Apr 2003
2.427
6
38
Velkommen til forumet.
Kjempe flott hjemmekino du har der :D
Vis du har plass burde du vurdere en crt prosjektor, da kan du få mye mer for pengene og du slipper "regnbue" effekten. + at du får noen andre gode fordeler også

Helge

Medlem
15 Jan 2003
895
2
18
Meget bra hjemmekino. LIker komponentene du har valgt.

Blir bra med en X1.

rojohan

Medlem
17 Feb 2003
5.337
0
0
44
Velkommen til oss

Bra du har hatt nytte av forumet

Bra utstyr du har, og ser du er på jakt etter prikken over i'en.....ein proj :)

Aasmund

Medlem
7 Aug 2003
870
0
0
Bra utstyr! Har selv et litt nostalgisk forhold til Sony bakprojeksjon, da jeg har hatt to stykker selv. Så min aller første DVD film på en sånn, en 46 tommer :) Den hadde et meget godt bilde.

Spot

Medlem
16 Jul 2003
142
0
0
Ja sony tv'n har vært bra den. Vurderte og selge den når jeg skal ha proj, men så skrudde jeg av bakplata og tok en liten rengjøring baki der.
Nå er ikke sony'n tilsalgs lenger :mrgreen:
Det som var grått er blitt sort og bilde er like skarpt som da jeg kjøpte tv'n.

Idag fikk jeg endelig testa AE300. Har bare prøvd en times tid, men førsteinntrykket en meget bra tross dårlig kabel.
Bedre kabler og et skikkelig lerret så tror jeg nok dette er en projektor for meg.

Aasmund

Medlem
7 Aug 2003
870
0
0
Oj... regner med du var forsiktig da, du måtte vel rengjøre rørene og evnt speilsystem og greier da? Siden det ble så stor forskjell på bildet. Flott det da :) Husker jeg hadde litt trøbbel med konvergensen på min, ble aldri helt korrekt ut i hjørnene, men ellers var den glimrende.
Har lyst på AE300 selv... men litt skeptisk til alle feilene som er meldt med den.

Cornel

Medlem
16 Aug 2003
306
0
0
Kva feil er det da?
Min fønker fint enda!, skulle jo berre mangle, er no ny så.

Spot

Medlem
16 Jul 2003
142
0
0
Den AE300 jeg tester nå har en lysende prikk midt på bildet. Akkurat der den syns mest. Godt det bare er en demo maskin, satser på at jeg får en uten feil når/hvis jeg kjøper.

Og det er samme problemet med konvergensen på tv mitt som du hadde Aasmund. Men siden det bare er i kanten så legger jeg sjelden merke til det.

Spot

Medlem
16 Jul 2003
142
0
0
Valget av projektor falt ned på AE300 og sammen med GreyLine lerret er jeg godt fornøyd med bildet.
Etter kjøp av projektor ble min gode gamle Sony DVP-S7700 byttet ut med Sony DVP-NS999ES som har prog. scan.
Nå mangler bare 6 kanals kabler fra dvd til forsterker så er anlegget komplett (for en stund :wink: ).