Min lille hule

Woff

Medlem
9 Des 2012
30
0
6
Må vel fortelle litt om lokal-kinoen her i gården..
Rommet er et frittstående anneks på 20 kvadratmeter med betong gulv og midthøyde vegger, resten av veggene vindu samt panel og plater i tak.
Deler som danner grunnlag for lyd og bilde:

1 * Logitech Harmony Companion
1 * Logitech Harmony Elite
1 * XboxOne S 4K player
1 * Panasonic DMP-UB900, 4K HDR BluRay player
2 * Oppo UDP-203, 4K HDR BluRay player
1 * Pioneer BDP-LX88, BluRay player
1 * Pioneer SC-LX901, Receiver 270w front+center/200w surround max 850w
1 * LG OLED65E6V, Tv OLED 4K HDR 3D
2 * Arendal 1723, Tower THX
1 * Arendal 1723, Center THX
4 * Arendal 1723, Surround S THX
4 * Arendal 1723, Bookshelf S THX (roof)
1 * SVS PB16 ULTRA SUBWOOFER 1.500w RMS 5.000w peak

I tillegg står det en Qnap TS-453A med 20 Tb disklager, Unifi Switch 8GE POE og Unifi Switch 8 som passer på nettverket og en online UPS som ser til at strøm ikke er noe problem..

Jeg vurderer nå å investere i enda en subwoofer, den egentlige grunnen til dette innlegget da jeg trenger TIPS!
Jeg har tenkt på en SVS SB-4000 som tillegg da jeg jo har en ledig utgang på min SC-LX901.

Regner med at det er noen her som har SC-LX901 og kanskje også har SVS PB16 ULTRA? Er det noen som har erfaring med TO subwoofere på en SC-LX901 og er det mye å hente? Jeg har IKKE lyst til å ha to like subwoofere, derfor valget.
Siden jeg har anlegget i et frittstående anneks så spiller jeg til tider HØYT.. Veldig høyt... :)
Har forøvrig en grei samling av dvd, bd og 4k filmer, i dag er det 6 908 original-plater her..

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.297
388
83
Hvofor ikke like? Du har en portet svs, da hadde jeg eventuelt kjøpt en portet til.
De er veldig like rent drivermessig, men det er mye lettere å integrere like subwoofere.
Sier ikke at det er umulig men bare mer arbeid. Dessuten så jobber de heller ikke likt.
Om du har Pioneer eller andre merker , så må du integrere det manuelt uansett, da ytterst få gjør dette skikkelig med Auto korreksjon.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Woff

Medlem
9 Des 2012
30
0
6
Takk for kjapp tilbakemelding.
Litt av grunnen til å velge ulikt er å kanskje få et bedre / bredere spektrum. Men nå finnes det jo en som heter PB-4000 også da, den er også portet så da er den kanskje bedre? Fordelen er jo at jeg selv kan velge om jeg vi ha den åpen eller lukket da.
Ser jo for meg at jeg ikke orker å dra enda ett beist på 80 kg fram og tilbake her.. :)

Woff

Medlem
9 Des 2012
30
0
6
Ser ut til at det må holde med den ene sub'en jeg har. Grunnet PLASSMANGEL! :)
Den gjør uansett en utmerket jobb, har prøvd meg fram litt her nå og bass er det ikke akkurat mangel på.
Men som nevnt et annet sted her kunne jeg tenkt meg å få hjelp til justering/ måling av lyd!Si ifra hvis DU er rett person eller kjenner vedkommende!