Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue

matsijatsi

Medlem
13 Nov 2006
1.646
0
36
Enebakk
Ny økt i kinoen i dag, og nå begynner jeg å bli bra lei støv ja :p godt det bare er sparkelpussestøv igjen nå :D

Prøver meg på en ny oppløsning på bildene i dag... spenende :rolleyes: ( si i fra hvis dette blir for stort da :S )

Begynte med å pusse over alle ca 2500 skruene med pussemaskina så det blir jevnt å fint til sparklingen

qD6iVSd.jpg

Så var det å pusse over alle feltene der jeg limte i går så det blir jevnt å fint,

Doyw8yL.jpg

XYKUAgK.jpg

De skjøtene som linket med orntlig sparkelkant pusset jeg en god grop på så jeg kan få inn papirstrimmel. Jo flere steder jeg får inn det jo bedre :)

YBuz7ol.jpg

Så kom fruen med kameraet og knipset noen bilder i tåka, men noen klem ville hun ikke ha, noe jeg ikke kan skjønne hvorfor :cool:

722i6G0.jpg

jhQJ11J.jpg

alkar

Medlem
25 Jan 2010
3.330
0
0
Dette var litt av en oppdatering! Blir bra dette! Ting tar ofte veldig mye lengere tid enn man ønsker, men da har man jo noe å glede seg til også. :) Nyt påsken!

matsijatsi

Medlem
13 Nov 2006
1.646
0
36
Enebakk
alkar skrev:
Dette var litt av en oppdatering! Blir bra dette! Ting tar ofte veldig mye lengere tid enn man ønsker, men da har man jo noe å glede seg til også. :) Nyt påsken!

Hehe ja skulle vel bare mangle det etter så lenge :p jada håper jo det hehe.

Ja spesielt når man skal vente på en over gjennomsnittet travel bror hehe, da er det bare og smøre seg med tolmodighet.

Ja det har du helt rett i vi gleder oss som unger på julaften :)

Ha en fin påske du også!

matsijatsi

Medlem
13 Nov 2006
1.646
0
36
Enebakk
I går tok vi å støvsugde, ryddet og vasket alle overflater i rommet så det blir fint og støvfritt til sparkling som vi begynner med på torsdag! :mrgreen:
Fruen svingte kluten mens jeg klarte suge støvsugern så varm at den ble knocka ut, så måtte frem med resærven:p

VnDjo0n.jpg

Etterpå ble det seende slik ut, rimelig mye bedre enn før!

ncr1nkv.jpg

bGRy5zq.jpg

DuUpCUL.jpg

ooOOOOOO gleder oss til sparkling :cool:

matsijatsi

Medlem
13 Nov 2006
1.646
0
36
Enebakk
Hei igjen, da var det jammen meg på tide å gjenoppta tråden om kinobygging, selvom det er halvannet år siden sist :p

Etter en meget lang sommer med mye uteaktivitet og lite tid til kino/loftstuebygg. Så har jeg jo merket at jeg har tatt munnen litt full angående når denne kinoen skulle bli ferdig, men etter alle andre sine tråder har jeg vel funnet meg til ro med at den blir ferdig når den blir ferdig, det dukker alltid opp noe :p

Det siste som foregikk på loftet vårt var i alle fall at jeg skulle gjøre ferdig loftstuen inkl et lite gjesterom pluss en liten bod, vel, loftstuen er da skal man si, 90% komplett, mangler lister, og oppkobling av strøm og div, men da alle kurser kommer opp via gulvet i kinoen så henger det hele litt sammen, pluss at jeg har en fantastisk bror som er elektriker av yrke som hjelper meg, eneste ulempe der er at han er meget mye å henge fingrene i så jeg må pent trekke kølapp :p

planlagt bygge start på kinorommet blir så fort som mulig innen en uke forhåpentligvis (ja der brøyt jeg den tidslovnaden allerede :p)
første oppgave blir å trekke rør mellom lysbokser i tak, og trekke kabler igjennom disse slik at det er klart til oppkobling da den tid kommer.

Jeg legger da med et par rykende ferske bilder fra loftet så dere kan se hvordan det ligger an.

Her har vi da bilde mot gjesterommet og LAN kroken som vi kaller den, der har vi god plass til 4 stk med pc og alt som hører med, til å game hele helgen igjennom om ønskelig, ved vinduet med biljardkøene blir det en sofa/recliner bit som ser mot pipa, der blir det en tv, alt av media i loftsetasjen spillkonsoller mediacenter dekoder osv blir alt delt fra et rack som blir stående der jeg tar bildet i fra, altså inntil kinoromsveggen, som man tydelig ser mangler det lister enda :p
HoW7vk5.jpg

her ser man da altså mot kinorommet og bod, her er det ikke satt opp plater enda da det er litt finpuss av trekking som gjenstår, har trukket kølapp for lenge siden :p
yT7dHWX.jpg

her er da inne i fra kinorommet, sett fra døra, ikke så mye å fortelle om, men jeg har nylig brukt helgen og dagen i dag på rydde/sortere/rengjøre litt etter et tykt lag med mdf støv over det hele av alt som befant seg der inne
ruzf0e0.jpg

her er da altså tatt fra vinduene og mot døren, over døra skimter man HDMI kabelen til projektoren som blir hengende på utsiden av rommet så kasteavstanden blir bra, og at jeg slipper varmen, er enda ikke helt sikker på hvordan jeg skal gjøre det med "kikkehullet" dens inn i kinoen
c8aZZnC.jpg

Ah, deilig og være tilbake i bygge/forum modus igjen :D

Vedlegg

• HoW7vk5.jpg
    HoW7vk5.jpg
    69,7 KB · Sett: 758
  • yT7dHWX.jpg
    yT7dHWX.jpg
    67,9 KB · Sett: 279
  • ruzf0e0.jpg
    ruzf0e0.jpg
    82,3 KB · Sett: 201
  • c8aZZnC.jpg
    c8aZZnC.jpg
    86,6 KB · Sett: 195

Sub-Lock

Medlem
6 Okt 2004
1.470
0
0
Hei! Jeg ser du spurte i en annen tråd om grunning av fibergipsen: jeg malte rett på med Butinox sin nye matte (glans 05) maling, ingen grunning. Dette er da akrylmaling, brukte et solid første strøk og mer normalt andre strøk. Jeg var ikke veldig kresen på finish så har ikke helsparklet platene som mangle foreslår engang. Fargen jeg har gått for heter New York.