måling med dipp

tofo87

Medlem
1 Jan 2008
106
0
0
noen som kan hjelpe meg med denne?
Har en kraftig dipp ved 80-90hz. hvordan kan jeg fikse den?
Rommet mitt har målene: 3.64x4.4 og 2.2m takhøyde

måling.jpg

Sist redigert:

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
14.035
17
38
Er dette med sub eller?
I såfall kan du forsøke å endre avstand til sub i receiver .

tofo87

Medlem
1 Jan 2008
106
0
0
Dette er uten sub. Har forsøkt måling med sub også. Den blir nesten helt lik. Dippen blir enda større vist jeg flytter meg litt frem

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
14.035
17
38
Dette er nok sikkert en kansellering fra frontveggen tipper jeg , og det er ikke alltid så lett å gjøre noe med. Flytter du HT nærmere eller lengre unna , så flytter bare dippen seg i frekvens bil jeg tro ? Men med sub inni bildet så kan du få tettet dette hullet , dersom suben har brukbart nivå der du har kanseleringen.

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
14.035
17
38
Jeg har kikket litt på disse http://gikacoustics.co.uk/product/gik-acoustics-monster-bass-trap-flexrange-technology/

Men det vil kanskje ikke være godt nok så dypt?
Jeg kjenner ikke til effekten til disse , så jeg skal være forsiktig med å uttale meg.
Men på generel basis så tror jeg du skal slite med å kverke den dippen med bassfeller. Men når det er sagt , så vil man alltid få bedre bassgjengivelse med å innstallere bassfeller i et lytterom. Så slik sett så vil det være en god investering uansett om du kanskje ikkje får helt bukt med den dippen.
Den er jo også ganske smal , så det er ikke sikkert den ødelegger så mye som det ser ut til.

Denne siden har en del gode produkter. Og det er en som kaller seg Orso her inne som står bak dette fimraet , så det kan være greit å snakke litt med han .
http://www.lydogakustikk.no/?page_id=1126&lang=nb

Sist redigert:

muuh

Medlem
10 Jun 2008
1.190
0
36
En felle er neppe nok, jeg hadde en lignende dipp som ble mye penere av å endre høytalerplassering og 1 stk GIK244 og 2 stk GIK242. Plassering hadde nok mest å si

tofo87

Medlem
1 Jan 2008
106
0
0
En felle er neppe nok, jeg hadde en lignende dipp som ble mye penere av å endre høytalerplassering og 1 stk GIK244 og 2 stk GIK242. Plassering hadde nok mest å si
Har forsøkt å flytte ganske mye på høyttalerne uten at det hjelper noen ting. Hjelper litt å flytte lytteposisjon lengre bak. Men vil helst ikke sitte helt inntil bakvegg.