Må ha ny tv.....sukk.

Fersk_IT

Medlem
7 Jan 2011
193
0
0
Må vel ikke men har lyst å bytte ut Sony 40X3500.
Begynte med at foreldre kjøpte Samsung LED UE46C6005XXE før jul.
Vi har begge GET HDPVR boks men de har mye bedre bildekvalitet på
tv sendinger i forhold til meg så mye har tydeligvis skjedd på bildefronten siden jeg kjøpte min modell i 2007.
Er meget forvirrende å kjøpe ny tv i jungelen av typer og modeller.
Tv skal brukes til GET/PS3/360/Boxee.......tror kanskje ikke plasma egner seg da stua er veldig opplyst om sommeren....har persienner men sola står rett på til langt på kveld.
Noen som kan annbefale en tv i 50-55` størrelse? (max 20 000 ca)
Så vidt jeg har skjønt så er tvn min foreldre har kjøpt ikke gjort det spesielt bra i tester men jeg synes bilde på den var veldig bra.Ikke testa annet enn GET på den da :/

Beklager å måtte lage en ny tråd om dette..........
Mange folk her på forumet som tydeligvis vet mye om tv/modeller osv og
jeg håper dere vil komme med forslag.
Bildekvalitet og tilkoblinger er det viktigste for meg.
NOEN?

Fersk_IT

Medlem
7 Jan 2011
193
0
0
Noen som kan skrive litt om panasonic og samsung modeller...styrke og svakheter?
Og annbefalinger av div modeller?

Please "Alastor" og andre oppegående medlemmer her som har noe kunnskaper
om temaet........

gpt33

Medlem
13 Jun 2004
5.516
0
36
Trondheim
Fersk_IT skrev:
Noen som kan skrive litt om panasonic og samsung modeller...styrke og svakheter?
Og annbefalinger av div modeller?

Please "Alastor" og andre oppegående medlemmer her som har noe kunnskaper
om temaet........
Håper noen kan med litt inntrykk og info.
Jeg er også på utkikk etter min første tv,har tittet,tenkt og vurdert den Panasonic VT20

Alastor

Medlem
30 Nov 2006
3.366
0
0
Nå er det generasjonsskifte på tver, jeg ville ikke handlet noe som helst med mindre det er et restesalg o.l. av tver som er på markedet nå.

Du vil i praksis ha 2-3 ulike modeller å velge i i din prisklasse.

Samsung vil ha en UE55D7005, evt UE55D6705 som vil være gode modeller med glimrende bildekvalitet og rått design. Vil ha samme type bilde som har imponert deg hos dine foreldre, men fjernet en del av trøbbelet fra C-serien som nå går ut.

Sony leverer også nye 55" nå fra april/mai, der er det KDL-55EX720, NX720 eller HX820 som vil være fine modeller, hver i sin prisklasse. Sony har et litt mer naturlig bilde enn Samsung, ikke så overskarpet.

Uansett så vil du bli godt fornøyd med en av disse tvene :).

Fersk_IT

Medlem
7 Jan 2011
193
0
0
Alastor skrev:
Nå er det generasjonsskifte på tver, jeg ville ikke handlet noe som helst med mindre det er et restesalg o.l. av tver som er på markedet nå.

Du vil i praksis ha 2-3 ulike modeller å velge i i din prisklasse.

Samsung vil ha en UE55D7005, evt UE55D6705 som vil være gode modeller med glimrende bildekvalitet og rått design. Vil ha samme type bilde som har imponert deg hos dine foreldre, men fjernet en del av trøbbelet fra C-serien som nå går ut.

Sony leverer også nye 55" nå fra april/mai, der er det KDL-55EX720, NX720 eller HX820 som vil være fine modeller, hver i sin prisklasse. Sony har et litt mer naturlig bilde enn Samsung, ikke så overskarpet.

Uansett så vil du bli godt fornøyd med en av disse tvene :).
Takker for svar.
Skjønner ikke helt at jeg synes bilde på UE55D6705 var så bra,den får jo temmelig "midt på treet" kritikk på bilde.....mitt inntrykk i allefall?
Ettersom jeg har Sony nå så er jeg veldig lysten på å bytte merke,tvn har vært ok men ikke 100% fornøyd med den.
Alastor.....ut i fra min 1ste post er du enig at plasma egner seg mindre bra for meg?

DaButcher

Medlem
27 Apr 2005
3.842
0
0
www.volvo-power.net
Fersk_IT skrev:
Takker for svar.
Skjønner ikke helt at jeg synes bilde på UE55D6705 var så bra,den får jo temmelig "midt på treet" kritikk på bilde.....mitt inntrykk i allefall?
Ettersom jeg har Sony nå så er jeg veldig lysten på å bytte merke,tvn har vært ok men ikke 100% fornøyd med den.
Alastor.....ut i fra min 1ste post er du enig at plasma egner seg mindre bra for meg?
vær obs på at mange lcder også har blankt panel! (mtp lys stue!)

GameOver

Medlem
9 Jul 2007
653
0
0
Alastor skrev:
Kan jeg spørre hvilken tv du har....og hva bruker du den til? (blu-ray,spill osv)

Og hvis du skulle kjøpe ny nå hvilke modeller frister mest?