Lydnivå?

Martyrium

Medlem
14 Jul 2003
280
0
0
Vet ikke helt om dette blir riktig plass å had denne topicen,,, men prøver læll, bare flytt hvis det ikke stemmer.

Det jeg lurte på, da alle av oss er særdeles glad i film og musikk, så er jo hørselen ekstremt viktig.

Så dere som har drevet med dette i endel år, hvordan er det med hørselen deres.

Så hvordan synes dere at hørselen deres er? samt hva synes omgivelsene om lydnivået deres 8)

Rusty

Medlem
13 Des 2002
8.153
0
0
hørselen min er bra :) spiller aldri så høyt at det gjør vondt ørene 8)

Oban

Medlem
15 Aug 2003
2.281
0
0
Jeg fikk hørselen litt svekket på det ene øret etter en episode i det militæret. Ikke noe som plager meg til daglig.
Jeg liker å ha godt med lyd når jeg ser film, men ikke noe ekstremt (ca. halv styrke på receiverens volumkontroll). Er veldig redd for å svekke egen hørsel ytterligere, samt at jeg ikke vil ødelegge barnas hørsel, så jeg prøver å holde litt igjen på lydstyrken. Man bør absolutt ikke spille så høyt at man får vondt i ørene, nei. :wink:

Burre

Medlem
20 Apr 2003
8.532
0
0
40
avforum.no
når jeg skal handle utstyr, har jeg alltid fokusert på at lyden må være bra, også på lavt volum. Resultatet er at jeg ikke behøver(og har heller ikke mulighet til) å spille høyt, da film/musikk/spill allikevel er engasjerende på moderat volum.
hadde tidligere problemer med skurring i høyre øre av høy spilling med discman og hodetelefoner, men løste problemet med "revaxør" fra apoteket.Vil anbefale andre å prøve det.

Nito

Medlem
26 Mai 2003
1.175
0
0
Burre skrev:
når jeg skal handle utstyr, har jeg alltid fokusert på at lyden må være bra, også på lavt volum. Resultatet er at jeg ikke behøver(og har heller ikke mulighet til) å spille høyt, da film/musikk/spill allikevel er engasjerende på moderat volum.
hadde tidligere problemer med skurring i høyre øre av høy spilling med discman og hodetelefoner, men løste problemet med "revaxør" fra apoteket.Vil anbefale andre å prøve det.
Hva er revaxør for noe?

borabora

Medlem
21 Okt 2003
1.589
2
38
Skyllevæske. Løser opp ørevoks og andre ting du har inni der.... :lol:
Får kjøpt det på apoteket.

Zulu

Medlem
2 Jan 2003
2.681
0
0
Så dere som har drevet med dette i endel år, hvordan er det med hørselen deres.

Så hvordan synes dere at hørselen deres er? samt hva synes omgivelsene om lydnivået deres

Hørselen min er bra den :) Jeg spiller aldri så høyt at jeg får vondt i ørene. I tillegg så har jeg alltid brukt ørepropper på konserter.
Det gjelder å ta vare på hørselen, du får tross alt bare utlevert ett par ører til et helt livsløp.

Ettersom jeg har et dedikert og ganske lydisolert hjemmekino-rom kan jeg guffe på en del uten å plage omgivelsene for mye.

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
5.755
0
0
Satser på at det er oppfunnet mye fint innen høreapparater til jeg blir pensjonist :wink:

Bor i enebolig så når samboeren er ute kan jeg spille som jeg vil. Syns jeg hører bra enda