Lyden faller ut i venstre front av og til

redline

Medlem
23 Nov 2005
1.897
0
0
38
Noen ganger så faller lyden helt eller delvis ut i venstre høyttaler, dette skjer helst ikke så lenge etter at jeg har slått på anlegget.
Surround reciever er Yamaha RX-v861 og effekttrinn er Vincent SP-331, har også en Samson S-convert mellom reciever og effekt for å øke utgangssignalet som er lavt på min Yamaha.
Nå etter en halvtime så er lyden helt fin i begge kanaler uten at jeg har rørt kabler eller annet.
Hva kan være galt? Har sjekket alt av koblinger og ingen dårlig kontakt.

Pip

Medlem
3 Jun 2005
1.370
0
0
Bergen
første du kanskje bør forsøke er å koble høyttalere direkte til reciever og se om problemet er der da også, om det er det så har du i det minste isolert problemet til den boksen om det ikke er der da så bør du prøve med en annen "pre" for å se om det ligger i SP-331.
Ellers så kan dette virke som en form for kaldlodding, en "hårsprekk" i en lodding et eller annet sted som "gror" igjen når det kommer litt varme til og metallet "vokser" ørlite.

Ender

Medlem
15 Jan 2009
1.734
0
0
Enig med Pip her i at du først bør prøve å isolere hvor problemet ligger. Jeg hadde samme problem i den ene frontkanalen min. Startet med litt spraking fra tid til annen etterfulgt av at den falt inn og ut slik du beskriver.

Problemet lå i en dårlig lodding i delefilteret. Gikk over med loddebolt og har siden vært 100%.