Lyden er litt mørk/tilbaketrukket, trenger hjelp!

Rovik

Medlem
10 Des 2006
725
0
0
41
Frei
Har et par Dynabel super exakt, som jeg bruker på Vincent sp 991 mono blokker + EAD forforsterker og cd spiller.

Jeg synes lyden er litt mørk/tilbaketrukket i mellomtone og diskant, de er også litt bassfattig syns jeg. Per i dag har jeg høytalerkabler av monster til 100,- meteren og standard signalkabler av dårlig kvalitet.

Hvilke kabler er å anbefale for å få et løft i mellomtone og diskant?

BGuarden

Medlem
25 Feb 2006
22.766
1
0
47
Nå er Vincenten rimelig mørk fra før av så kanskje en annen effekt hadde vært noe? En som er litt strammere?

Anfield

Medlem
18 Sep 2004
23.594
0
0
50
rovik skrev:
Har et par Dynabel super exakt, som jeg bruker på Vincent sp 991 mono blokker + EAD forforsterker og cd spiller.

Jeg synes lyden er litt mørk/tilbaketrukket i mellomtone og diskant, de er også litt bassfattig syns jeg. Per i dag har jeg høytalerkabler av monster til 100,- meteren og standard signalkabler av dårlig kvalitet.

Ville sett mer på komponentsammenstillingen enn kabelskifte her. Du beskriver jo "mangler" i alle faser av lydbildet, det er det vanskelig for å en kabel å påvirke å så stor grad som du tydeligvis ønsker.

Marantz

Medlem
18 Sep 2003
6.675
0
0
39
BGuarden skrev:
Nå er Vincenten rimelig mørk fra før av så kanskje en annen effekt hadde vært noe? En som er litt strammere?

Vincent er vel heller kjent for å være lyse i klangen...? Med unntak av SP-T100 monoblokkene og SP331 Hybridforsterkeren. Du kan evt sjekke ut noe fra Hegel eller Arcam. De har som regel litt lysere klangkarakter i produktene sine.

23 Des 2004
759
0
0
45
rovik skrev:

for å svare trådstarter ville jeg ha testet et par sølvkabler all`a qed eller viablue sc4.
Mulig det vill hjelpe,det hjalp meg som hadde det samme problemmet.