Lyd via HDMI-splitter

Arcticboy

Medlem
21 Sep 2019
1
0
1
Hei, jeg har lite greie på dette og beklager hvis innlegget ikke hører hjemme her, men prøver:

Jeg har en chromecast som er koblet en HDMI-splitter. Den ene kabelen går videre til en Denon forsterker, og gir alltid utmerket lyd og bilde. Den andre kabelen går rett i en Samsung TV (5 år gammel Samsung) og gir ikke lyd når sendingen er i Multi channel Stereo. Vanlig Stereo fungerer utmerket. Bildet er alltid perfekt. Hva kommer dette av, har forsøkt å sjekke innstillinger på TV som kan ordne dette? Er det HDMI-splitter som kan ødelegge for dette lydsignalet, eller er det kabel videre til TV? Når jeg kobler chromecasten direkte i Samsung TV'en utenom switchen eller den lange kabelen, er lyden perfekt også på Multi Channel Stereo. Håper noen har tips til meg.

Gorm

Administrator
13 Des 2002
40.103
93
48
52
Jessheim
Da ville jeg testet med en annen "lang kabel". Har du fortsatt samme problem, så er det splitteren som er problemet. Jeg ville vel mistenkt det i utgangspunktet, for det ville være rart om kabelen er synderen i forhold til lydsporet?

5 Des 2004
1.653
2
38
Hiver meg på denne da jeg har samme problem med en Yamaha receiver (2600?). Hverken Chromecast eller WDTW-boks gir DD, DTS, osv. Har dessverre bare to HDMI-inntak på receiveren og er avhengig av splitter da jeg også har Decoder fra CD. Finnes det HDMI-splittere som er betydelig bedre enn andre?

GeirN

Medlem
7 Sep 2012
18
0
1
Trenger en splitter "en inn - to ut" da min AppleTV 4K boks har kun en HDMI utgang. Surround receiveren kødder til bildet og jeg ønsker å fjerne den fra bildestrømmen slik at den mottar kun lyd. Forslag til en splitter som håndterer 4K og ikke kødder til?

GeirN

Medlem
7 Sep 2012
18
0
1
Støtter oppløsninger opptil Ultra HD 4K x 2K og 1080p full HD
Men den sier ikke noe om HDR????
Skal brukes til Nettflix etc og jeg forventer at den leverer ukomprimert