Lovemusikk's hule.

Lovemusikk

Medlem
13 Des 2007
9.858
14
38
Knarvik rett nordom Bergen
BGuarden skrev:
Det er en liten misforståelse at hvis ett firma har feks varm lydsignatur, så har signaldelen akkurat det samme.. Vil tro at DAC'ene er relativt nøytrale?
Har dessverre ingen førstehånds erfaring med DAC'en så kan ikke uttale meg der ;)

Ville personlig ha sjekka ut AN's DAC'er....
Til og med hatt Hegel HD10 i hus, og vil påstå at denne gruser den!
...iallefall i mitt anlegg ;)

Hva gruser hva? :D ????

Lovemusikk

Medlem
13 Des 2007
9.858
14
38
jokris skrev:
hvis jeg har forstått systemet m ed an dac (kits) så er versjon 2.0 og 2.1
mer passende rockn roll type musikk,mens de dyrere og bedre versjonene er mer high end lyd, dette var ihvertfall slik an kits canada forklarte meg det på tlf, i og med at jeg lytter mye på rock så går jeg for en eldre orginal 1.1 eller en 2.1 kit versjon tenker jeg

3.1 signature en en kjempesak såvidt jeg forstår og koster derfor deretter hvis man ikke finner en på brukten

mmm..gidde dere skrive navnet og ikke bare forkortelsene? Takker :wink:

BGuarden

Medlem
25 Feb 2006
22.766
1
0
46
jokris skrev:
hvis jeg har forstått systemet m ed an dac (kits) så er versjon 2.0 og 2.1
mer passende rockn roll type musikk,mens de dyrere og bedre versjonene er mer high end lyd, dette var ihvertfall slik an kits canada forklarte meg det på tlf, i og med at jeg lytter mye på rock så går jeg for en eldre orginal 1.1 eller en 2.1 kit versjon tenker jeg

3.1 signature en en kjempesak såvidt jeg forstår og koster derfor deretter hvis man ikke finner en på brukten
Hehehe.. lucky me ;)

Kan godt stemme at den passer bedre til high-end lyd. For det er ofte den som tjener på en slik step-up... Dog synes jeg det heller ikke gjør den uegnet til rock. Faktisk fungerer det atskellig bedre nå enn før :D

Ludoman

Medlem
13 Apr 2010
575
0
0
Synes DacMagicen spiller bra jeg.
Nøytral og detaljert på mitt anlegg.
Begynner jo og dra litt på årene dog.
Alle tilkoblinger + balansert og 3 lydmoduser.
Til og med youtube blir tillnermet støyfri med denne hos meg.
Men uten kontrollfjerner:(

ragwo

Medlem
13 Jan 2007
7.655
0
0
Legg ut en ønsket kjøpt-annonse på toget og børsen der du spesifiserer ønskene dine. Du får garantert en del tilbud.

ragwo

Medlem
13 Jan 2007
7.655
0
0
Ligger en Music Hall DAC 25.3 på brukten. Kan det være aktuelt for å matche cd-spilleren din? Den har coax, toslink, AES/EBU samt USB inn, balansert og ubalansert ut, samt innebygget hodetelefonamp. Ser dessverre ikke ut som om den har fjernkontroll.

Lovemusikk

Medlem
13 Des 2007
9.858
14
38
ragwo skrev:
Ligger en Music Hall DAC 25.3 på brukten. Kan det være aktuelt for å matche cd-spilleren din? Den har coax, toslink, AES/EBU samt USB inn, balansert og ubalansert ut, samt innebygget hodetelefonamp. Ser dessverre ikke ut som om den har fjernkontroll.

Nei, mener eg har hørt den ikke har det.

Dere mener da at en pre er bortkastet, sant?

ragwo

Medlem
13 Jan 2007
7.655
0
0
Lovemusikk skrev:
Nei, mener eg har hørt den ikke har det.

Dere mener da at en pre er bortkastet, sant?
Nope.Music Hall'en har ikke variable utganger, kun innebygget headsetamp. Pre må du ha uansett.

Lovemusikk

Medlem
13 Des 2007
9.858
14
38
ragwo skrev:
Nope.Music Hall'en har ikke variable utganger, kun innebygget headsetamp. Pre må du ha uansett.

Okai..sikkert misforstått før da.. :D Music Hall blir det uansett ikke.

Men då er da for-forsterker eg leter etter først?, vis eg må ha det uansett...
Hmm...ja du mener at så lenge DACen har volum og evnt fjernkontroll så kan eg bruke den som pre sant? (var det eg trudde først, nemlig) :D

ragwo

Medlem
13 Jan 2007
7.655
0
0
Er nok bare jeg som ikke har lest innleggene dine godt nok.
Jeg vet dessverre ikke om en kombinert pre og dac med fjernkontroll som du får ned i 5k brukt. Jeg ville lett etter en god pre som matcher resten av anlegget ditt og senere kjøpt en dac. Hvis du har en HTPC/SB eller lignende som eneste lydkilde ville jeg beholdt preen du har og først gått for dac. Du får dessverre ikke i pose og sekk for 5k og da er det bedre å investere i en god komponent i stedet for to halvgode.

BGuarden

Medlem
25 Feb 2006
22.766
1
0
46
Ja usedvanlig vanskelig å finne en riktig god pre med balanserte innganger og fjernkontroll til den prisen. Muligens om du hadde klart deg med 2 innganger og volumkontroll: EC 4.5 som jag har sett nede i 2,5K på brukten?
Skal du ha noe nytt må du nøye deg med ubalansert. Pm Audio passiv, men har man nok utgangsspenning på DAC går det fint :D