[YOUTUBE]jtSpiF5q-Cg[/YOUTUBE]
[YOUTUBE]OA7WSOFCutw[/YOUTUBE]
[YOUTUBE]5EAQ1oX7hv8[/YOUTUBE]
[YOUTUBE]3j8mr-gcgoI[/YOUTUBE]
[YOUTUBE]OA7WSOFCutw[/YOUTUBE]
[YOUTUBE]5EAQ1oX7hv8[/YOUTUBE]
[YOUTUBE]3j8mr-gcgoI[/YOUTUBE]
Lovemusikk skrev:Noen bilder hvordan det ser ut.
Trykk på de.
Lovemusikk skrev:En skikkelig kjapp en må vi jo ha..
![]()
Supertramp skrev:Flott! Er du fornøyd med lyden?
Hva gjorde du med Tannoy'ene ?
HPL skrev:Kom innom Frieles Kaffe på Bergen Jernbanestasjon, så kan du få kjøpe med deg en pose Ipanema Sweet Burbon kaffe. Nyyyyyydelig! ;-)
Lovemusikk skrev:Ja flott lyd :-D Difor jeg ikke har vert aktiv og helt glemt forumene.
Tannoy er pakket nedigjen.. brukte de bare litt i to uker. selger de for 1500,- La de vel ut på sentralen uten bilde.![]()
ganilsen skrev:Det så pent ut!
Fornøyd med høyttalerne?
Geir Arne
Scrooge skrev:Det hele ser unektelig flott ut, i alle fall i nærbildet! :wink:
Om jeg går over i "pirkemodus" hva bilder angår, så ville jeg nok fjernet fjernkontrollene som ligger og slenger på bordet. og kanskje lagt på en passelig duk der i stedet?
Den vil jo samtidig dempe de lydrefleksjonene en såpass stor bordflate nødvendigvis gir, og det kan jo neppe skade.
Supertramp skrev:Glemt?? Hallo, unge mann- når du har fått deg nirvanahøyttalere så har du å holde tråden din varm![]()
Btw: fikk du solgt Tannoy'ene?
Scrooge skrev:Tjah. Selve benken er det neppe så farlig med, selv om platene er av glass.
Flaten(e) den representerer er såpass beskjedne og utenfor "rekkevidde" av den direkte lyden fra høyttalerne, så jeg tror du glatt kan ignorere den tanken.
Om jeg skal komme med et synspunkt til, så ser det ut for meg at høyttalerne er plassert i posisjon "rett frem".
Dette kan vel i verste fall gi deg et noe usammenhengende lydbilde?
Umiddelbart vil jeg foreslå å vri de bittelitt mer mot lytteposisjon, som antakelig vil være positivt?
Å integrere en sub eller (helst) to i et anlegg, kan etter min oppfatning aldri skade. Utfordringen vil uansett være å finne en "perfekt" ballanse i en slik kombo. Det er slett ikke umulig!
Men det må som regel jobbes med, noe som i mange sammenheng kan være svært så tidkrevende.
Tålmodighet er også en dyd........
Scrooge skrev:Oljejobb på land eller ei:
Jeg tro jeg ville vurdert en med litt bedre specs, hva nedre frekvens angår?
-6dB ved 30Hz er jo ikke så mye å stå etter....
Det finnes nok av alternativer som glatt takler frekvenser under 20Hz, og som slett ikke behøver å koste skjorta.
Headroom er en god ting, også når det gjelder nedre frekvensområde. ;-)
Nå skal jeg ikke være altfor "brutal" her: Men har du som et eksperiment forsøkt å fjerne hele bordet, legge et teppe på gulvet, for deretter å vinkle høyttalerne litt mer mot lytteposisjon?Lovemusikk skrev:Ja, har prøvd litt frem og tilbake, inn og ut, men er sannelig ikke sikker på hvordan jeg vil ha det.. Både og liksom.. Står nå som du nevner.
Kanskje det vil bli større forskjeller eller klarere forskjeller med litt demping på veggene? Ellers er bass porten fremover, så bak og frem er ikke så stor forskjell på.
De eg linket til skal ivert fall funke godt med hi-end høyttalere las jeg. Men er klar over det kan ta tid å finne plassering og passe av alt det andre.
8)