Logitech Harmony One

AndersT2

Medlem
14 Feb 2004
13.711
0
0
www.filmlisten.no
kingkong skrev:
Har akurat fått One i hus og har lastet ned kanal ikoner og skal få dette til og virke på kontrollen, men hvordan får jeg opp på skjermen på one bildene av kanalene når jeg har valgt komponent tv tuner?finner ikke dette noen plass,har skjønt at det har noe med favorittkanaler og gjøre men får ikke til...håper noen gidder og forklare meg dette.

Du må vel legge dem til under aktivitet, og egendefinerte knapper tror jeg det var.

Fahnsen

Medlem
27 Mar 2009
6.671
0
0
tor rasmussen skrev:
1. Hvordan får jeg flyttet på rekkefølgen til komponenter?
Tror ikke du kan gjøre det.

Poenget er at du vanligvis ikke forholder deg til komponenter. Du setter opp en "aktivitet", selv om du bare vil styre en enkelt TV.

Velge enkeltkomponenter er noe du bare gjør i de (sjeldne) tilfellene du trenger å gjøre noe med en komponent som ikke er med i den aktiviteten du har startet.

2. Hvordan sletter jeg Sequences?
Klikker på "Fjern"-knappen.

AndersT2

Medlem
14 Feb 2004
13.711
0
0
www.filmlisten.no
Det var vel ett klokt hode som for en stund siden nevte noe smart om koner og fjernkontroller.

Før man lar kona ta i den første gangen, så vær helt sikker på at den funker perfekt. Gjør den ikke det, så gidder hun ikke bruke den mer. Siden den ikke funker.

Flere hadde vist opplevd det. :)

AndersT2

Medlem
14 Feb 2004
13.711
0
0
www.filmlisten.no
AndersT2 skrev:
Jeg blir aldri klok på den "Help" funksjonen. Nå funker plutselig HDMI direktevalgene uten at jeg har gjort noe. Det betyr at den via hjelp funkjsonen har lært seg hva som var feil, og rettet dette selv. Meget bra.

Men når man håper den skal funke slik, så gjør den det ikke.

Men den funker i hvertfall nå, og det er positivt. Får se hva som skjer når jeg skal oppgradere den igjen i løpet av helgen, har fått ny BD spiller, og den må jo legge inn.

Da var det ikke det som er problemet. Den greier lett å bytte mellom innganger når TVen er på. Men problemet er når TVen startes, så tar det så lang tid at den ikke er oppe å går før den sender signalet.

Satte opp den ene tiden fra 1500 til 3000, men det hjalp ikke.

Noen tips?

oyvindk

Medlem
7 Jan 2005
2.085
0
36
tor rasmussen skrev:
Jeg er også en av dem som fikk Harmony One til jul.
(Og det der med å spandere ÉN time ekstra, kan dere stappe i en sekk!
Totalt siden første juledag har jeg nå brukt 5-8 timer med å få denne kontrollen til å oppføre seg som jeg vil.)

Jeg er nå nærmere og nærmere målet, men har 3 spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med.

1. Hvordan får jeg flyttet på rekkefølgen til komponenter?
(Når jeg trykker "komponenter", så er ting som Harddisk opptaker, projektor, cd-spiller osv... øverst i menyen. Mens TV som jeg bruker mest er på side 2 eller 3.)

2. Hvordan sletter jeg Sequences?
(Har laget noen sequences til å prøve forskjellige ting med, men finner ingen steder hvor de kan slettes).

3. Hvordan kan jeg få On/Off-knappen i øverste venstre hjørne til å slå av ÉT komponent?
(Når jeg trykker den, slå den av alle komponenter i en aktivitet. Men hvis jeg vil skru av tv, velger tv som komponent og trykker på knappen, så skrur den enten av alt i forrige aktivitet. Eller knappen gjør intet med tv. Synes det er søkt å skulle bruke en touchscreen-knapp til å skru av tv med, når denne knappen står å frister oppe i hjørnet.)

Håper på hjelp til de 3 spørsmålene, for nå er jeg nært det resultatet jeg ønsker å få til med Harmony One.
Når det gjelder punkt 1, så kan du i utgangspunktet ikke gjøre det, men jeg mener å huske at den sist redigerte komponenten havner øverst. Jeg tror derfor du kan lure det til ved å gå inn på hver komponent i omvendt rekkefølge av det du vil ha på skjermen, og gjøre en "redigering" i hver av dem. Tror ikke du trenger å faktisk endre noe, bare klemme på med "Fullfør".

Punkt 2 er greit, når du er inne på sequences så kan du slette dem du ikke vil ha.

Punkt 3 tror jeg ikke er mulig å få til, dessverre.

brage

Medlem
17 Mai 2005
847
0
0
1050 er lavere pris en distr i Norge har på den eks mva.....

Fått bekreftet fra sikre hold om at det kommer inn et parti neste uke, og så er neste lev ca 8.mars.

Evt har Elkjøp på lager på sin nettbutikk....

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
40
Nord-Trøndelag
Trond B skrev:
Regner med du har prøvd help på selve fjernkontrollen pluss troubleshoot? I undermenyen der er det bl. a. et valg for om det er en knapp for av og på eller en for hver. Høres merkelig ut at du ikke får dette til å virke.

Prøver det jeg kommer over.
Endringen Logitec gjorde hjalp heller ikke.

Tunkp

Medlem
5 Nov 2006
168
0
0
Lite problem med One

Har lekt meg med "igangkjøring" av min nye Harmony One nå. Foreløpig ser det veldig bra ut, tror jeg og resten av familien skal bli venner med den.

Men jeg har et lite problem med min Pioneer 508XD. Når jeg starter opp de forskjellige aktivitetene går den ikke i riktig inngang, velger riktig når jeg bruker "hjelp" funksjonen, men det er jo litt tungvindt.
Tipper det har noe med oppstart-tiden Pioneeren har. Har prøvd meg med tipsene Logitech hadde vedr. TV`ens oppvarming og inngangsintervall men har ikke greid å løse problemet enda. Kan sikkert prøve kundeservice, men tipper dette er et såpass enkelt problem at noen av dere luringer har noen tips å komme med???

judo

Medlem
10 Mai 2008
99
0
0
AndersT2 skrev:
Da var det ikke det som er problemet. Den greier lett å bytte mellom innganger når TVen er på. Men problemet er når TVen startes, så tar det så lang tid at den ikke er oppe å går før den sender signalet.

Satte opp den ene tiden fra 1500 til 3000, men det hjalp ikke.

Noen tips?

Basert på hva du sier så bør du endre "oppvarmingstiden " for din tv.
Bytte av innganger går fint når tv er på, men ikke når du skrur den på.
Dette er en vanlig feil. Avhengig av hvilken produsent du har på din tv så kan oppvarmings tiden variere på flatskjermer fra 7500 til 25000. Øk tiden. Oppdater og test. Virker det ikke øktiden igjen og oppdater og test. Hvis den orginale tiden for din tv var/er 1500 så bør du også sende en email til Harmony support og fortelle om det. Da kan de endre dette i sin database. På denne måten så kan feilen endres en gang for alle.

homecinema

Medlem
18 Nov 2005
8.021
16
38
52
Er det ikke mulig å laste ned alle ikonene på èn gang? Tar jo 14 dager å bla seg gjennom hele alfabetet... eller er det noe jeg ikke har sett? :-?

Fahnsen

Medlem
27 Mar 2009
6.671
0
0
tor rasmussen skrev:
3. Hvordan kan jeg få On/Off-knappen i øverste venstre hjørne til å slå av ÉT komponent?
Poenget er igjen at Harmony er basert på aktiviteter. Skal man styre noe som ikke er del av en aktivitet, må man gå omveien om komponent, og eventuelt ekstraknapper på berøringsskjermen.

Dersom du regelmessig trenger å slå av eller på en komponent, er vel det greieste å legge den til i en eller flere aktiviteter, og ha av/på-kommandoen liggende øverst på skjermen.

Blacksmit

Medlem
12 Sep 2007
501
0
0
brage skrev:
1050 er ikke inkl mva
Kan du da forklare dette regnestykket som er på orderen min hos meeter.no

Produktnavn Antall På lager På lager/
ETA Pris Totalt

LOGITECH Harmony One Advanced Remote (915-000036) 1
15.02.2008
1 054,- 1 054,-

Frakt: Posten - new Servicepakke 129,-

Totalt (inkl. mva): 1 183,-

Herav MVA: 237,-

Cato72

Medlem
13 Sep 2004
423
0
0
49
minhjemmekino.no
harman/kardon skrev:
%#&¤&/# noen som har lyst på en #//(/&¤#¤ fjernkontroll til 1000 kr ?
Tror ikke jeg har tålmodighet til og plages med den lengere :-(

Har du forsøkt å slette alle devices og legge dem inn på nytt. Dette har faktisk hjulpet meg. Tungvindt - men bedre enn at det IKKE virker...?

pser

Medlem
23 Nov 2005
698
0
0
Hei,

Jeg har også Pioneer 508XD og har ikke hatt noen problemer med valg av inngang. Jeg har ikke gjort noe annet spesielt å definere hvilke inngang som er for TV bruk og nummer to som er DVD (via mediacenter).
Men det skal sies at det generelt ved bruk av fjernkontrollen er det en liten forsinkelse, det merkes spesielt ved kanalbytte mot min gamle Force satellit tuner som jeg regner med er neste som skal byttes.

AndersT2

Medlem
14 Feb 2004
13.711
0
0
www.filmlisten.no
judo skrev:
Basert på hva du sier så bør du endre "oppvarmingstiden " for din tv.
Bytte av innganger går fint når tv er på, men ikke når du skrur den på.
Dette er en vanlig feil. Avhengig av hvilken produsent du har på din tv så kan oppvarmings tiden variere på flatskjermer fra 7500 til 25000. Øk tiden. Oppdater og test. Virker det ikke øktiden igjen og oppdater og test. Hvis den orginale tiden for din tv var/er 1500 så bør du også sende en email til Harmony support og fortelle om det. Da kan de endre dette i sin database. På denne måten så kan feilen endres en gang for alle.

Takk.

Skal testete ett såpass høyt nummer. Endret oppvarmingen til 3000. Men det hjalp ikke. Får vel prøve 10000 tror jeg.