Logitech Harmony One

Bendalf

Medlem
11 Apr 2008
2.810
0
0
ZitizenX skrev:
hei

Kan du forklare litt nermere om denne funksjonen og hvordan jeg finner den?
Ser ut som om dette kan være løsningen for meg:)

I prinsippet blir det samme framgangsmåte som står forklart HER

Men har du vært igjennom disse punktene?
feilsøking.jpg

AndersT2

Medlem
14 Feb 2004
13.711
0
0
www.filmlisten.no
En kollega fant ut at Harmony One kan slå av og på PlayStation 3 uten mottakeren for dette. Hvis man har koplet PS3 direkte i TVen, så sendes disse signalene over HDMI kabelen.

Han har den koplet direkte for å få 3D bilde, men taper da selvfølgelig HD lyd. Men burte ikke de signalene også greie å bli sendt via en forsterker?

roffe

Moderator
24 Apr 2003
25.146
0
0
www.invelos.com
Tore2000 skrev:
Du må gjerne si det slik roffe, men det er i beste fall unøyaktig, og etter min mening ikke korrekt. Det er meningsløst å beregne "akkumulert lys" da det ikke finnes noen for for akkumulering av dette her.
Hvis du setter deg inn i teknologien for slikt vil du også finne ut at signalene sendes som avbrudd på en modulert lyskilde. Det betyr at flere repetisjoner gir noe større rammelengde men også mer data og dermed avbrudd/"mørke".
Uansett, dette er off-topic så det holder, jeg avslutter denne diskusjonen for min del.
Hilsen Tore
Tror jeg glemte en ;) i mitt forrige innlegg. Du har selvfølgelig rett, det er jeg som misforsto hvordan softwaren fungerte for å få apparatene til å reagere bedre på signalene fra fjernkontrollen.

AndersT2

Medlem
14 Feb 2004
13.711
0
0
www.filmlisten.no
Tunkp skrev:
Hvor tungvint er det å få frem/bruke fargeknappene på One?
På 885 ligger de jo som egne knapper.

Du går inn i menyen og legger dem på første skjerm, så er de på displayet. Man kan enkelt velge hvem som plasseres hvor. Så lenge man finner menyen i softwaren :)

AndersT2

Medlem
14 Feb 2004
13.711
0
0
www.filmlisten.no
Terje00 skrev:
Har en samsung le 52a676

Jeg tester med Logitech softwaren nå, og har lagt inn din TV, samt en forsterker, BD og CD spillere.

Når jeg legger til aktivitet, så får jeg spørsmålet om "Hvilke inngang eller kanal må være valgt for Samsung TV?"

Da kan jeg velge den inngangen som skal være, totalt 12 innganger kommer opp.

Hvis jeg da velger f.eks. HDMI 1, så ser det for meg ut til at den har mulighet for å velge den direkte. Dette er samme oppsetts type som jeg fikk for min Sony.

Prøv å lag ett helt nytt oppsett og test. Lag ny konto, og lag en kjapp test. Funker det ikke så er det bare å logge inn på den gamle kontoen og synke igjen, så er det gamle oppsettet tilbake.

spade

Medlem
29 Aug 2006
3.042
0
0
Stianr88 skrev:
Jeg lurer på en ting: Når jeg skrur opp\ned volumet på min Yamaha RX-V1800 går det enten fryktelig sent, alt for fort eller feil vei! Noen som har tips til hvordan dette kan utbedres? Havna på fryktelig høyt volum i sted før jeg fikk skrudd av!!!

Har også litt problemer med lydjustering av RX-V1800. Med orginal fjernkontroll kan jeg trykke meget fort og volumet på receiveren følger med. Gjør jeg det samme med ONE så blir receiver hengende etter og det justeres et og et hakk opp for hvert halve sekund eller noe slik.

Forslag til hvordan jeg endrer dette? Har prøvd å sette signalblokkering til 0ms, men det hjalp ikke. Kommandointervall har jeg prøvd 0ms, 100ms og 300ms uten hell. Er litt på tynn is akkurat nå og håper på noen lure tilbakemeldinger.

Annen ting. Jeg vil ha en aktivitet "Hør musikk", da mp3 fra data som ikke kan fjernstyres. Hvordan kan jeg "lure" fjernkontrollen til dette uten å legge til et mediacenter som ikke finnes?

Cato72

Medlem
13 Sep 2004
423
0
0
49
minhjemmekino.no
Tunkp skrev:
Driver fortsatt å lurer på om jeg skal bytte ut min 885 med One.
Er det noen som har prøvd begge to?
Hvor tungvint er det å få frem/bruke fargeknappene på One?
På 885 ligger de jo som egne knapper.

Har begge og min erfaring er:

1) 885 har bedre IR-sender enn One. Stuebordet mitt står "i veien" slik at jeg må løfte One litt eller peke mot taket slik at det reflekteres. Det trenger jeg ikke gjøre med 885'en.

2) Trykk-skjermen er oppskrytt og føles strengt tatt unødvendig. Det er faktisk bedre å ha hardware-knapper. Dersom Logitech hadde gitt oss mulighet til å legge inn egne bilder på knappene hadde dette kunne vært litt kulere...

3) Som andre har nevnt - One har bedre layout på knappene og ligger bedre i hånden.

Konklusjon: Jeg bruker One pga punkt 3, men punkt 1 gjør at jeg noen ganger vurderer å gå tilbake.

Nå venter jeg bare på en versjon med 2-veis kommunikasjon og visning av media-informasjon i displayet -- litt ala Squeezebox... :)

Terje00

Medlem
17 Nov 2005
81
0
0
AndersT2 skrev:
Jeg tester med Logitech softwaren nå, og har lagt inn din TV, samt en forsterker, BD og CD spillere.

Når jeg legger til aktivitet, så får jeg spørsmålet om "Hvilke inngang eller kanal må være valgt for Samsung TV?"

Da kan jeg velge den inngangen som skal være, totalt 12 innganger kommer opp.

Hvis jeg da velger f.eks. HDMI 1, så ser det for meg ut til at den har mulighet for å velge den direkte. Dette er samme oppsetts type som jeg fikk for min Sony.

Prøv å lag ett helt nytt oppsett og test. Lag ny konto, og lag en kjapp test. Funker det ikke så er det bare å logge inn på den gamle kontoen og synke igjen, så er det gamle oppsettet tilbake.

?

har valgt hdmi 1 som tv, problemet er vis jeg f.e.k.s har på blu ray som er på hdmi 2 og jeg skrur av tven, og velger tv som aktivitet så starter den opp på hdmi 2. samme vis jeg bruker xbox også som er å¨hdmi 3.

Men når tven er PÅ da klarer den å skifte hdmi innganger

homecinema

Medlem
18 Nov 2005
8.021
16
38
52
ZitizenX skrev:
hei

Kan du forklare litt nermere om denne funksjonen og hvordan jeg finner den?
Ser ut som om dette kan være løsningen for meg:)

Du legger inn kommandoer for å bytte inngang. Se bildet:
attachment.php

Vedlegg

• Harmony.jpg
    Harmony.jpg
    88 KB · Sett: 48

Razortec

Medlem
24 Mar 2007
4.591
0
36
teddytusen skrev:
Min Harmony One har havnet i skuffen for lenge siden. Bare tull og problemer og elendig programvare. Toppet seg da jeg endelig fikk Logitech-folka til å ordne problemer med å "bla" i av-inngangene på Pana-tven og de sletta mye annet jeg hadde ordna. Da gadd jeg ikke gå gjennom dritten for n-te gang.

*sjekker blodtrykket*. ;)

Så hva bruker du nå?

andbakk

Medlem
23 Mar 2008
60
0
0
Jeg er stort sett kjempefornøyd med min Harmony One, men det irriterer meg at den ikke vil fungere helt optimalt med min Force 1189S satelittmottaker, den reagerer treigt og av og til må jeg trykke 4-5 ganger på knappen før den reagerer, og når den reagerer så kommer det ofte en dobbel respons. Irriterende! Har prøvd forskjellige innstillinger, men foreløpig har jeg ikke funnet en som er tilfredsstillende.

Hvis det er noen andre her på forumet som har en Harmony og en Force tuner som fungerer fint sammen, så hadde jeg vært takknemlig for tips om innstillinger :)

EldarH

Medlem
20 Jun 2008
1.245
0
0
Cato72 skrev:
Nå venter jeg bare på en versjon med 2-veis kommunikasjon og visning av media-informasjon i displayet -- litt ala Squeezebox... :)

Er det noen som har hørt noe om noe nytt fra Logitech. Jeg ønsker meg en Harmony med bluetooth. Samt 2 vei kommunikasjon og visning av media informasjon i displayet hadde vært veldig tøft.

gonigogo

Medlem
27 Jun 2005
5.883
0
0
Var borti akkurat dette igår da jeg satte opp en av mine fjerniser forleden... Min tv var bare lagt inn med en hdmi, mens den har 4. Da måtte jeg legge til de andre, samt svare på om tv'n etter man slo den av og på igjen, gikk til siste brukte inngang eller en bestemt inngang.