Lime plexiglass?

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
39.998
0
0
Hva er beste (mest solide og usynlige) måte å lime sammen plexiglassplater? Dvs. kortside mot en langside = L :)

- Plexiglass-"pulver" oppløst i aceton?
- Spesiallim?
- Annet?

Skal lage en konstruksjon av 3-5 plexiglassplater (15cm x 20cm). Mao. ikke noe store greier, men bør jo henge sammen da. :-D

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.462
134
63
46
Asker
I tiden min fra bilstereo brukte vi endel plexi, vi limte det med et spesial lim for plexi. Vi polerte da siden som skulle ha lim på seg, da synes så og si ikke limingen.

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
39.998
0
0
Leker også litt med tanken om å lage Omegastandet i enten plexiglass eller alu. Ulempen er at headamp blir "liggende å slenge". Kan jo finne en fiks måte å feste den i midten. Som sagt, jeg får se etterhvert. Kun konsepter alt dette.

eklem

Medlem
7 Apr 2011
3
0
0
verktoy.klikk.no
Tiger skrev:
Leker også litt med tanken om å lage Omegastandet i enten plexiglass eller alu. Ulempen er at headamp blir "liggende å slenge". Kan jo finne en fiks måte å feste den i midten. Som sagt, jeg får se etterhvert. Kun konsepter alt dette.

Holder på med et prosjekt hvor jeg skal bøye plexiglass, og interessert i hva du får til. Ideen er å lage en negativ form med kerf-cut plater og bruke vakuumfilm for å presse plexiglasset inntil. Har varmet opp plexiglasset til ca 150 grader i stekeovnen og det fungerte fint, mulig det var litt for høy temperatur. Testresultatet ble som dette:

Ferdig bøyd plexiglass, test by Espen Klem, on Flickr

For å få vakum tenkte jeg å prøve meg på denne trykkluft-mod'en fra Instructables.

BlackkoZ

Medlem
6 Aug 2009
4.431
0
0
Litt for høy varme på plexien der, du ser den har startet å sige litt.

130 grader burde i de fleste tilfeller holde mer enn tilstrekkelig på plexi.