Leveringstid B&W 802 Diamond

stigln

Medlem
27 Aug 2011
1.008
0
0
Vurderer etterhvert å få slike i hus! Har sendt Mail til Hifi klubben og ikke fått svar fra de ang leveringstid! Noen her som har disse høyttalerne, og hvor lenge de måtte vente på disse?!

Andersen88

Medlem
12 Jul 2010
1.853
0
0
stigln skrev:
Vurderer etterhvert å få slike i hus! Har sendt Mail til Hifi klubben og ikke fått svar fra de ang leveringstid! Noen her som har disse høyttalerne, og hvor lenge de måtte vente på disse?!
Det pleier å ta mellom to og fire uker fra bestilling til levering.

stigln

Medlem
27 Aug 2011
1.008
0
0
Andersen88 skrev:
Det pleier å ta mellom to og fire uker fra bestilling til levering.
Ikke værre nei;-)
Har du disse selv? Lurer på om de er store nok for en stue på 60m2?!

tore_v1

Medlem
16 Okt 2007
1.264
0
0
stigln skrev:
Ikke værre nei;-)
I verste fall må du supplere med en subwoofer.

Om høyttalerne er på lager i ønsket finish så går det sjelden mer enn én uke fra bestilling til høyttalerne er i butikken.

Andersen88

Medlem
12 Jul 2010
1.853
0
0
stigln skrev:
Ikke værre nei;-)
Jeg hadde de før jeg kjøpte Epicon 6. Jeg ville nok lagt til 1-2 B&W DB1 subber.

tore_v1

Medlem
16 Okt 2007
1.264
0
0
Andersen88 skrev:
Jeg hadde de før jeg kjøpte Epicon 6. Jeg ville nok lagt til 1-2 B&W DB1 subber.
To - om du skal kjøre stereo.

Det er enkelt å supplere med slikt i etterkant. Personlig ville jeg vurdert noen skifter i elektronikken også.

Retep

Medlem
7 Feb 2005
3.974
23
38
Ullensaker
Andersen88 skrev:

Kanskje litt OT i forhold til trådstarter, men jeg prøver meg.

Hvorfor valgte du å bytte ut 802Diamond med Epicon 6... er nyskjerrig da jeg sitter og ser på HT i den prisklassen selv.

Mvh Peter

stigln

Medlem
27 Aug 2011
1.008
0
0
Retep skrev:

Hvorfor valgte du å bytte ut 802Diamond med Epicon 6... er nyskjerrig da jeg sitter og ser på HT i den prisklassen selv.

Mvh Peter
+1

stigln

Medlem
27 Aug 2011
1.008
0
0
tore_v1 skrev:
To - om du skal kjøre stereo.

Det er enkelt å supplere med slikt i etterkant. Personlig ville jeg vurdert noen skifter i elektronikken også.
Har også planer om å kjøpe kraftigere elektronikk også med tiden,tenkte å evt starte med høyttalerne og ta det videre derfra når økonomien tillater det.

Andersen88

Medlem
12 Jul 2010
1.853
0
0
Retep skrev:

Mvh Peter
Hovedforskjellen er at Epicon er helt borte i lydbildet. Har aldri vært borti en mer oppløst og omsluttende stereoeffekt. Helt magisk å høre på musikk nå. De legger ikke til noe, og de trekker ikke fra noe. Jeg må selv farge lyden slik jeg liker den, og det blir gjort med digital eq i form av Classe CP-800 (låner fra hifi-klubben). Jeg kjører også 1 stk DB1, men det kommer en til på vårparten slik at det blir fullverdig stereo. Jeg kommer nok ikke til å gå tilbake til 802 nå. Er faktisk 100% fornøyd med lyden for første gang i hele mitt liv, og det gir en fantastisk lytteglede. Nå mangler som sagt bare en sub til og CP-800, så er jeg i boks.

Retep

Medlem
7 Feb 2005
3.974
23
38
Ullensaker
Andersen88 skrev:
Hovedforskjellen er at Epicon er helt borte i lydbildet. Har aldri vært borti en mer oppløst og omsluttende stereoeffekt. Helt magisk å høre på musikk nå. De legger ikke til noe, og de trekker ikke fra noe. Jeg må selv farge lyden slik jeg liker den, og det blir gjort med digital eq i form av Classe CP-800 (låner fra hifi-klubben). Jeg kjører også 1 stk DB1, men det kommer en til på vårparten slik at det blir fullverdig stereo. Jeg kommer nok ikke til å gå tilbake til 802 nå. Er faktisk 100% fornøyd med lyden for første gang i hele mitt liv, og det gir en fantastisk lytteglede. Nå mangler som sagt bare en sub til og CP-800, så er jeg i boks.

Etter hva du skriver så er jeg sinnsyky spent på hva Epicon 8 kan stelle i stand. Nok OT her fra meg.

HoPPe`S

Medlem
22 Mar 2009
6.603
0
0
Er HT på lager hos importørene tar det en uke.

Dette er kjempeHT jeg håper på å beholde i mange mange år.

stigln

Medlem
27 Aug 2011
1.008
0
0
HoPPe`S skrev:
Er HT på lager hos importørene tar det en uke.

Dette er kjempeHT jeg håper på å beholde i mange mange år.
Høres bra ut:) Liker veldig godt B&W. Må ha noen lytterunder før jeg bestemmer meg! Vurderer også 803D, men heller mest mot 802D pga designet! Foreløpig har jeg ikke fått hørt noen av de.

tore_v1

Medlem
16 Okt 2007
1.264
0
0
stigln skrev:
Har også planer om å kjøpe kraftigere elektronikk også med tiden,tenkte å evt starte med høyttalerne og ta det videre derfra når økonomien tillater det.
Jeg tenker mer på forforsterker og kilde hvor det tilsynelatende er en del å hente.

Meridian surroundprosessor og effekttrinn fra Krell?

stigln

Medlem
27 Aug 2011
1.008
0
0
tore_v1 skrev:
Jeg tenker mer på forforsterker og kilde hvor det tilsynelatende er en del å hente.

Meridian surroundprosessor og effekttrinn fra Krell?
Sikkert ikke dumt det:) tenkte litt på parasound eller teste ut EC Nemo 400el 600w! Pass labs frister også! Først få høyttalere i hus! Sparer for harde livet, nesten i mål;-)

tore_v1

Medlem
16 Okt 2007
1.264
0
0
stigln skrev:
Sikkert ikke dumt det:) tenkte litt på parasound eller teste ut EC Nemo 400el 600w! Pass labs frister også! Først få høyttalere i hus! Sparer for harde livet, nesten i mål;-)
Om jeg får være litt direkte her så er det mye jeg ville prøvd før jeg hadde sluppet EC løs på B&W. Det er en smakssak, det må jeg understreke, men like fullt det jeg mener om den saken. Om du har muligheten til å teste litt forskjellige effekttrinn (typisk om du bor lagelig til for å låne utstyr av forhandlere) så hadde jeg brukt tid på det. Det samme gjelder resten av kjeden.

Pass, Krell, Bryston (ikke minst!), Chapter, Nuforce, Ayon, med fler er ting jeg ville prøvd å få lånt med hjem.

stigln

Medlem
27 Aug 2011
1.008
0
0
tore_v1 skrev:
Om jeg får være litt direkte her så er det mye jeg ville prøvd før jeg hadde sluppet EC løs på B&W. Det er en smakssak, det må jeg understreke, men like fullt det jeg mener om den saken. Om du har muligheten til å teste litt forskjellige effekttrinn (typisk om du bor lagelig til for å låne utstyr av forhandlere) så hadde jeg brukt tid på det. Det samme gjelder resten av kjeden.

Pass, Krell, Bryston (ikke minst!), Chapter, Nuforce, Ayon, med fler er ting jeg ville prøvd å få lånt med hjem.
Bor i nærheten av Bergen så låne utstyr er nok ikke noe problem.