Lever dette forumet i det hele tatt?

20 Jan 2005
17.216
0
0
Hei
Har ikke postet her på flere år. Er det noe aktivitet her?

Har et head-fi sett som jeg gjerne skulle fått vurdert

Ingeniør'n

Medlem
26 Jul 2005
11.874
0
36
Ganske stille i forhold til hva det var, halvparten forsvant vel når de skiftet layout for noen år siden og alt sluttet å virke en lang periode. Why change a winning team :confused:

ask4me2

Super Moderator
Medlem av ledelsen
11 Aug 2004
15.555
4
38
Har ikke postet her på flere år. Er det noe aktivitet her?
Hei Counterpointer, det er vel ofte en stor sammenheng i det du skrev her :)

Har dessverre ikke hørt noen av de Head_FI komponentene du nevner her selv "Yulong DAH 1 Amp og AKG Studio 240 klokker" , men har googlet litt og sett at noen er begeistret for Pris/Ytlese til Yulong DAH 1 Amp.
Det er vel ofte sånn at slike komboer må testes selv, da det er vanskelig å overføre andres lytte erfaringer når det er så mange andre faktorer som gjør seg gjeldende. (musikksmak, lytteprefferanser, hodestørrelse osv)

Det er vel i de tilfeller hodetelefonen representerer en vanskelig last, og det er langt mellom hodetelefon forsterkere som klarer å drive disse at det er til meget god hjelp å høres andres erfaringer.

Sist redigert:
20 Jan 2005
17.216
0
0
Vurderingen går ikke på hvordan det fungerer, for det vet jeg godt.
Det jeg trenger hjelp til er pris og hvor en eventuellt kan selge slikt nå.
Brukte torget på gamle avforum mye, men det gikk jo i dass når alt brøt sammen.

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.472
21
38
43
Er vel bare å google litt så finner du vel fort det, ebay er jo også en målestokk.

Personlig mener jeg at en gjenstand bør selges for rundt 50% av det DU betalte.

20 Jan 2005
17.216
0
0
Er vel bare å google litt så finner du vel fort det, ebay er jo også en målestokk.

Personlig mener jeg at en gjenstand bør selges for rundt 50% av det DU betalte.
Har hatt det på Finn.no til halv pris av det jeg ga. Dvs 1500 kr, men var ingen interesse.

ask4me2

Super Moderator
Medlem av ledelsen
11 Aug 2004
15.555
4
38
Vurderingen går ikke på hvordan det fungerer, for det vet jeg godt.
Det jeg trenger hjelp til er pris og hvor en eventuellt kan selge slikt nå.
Brukte torget på gamle avforum mye, men det gikk jo i dass når alt brøt sammen.
Ok, beklager, trodde det var en teknisk og ytelses spørsmål siden det lå inne i Head-Fi under Audio (teknisk diskusjon)

Vil også tro at 1/2 pris av nytt kan være et godt utgangspunkt, men vil tro at hodetelefoner i det lavere prisleiet kan være vanskeligere å selge enn f.eks en pent brukt Sennheiser HD HD800 eller noen gode Stax elektorstater til halv pris.

Det at slikt utstyr brukes på "kroppen" gjør vel litt med innstillingen til å kjøpe brukt. Det er i alle fall slik jeg tenker om dette.

Avtorget virker ikke til å være like populært som det en gang var, men det blir kanskje også mer populært det også hvis vi begynner å legge mer ut der igjen.. I tilegg til Finn.no, finnes det også en del kjøp og salg av div Audio utsyr på enklete grupper på facebook. Torget på hifisentralen er kanskje også et alternativ

gpt33

Medlem
13 Jun 2004
5.603
0
0
Trondheim
Avtorget virker ikke til å være like populært som det en gang var, men det blir kanskje også mer populært det også hvis vi begynner å legge mer ut der igjen.. I tilegg til Finn.no, finnes det også en del kjøp og salg av div Audio utsyr på enklete grupper på facebook. Torget på hifisentralen er kanskje også et alternativ[/QUOTE]

Savner det gamle avtorget ja. Både kjøpere og selgere oppførte seg bra. Har solgt/kjøpt endel på finn.no,mye useriøse folk altså

Skrotnisse

Medlem
20 Aug 2004
11.970
0
36
38
shoottheshow.com
Finn er en tumleplass for "et bredt spekter av fargerike personligheter". Fordelen er at man ofte kan oppnå en høyere pris enn hva man gjør på avf og hfs :mrgreen:

Da får man heller overleve

- dumme spørsmål; "nei, denne projektoren er ikke trådløs så du må nok ha en hdmi kabel"

- Mailer som starter med "hvorfor selger du" og når du svarer så tar spørsmålene aldri slutt. Vel, overdriver man fullstendig i det første svaret så blir det som oftest stille. Oh yeah, jeg tok lottoen her om dagen og flytter til utlandet så jeg kan ikke ta med meg anlegget :)

- idiotiske pruteforsøk av typen "jammen, jeg har ikke mer og du vil vel bli kvitt den".

- og naturligvis telefonsamtaler som starter med "hei du, jeg ser du har xxxxxx til salgs. jeg er ikke interessert i å kjøpe, men jeg lurer på om vi kan ta en samtale om produktet i tilfellet det dukker opp et annet eksemplar til en lavere pris".

Og som svar på trådens spørsmål vedrøende livet her; HELL YEAH!!!! Flere gamle travere har så vidt returnert og annonsert sine planer som medfører en langt høyere aktivitet og vi håper jo at avf får flyttet aktiviteten fra fb til avf ;)

gpt33

Medlem
13 Jun 2004
5.603
0
0
Trondheim
Finn er en tumleplass for "et bredt spekter av fargerike personligheter". Fordelen er at man ofte kan oppnå en høyere pris enn hva man gjør på avf og hfs :mrgreen:

Da får man heller overleve

- dumme spørsmål; "nei, denne projektoren er ikke trådløs så du må nok ha en hdmi kabel"

- Mailer som starter med "hvorfor selger du" og når du svarer så tar spørsmålene aldri slutt. Vel, overdriver man fullstendig i det første svaret så blir det som oftest stille. Oh yeah, jeg tok lottoen her om dagen og flytter til utlandet så jeg kan ikke ta med meg anlegget :)

- idiotiske pruteforsøk av typen "jammen, jeg har ikke mer og du vil vel bli kvitt den".

- og naturligvis telefonsamtaler som starter med "hei du, jeg ser du har xxxxxx til salgs. jeg er ikke interessert i å kjøpe, men jeg lurer på om vi kan ta en samtale om produktet i tilfellet det dukker opp et annet eksemplar til en lavere pris".

Og som svar på trådens spørsmål vedrøende livet her; HELL YEAH!!!! Flere gamle travere har så vidt returnert og annonsert sine planer som medfører en langt høyere aktivitet og vi håper jo at avf får flyttet aktiviteten fra fb til avf ;)

"Word" som ungdommen sier!