Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! DVDO iScan Micro 4K? #2876

31 Okt 2004
16.666
2
38
Msport skrev:
Må ærlig innrømme at som skeptisk og tradisjonell mann, hadde jeg ikke trua på dette - spesielt estetisk. Men jammen tok jeg ikke feil! Det så sikkelig kult ut.

Hjalp det noe særlig lydmessig?
:mrgreen:
Det var flere som ikke helt hadde troen på dette.
Lyden ble ikke drastisk foranderet, men den ble mere samlet og tydelig, hvis jeg kan få bruke slike ord.
Jeg vil tro at det vil hjelpe enda mere med absorbentene i taket også, men har ikke tid til å dille med dem enda.

31 Okt 2004
16.666
2
38
AndyMcnebb skrev:
Gratuleren med ny bærbar PC, og nykalibrert oppsett.
Smart av deg å kjøpe Lenovo. Veldig gode bærbare modeller iforhold til prisen.
Takk, takk!
Godt å høre at jeg har gjort et bra valg. Laptopen har foreløpig blitt minimalt brukt da jeg venter på en oppgradering fra XTZ slik at Room Analyzer takler Vista. Den virker grei i bruk til nå, men jeg synes den er veldig treig. Dette overrasker meg litt da jeg trodde DualCore skulle speede opp ting. Mulig jeg kan slette noen av de uttalige programmene jeg aldri komer til å bruke som ligger på maskinen.

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
AndreWerdenskrieg skrev:
Hjertelig takk, Roger Waters!

Nei, jeg savner ikke leiligheten i det hele tatt, selv om jeg selv synes den var særdeles pen og trivelig.:mrgreen:
Det gode livet vi har her gjør at jeg faktisk ikke ofrer den en tanke.
Jeg er dog veldig glade for at vi har masse gode bilder fra den som minne.

Når vi kjøper egen bolig, vil vi uansett totalrenovere den og jeg er overbevist om at vi skal klare å tangere den gamle leiligheten på de fleste punkter. Jeg har faktisk allerede begynt å designe noen møbler (foreløpig bare en stol, men har ideer til en hel serie), så får vi se om jeg får produsert dette og kanskje selge litt også. Dette er uansett foreløpig bare på tegnebordet.

I vår neste bolig skal det rettes stor oppmerksomhet til hjemmekinoen og jeg håper ihvertfall på å designe mange av møblene selv.
Når man så det flotte preget den gamle leiligheten hadde så kommer det nye prosjektet til å bli spennende å følge med på fremover, toppers å se at du legger så mye av ditt særpreg i arbeidet med eget design. Vi får bare følge med å se på arbeidet som skjer, blir det oppdateringer i oppsettet eller vil du beholde alt i nær fremtid?

Espen000

Medlem
30 Sep 2007
1.106
1
38
Veldig bra fremgang her. Ser tydelige resultater av dagens arbeid. VIrker som dere er veldig strukturerte og erfarne på oppussing. Stemmer det?

b3nd1k

Medlem
8 Okt 2009
6.287
0
36
Er helt latterlige proposjoner på de høytalerene dine og subbene :p
Hører du noe fra dem i hele tatt? Eller tar bassen over :mrgreen: hehe

DevilEj

Super Moderator
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.972
243
63
49
Viken
minhjemmekino.no
AndreWerdenskrieg skrev:
Takker!
Jeg velger å ikke tenke på det enda og bare hoppe i det. Jeg regner med jeg kommer til å sitte i hjørnet i dusjen i forsterstilling og strigråte før vi er halvveis, men det får stå til ...

Høres kjent ut :twisted:

31 Okt 2004
16.666
2
38
rot.jpg
Fjerner brannvegg i det som skal bli TV-stue. Denne pipen skal ikke brukes mere, så her utnytter vi heller den plassen vi har.

kjøkkk.jpg
Har flyttet/fått lagt opp vann og avløp til kjøkkenet, så nå kan vi komme enda et stykke fremover.

Fyringssentralen var her i går og vi venter på tilbud på gjennomgående peis i stua.

31 Okt 2004
16.666
2
38
Konrad:
Har ikke koblet opp noe enda. Vi får se etterhvert. Kunne godt tenke meg å bruke de to ekstra kanalene til å få litt lyd inne på badet.

Ultra81:
Husker desverre ikke nummeret/navnet på fargern men malingen ble ihvertfall kjøpt på Flügger. Ta deg en titt hos dem, så finner du nok noe ganske fort. Vi har forskjellige farger i alle rom, pluss at vi har alltid en vegg i en mørkere farge. Allikevel har vi ikke engang brukt en halvtime på å velge ut farger til leiligheten. Kvaliteten på malingen og sparkel er også meget god. Anbefales.

roeng2

Medlem
26 Jan 2007
2.544
10
38
Gratulerer med Krell:-D Misunner deg virkelig den prosessoren, håper jeg kommer over en slik i en nær fremtid!
Bygger selv opp et Krell anlegg!

antiloop

Medlem
12 Jun 2004
19.849
0
36
52
avforum.no
pahf skrev:
Grattis med enda en oppgradering, begynner å spekulere på hvor mye du fikk i feriepenger, for makan til oppgradering skal en se lenge etter :mrgreen:

Fikk vel masse gryn i bryllups gaver da sikkert 8)

Henning

Medlem
3 Feb 2003
4.762
0
36
AndreWerdenskrieg skrev:
Jeg fant dem på OFFECCT, men jeg er rimelig sikker på at de også finnes i Norge. Prisen ligger på ca 800,-SEK pr. stk.

Takker for info, mulig det blir copycat på ett tidspunkt... Hvordan er strukturen på dem, stoff utenpå? Hvor mye veier hvert panel?

AndyMcnebb

Medlem
5 Jul 2007
3.974
0
36
I forhold til stasjonære PC'er er bærbare nesten alltid treig, hehe.
Mest pga den dårlige harddiskytelsen.

Bedre ytelse med DualCore får man bare med applikasjoner som er laget for flerkjerne støtte. Men med såpass dårlig harddiskytelse som de fleste bærbare PC'er har, vil det meste gå litt treigt.

Lenovo er en av de få bærbare PC merkene som man virkelig får det man betaler for. Skjelden noe trøbbel med de også :)

31 Okt 2004
16.666
2
38
Roger Waters skrev:
Når man så det flotte preget den gamle leiligheten hadde så kommer det nye prosjektet til å bli spennende å følge med på fremover, toppers å se at du legger så mye av ditt særpreg i arbeidet med eget design. Vi får bare følge med å se på arbeidet som skjer, blir det oppdateringer i oppsettet eller vil du beholde alt i nær fremtid?
Varmende ord, Roger Waters. Tusen takk!
:-D

Ingen oppdateringer før vi flytter igjen, men ser for meg en større bildeflate og litt kraftigere subwoofere etterhvert, ihvertfall sånn til å begynne med.

31 Okt 2004
16.666
2
38
b3nd1k skrev:
Fader så stort det huset deres er! Dette blir ekstremt bra! :mrgreen:

Har dere tenkt å beholde det originale treverket på noen av veggene? Altså ikke male over. Er ganske tøft også, vis det passer inn i resten av stilen huset/rommet skal ha selvfølgelig :)
Takk for hyggelige ord, b3nd1k! Tror kanskje huset ser litt større ut pga planløsningen vi har valgt, men jeg er veldig fornøyd med plassen vi får.

Vi kommer ikke til å beholde det originale treverket inne, dette av flere grunner. Legge opp nytt el-anlegg, isolere etc. Det er også altfor grovt satt opp, med større sprekker som vi når fuger.

Espen000 skrev:
Veldig bra fremgang her. Ser tydelige resultater av dagens arbeid. VIrker som dere er veldig strukturerte og erfarne på oppussing. Stemmer det?
Jøss, takk skal du ha, Espen000! Vi brukte min bror da vi renoverte i Stockholm, så det ble mest med maling, pussing etc på oss der.
Dette er altså første gang vi gjør "alt" selv. Min bror er dog innom så og si hver dag, han har over 30 års erfaring, så her får vi meget gode råd og tips.
Og ALIAS fra forumet her er også innom med sin erfaring og sine tanker.

mk4

Medlem
4 Okt 2005
5.934
0
36
Dette er enorme greier, ser ut som lerettet ditt er 32"
Kunne tenkt meg å sett Thor hos deg.
Gratulerer så mye AW

Aerik

Medlem
19 Jul 2012
470
0
16
Investerer mye i livskvalitet er viktig, gulvet ser rått ut.
Utrolig spennende prosjekt, som i tillegg er nokså omfattende!,
tror dere kommer til å få det kjempefint NÅR dere blir fedig.:mrgreen:
Ha en riktig god sommer

/Arild

31 Okt 2004
16.666
2
38
Kina.jpg

Kina1.jpg

Kina2.jpg

Kina3.jpg

Var på besøk hos min bror i kveld og fikk oppleve dette anlegget. Den største forsterkeren jeg noensinne har sett. Tipper den var nærmere halvmeteren høy. Helt spesielle høyttalere med båndiskant i horn, 12" element og et 12" fulltone element. På baksiden er det et hull med en plate. Dette er noe resonans-greier som påvirker bassen. Minnet om et stramt trommeskinn når man tok på det. Ikke akkurat små de høyttalerne heller.

Fantastisk lyd, en helt utrolig mellomtone. Gøy.