Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! DVDO iScan Micro 4K? #2876

31 Okt 2004
16.666
2
38
Ble ganske overrasket og en smule provosert da jeg ble gjort oppmerksom på denne artikkelen;
De beste, billige HD-projektorene: Galaktiske HD-bilder til budsjettpris - teknofil.no

Vil man bruke slike (rettighetsbeskyttede og private) bilder, så synes jeg man skal spørre først.
Har ingenting i mot at bildet blir brukt i artikkelen, jeg vil bare bli kontaktet først.
Har nå vært i kontakt med artikkelforfatteren og alt er ordnet opp i på en hyggelig måte.

31 Okt 2004
16.666
2
38
ViaBlue Tri Absorber frarådes på det sterkeste å brukes mellom sub og høyttaler i pianolakk, slik mitt oppsett er. Under The Dark Knight i kveld ble volumet og vibrasjonene så voldsomme at den ene TriAbsorberen sklidde ut og falt ned. Høyttaleren holdt også på å falle ned fra suben, men jeg fikk reddet den i siste liten. Det samme skjedde da vi så The Incredible Hulk, men trodde det var et engangstilfelle. Har nå gått tilbake til de originale gummi-spikes og føler de står langt tryggere nå. Da jeg fikk TriAbsorberne reagerte jeg med en gang på at de hadde en litt vél glatt overflate, men har ikke tenkt over det i ettertid da jeg ikke har insett at det var et problem før nå.

TriAbsoberne passer ikke til å plassere høyttalere på, med andre ord.
4f26e09e.jpg

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Gratulerer så mye med huset, blir spennende og se dine trekk fremover samt hva vi har sett fra tidligere leil. du har hatt så har dette vært designperler. Håper det kommer noen bilder fra huset også du kan dele med oss, er litt spennende og se dette pallasset. :)

nugstarr

Medlem
28 Jul 2008
1.250
0
0
AndreWerdenskrieg skrev:
Det begynner å nærme seg levering. Kjipt å lese om din erfaring, nugstarr. Har hatt endel mailkorrespondanse med dem og stoler fullt på at de holder hva de lover angående kvaliteten på modellen jeg har bestilt.

Dette blir helt sikkert bra. Hold meg / oss oppdatert da jeg vurderer disse på rad 1.

Lykke til dette blir bra og morsom blog å følge videre.

Paradiso

Medlem
12 Mai 2012
438
0
16
Utrolig flott kino, og flotte nye bilder av herligheten!

Nydelig å bli passet på av Obi-Wan også, forøvrig. For å sitere ham: For over a thousand generations, the Jedi knights were the guardians of peace and justice in the old Republic... before the dark times... before the empire. :)

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
9.368
9
38
Drammen
Her er det tre unger i hus, og lite eller ingen støydemping. Det gjelder å spille de inn. ;) Går man og lister seg og ikke tørr verken se film eller spille musikk på anstendig nivå etter at ungene er i seng, har man tapt.

Jeg spillte inn ungene med å la de sove i bagen sin fra de var et par uker gamle og så lenge de sov i bag mens vi så film, volumet var omtrent på samme nivå som vanlig og nå sover de som steiner uansett hvor mye bråk det er rundt de. Jeg ville ikke endre på lyd og bilde vanene mine når det kom unger i hus. Har lydisolert kino nå, men hadde det ikke før og det er fordi den nå befinner seg under leiligheten jeg har i huset som faren min bor i.:D

31 Okt 2004
16.666
2
38
Spennende planer på gang her :) Tror det kan bli en veldig bra løsning og ikke minst et flott flerbruksrom!! Når rommet blir såpass lang vil du jo kunne lage deg en bra baffelvegg i front å skjule hele front oppsettet.
Takk BEF!
Planen er baffelvegg i front. Jeg slipper også å bygge om subwooferne nå, for nå blir det plass til dem. Kommer til å kjøre alle fire i front og fylle opp med demping. Akustisk lerret, så derfor må jeg også ha litt avstand til første rad, ergo jeg må vurdere hvor viktig andre rad er.

Helt klart en bedre løsning når bakre rad skal brukes såpass skjelden.

Helt klart! Men barkrakker/stoler er heller ingen god løsning når man skal sitte der å se tv/film et par timer...:confused:
En stor fordel er imidlertid at du slipper å bygge en platting. Har du begrenset takhøyde, under 2.2m (husker ikke helt dette når jeg var hos deg sist), så blir det gjerne problemer med både projektor og platting. Jeg har 2.45m, og kommer akkurat under projektoren på bakre rad hvis jeg inntar avslappet narkostil med knebrekk når jeg må forbi...;)
Har null problemer med å sitte på puben i noen timer, så det burde gå bra, haha. Det er uansett bare min kone og jeg som bruker bakre rad, og det blir i såfall behagelige barkrakker med rygg.
Våre gjester sitter alltid fremme i godstolene, og da er det som regel filmer vi uansett har sett før.
Takhøyden er relativt normal, mener jeg. Murgulvet er til tider meget ujevnt og kan variere 10cm på de verste stedene (uisolert råkjeller). Må også vurdere å borre opp gulvet for å jevne ut og kanskje for ekstra takhøyde. Det blir et spørsmål om økonomi, vil jeg tro. Usikker på hva et nytt murgulv i en halv etasje vil komme på.

Kan jo prøve deg frem, enten hengt ut fra sidene bak, eller på skrå ned fra taket bak. Kanskje du skulle gå for en liten vegg i midten bak baren med alle muligheter for selvskjenking, fine flasker i hyllene, og surround back på hver side av whiskysamlingen din?? :mrgreen:

Kan godt øse på mer med gode ideer, kanskje Bjørn Erik har noe mer fornuftig å komme med...
Idéer setter jeg stor pris på. :)
Pga dører er det svært lite praktisk å sette opp vegg i dette rommet. Dørene er plassert nærmest ekstremt dårlig for noe slikt, og veggene er tykke bærevegger av mur, men skal se på saken med nye øyne (metaforisk sett, skal ikke ha nye øyne).
Bar kommer, forhåpentligvis med vinskap, kjøleskap og oppvaskmaskin. Benk (kanskje med vask) og hylle/skapplass til glass, boller og what not. Er usikker på vask, siden det vil ligge både fullt bad og halvt bad i naborommene.

Jeg vurderer også å bygge ned en downlightkasse med plass til høyttalere (og projektor) i/på. Mulig jeg kan ha surround back i en halvvegg mellom kinostolene og bardisken/barkrakkene, men da blir det null surround på barkrakkene, uten at det egentlig gjør så mye. Kan også ha høyttalere på stativ. Søyler med innebgygget høyttalere kan også være et alternativ. Skal nok uansett komme opp med en løsning, men så får man se hvor mange kompromisser man må inngå.

31 Okt 2004
16.666
2
38
devilej skrev:
Så bra. Syntes det var merkelig at et så bra anlegg som du har satt opp ikke skulle kunne spille optimalt :grin:
Det har skapt endel hodebry, for å si det mildt. Utrolig irriterende å ikke få det til, haha!

wotg

Medlem
22 Apr 2004
7.726
0
0
45
Det har blitt mye mas med jobbing osv. Så hifi og hjemmekino har ligget på backburneren nå de siste månedene. Vi får se til høsten.
jeg skal få fikset litt med kabler og hengt opp embracene, så skal jeg lage en prifil på minhjemmekino :)

phatbull

Medlem
11 Jan 2008
2.166
0
36
AndreWerdenskrieg skrev:
Ble ganske overrasket og en smule provosert da jeg ble gjort oppmerksom på denne artikkelen;
De beste, billige HD-projektorene: Galaktiske HD-bilder til budsjettpris - teknofil.no

Vil man bruke slike (rettighetsbeskyttede og private) bilder, så synes jeg man skal spørre først.
Har ingenting i mot at bildet blir brukt i artikkelen, jeg vil bare bli kontaktet først.
Har nå vært i kontakt med artikkelforfatteren og alt er ordnet opp i på en hyggelig måte.

Ta det som et hyggelig kompliment !:mrgreen: Men hadde det vært mitt bilde hadde jeg sendt en faktura! :twisted: Loven klar, avisene synder - fotografi.no

31 Okt 2004
16.666
2
38
Msport skrev:
Høydaren må være Aurskog-Høland ;)

Skal forøvrig ut på ferietur i morgen selv - til ditt nåværende bosted!
:mrgreen:
Aurskog-Høland må ha en av de mest humpete og lappete veiene jeg har kjørt på. Morsomt lell.

Er det til Stockholm du skal?

cybervision_ skrev:
Tilbake til Løngtal? Da regner jeg med at en demo er mulig på sikt.

Løngthal, ja. Selvfølgelig er du velkommen på demo hvis vi får dette til.

CavaleraRules

Medlem
28 Sep 2004
10.040
0
0
AndreWerdenskrieg skrev:
Das Stimmt ...nesten!
Begynte ikke der för 1988, spilte i et annet band först, dog med samme bassist.:-D

Da var du ikke på Kilden kanskje ;-)
Synes å huske at trommisen sang der den gangen...?

Angående siste Scariot-plata: Vi har stått og måpet til Steve DeGiorgio på Testament-konserter et par ganger. Fy f...

Nå venter jeg i endeløs spenning på den nye Cynic-plata, spesialutgave rett fra SoM...

Beklager hvis det ble OT i tråden din.

Ak

Administrator
11 Des 2002
36.052
22
38
42
Flott kino!

Har du vurdert å gjøre noe med fargen i taket, btw? :)

MorJohan

Medlem
27 Mar 2005
1.406
0
36
Halden
Man lærer noe nytt hver dag.... Det er det som er flott med AVForum!
Det siste nå er "innspilling av unger".... :)

Mulig at Soundgarden har en gadget for dette? De har i hvert fall en "dings" for innspilling/innbrenning av kabler.

http://avforum.no/forum/showthread.php/132716-Kabelinbrenneren-)

Uten å begi meg inn på kabeldiskusjon,- det er uttrykket "innspilling av unger" jeg ler godt av....

EDIT: Å tilvenne unger litt støy forstår jeg,- men det var selve uttrykket da.... ;)