Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! DVDO iScan Micro 4K? #2876

31 Okt 2004
16.666
2
38
Har nettopp hatt et herlig gjensyn med terjes kjellerbodkino.

Nå forstår jeg hvorfor naboene mine reagerte etter at jeg flyttet to av subbene bak. Da jeg hadde alle fire i front, var jeg langt nærmere et sba-oppsett enn nå, noe jeg vil tro har medført en ganske jevn frekvensrespons. Etter at jeg flyttet to av disse bak, har jeg sikkert brutt opp dette veldig og fått utfasinger og whatnot, selv med 4 suber. Enkelte frekvenser trenger sikkert veldig mye power akkurat der jeg sitter. Jeg hører jo at enkelte frekvenser er laaangt høyere andre steder i rommet.

Jeg har ikke lyst til å flytte tilbake subbene slik systemet er nå, for subbene er såpass dype at det påvirker bildet veldig. Masse gjennskinn i sidene på subbene.

Må helt klart bygge nye subber og teste ut sba. Takk for tips og info, BEF og thohaug!

Sist redigert:
31 Okt 2004
16.666
2
38
Jackx_krell skrev:
Forøvrig - nå når vi er inne på Krell ... og prosessorer:
har bestilt EVO 707 og EVO 525.
:shock:
Jöss, seriöse saker!

Har nå hentet Parasound Halo A23 og skal teste den i stereo når jeg kommer hjem. Jeg skal bruke den på frontene til jeg får hovedforsterkeren.
Parasound'en er i särdeles bra stand og ser virkelig bra ut. Ser frem til å koble opp når jeg kommer hjem fra jobb!

20 Jan 2005
15.700
0
0
AndreWerdenskrieg skrev:
Legg gjerne ut et bilde, den höres meget pen ut.
Da må jeg først få tatt et bilde som gjør at den ser pen ut ;) , skal prøve å få til det snart. Men har dette bildet..

CIMG0483.JPG

Bilen er en Passat (Allroad kopi) highline 180hk 4 motion 2001 mod alkantara/skinninteriør. 18 RS kopifelger, 1150 watt stereo med innfelt bass i reservehjulsbrønn, telefjernstyrt dieselvarmer med tempraturtilbakemelding (Bosh Hydronic) dobble Britax barneseter (til tvillingene:mrgreen: :mrgreen: )

0,6 l mil i byen
0,6 l mil på langkjøring
0,6 l mil med henger

Brenderup henger med BMW R71 kopi (har aldri råd til orgnaler :cry: )

Hadde penger vært gress skulle jeg hatt denne

04_-386407260.jpeg

31 Okt 2004
16.666
2
38
Nordbø skrev:
Blir ikke helt klok på hvor tilkoblingene på denne er. Er de under når den plasseres slik du har gjort? Da er man vel avhengig av å ha føtter på får å kunne få koblet til strømkabel og rca-kabel? Kan man da se kablene under forsterkeren dersom man ser den rett foranifra?

Mvh Nordbø
Det fölger med gummifötter som man kan klistre på.
Selv har jeg et ekstra par fötter på for at den skal bli höyere og få litt mere kjöling. Forsterkeren er nedfelt i kabinettet, så det er endel plass under der. Jeg velger å ha det slik forelöpig til alt er kalibrert ferdig. Da flytter jeg den inn i racket og den vil da väre skjult bak DVD-boksene, slik HDTV-tuneren, PMEQ-en og strömfilteret er nå.
Normalt sett er ikke kablene synlige, men böyer man seg ned på huk kan man se dem fra noen vinkler. Kablene er under, det stemmer.

DrErling

Medlem
16 Okt 2003
11.138
0
36
44
torjeodegard.blogspot.com
AndreWerdenskrieg skrev:
Fikk forresten endelig tatt et bra bilde av bilen:

Og hvilket bilde! Det så rett og slett rått ut! Ser på bildet 2-3 sekunder, så ser jeg for meg bilen som en av hovedpersonene i neste Transformers-film :-D.

Ser at jeg må få meg litt photo-skills

31 Okt 2004
16.666
2
38
b3nd1k skrev:
Virkelig et flott sted du har fått deg :) For å ikke snakke om bilen ^^
Hjertelig takk! Herlig å komme ut av 49 kvm uten noe form for lagringsplass.

kenti skrev:
Dette ser fantastisk bra ut, både leiligheten, bilen og ikke minst bildene!
Tusen takk, det var hyggelig, kenti!
kenti skrev:
Ba dere alle forlate garasjen når dere skulle ta bilder?

Counterpointer skrev:
Enten det eller så er det noen som er flinke med Photoshop 8)
Bildet er selvsagt behandlet i PS, men det er ikke manipulert i den forstand at andre biler er fjernet etc. Av en eller annen grunn så var det ingen andre biler på den siden av garasjen den aktuelle dagen.

BEF skrev:
Den leiligheten så meget flott ut, med en utsikt de fleste vil misunne dere!! Forstår godt at dere velger bort lyd og bilde i en slik stue. Gleder meg til å se du tar fått på din nye kino hule.
Hyggelig å lese, BEF. Alt som inkluderer lyd og bilde blekner jo totalt sammenlignet med det monsteret av en kino du bygger, men gleder meg veldig til å få "hjemmekinoen" i gang, spesielt sofashakeren!:-D

tldng

Medlem
27 Nov 2006
1.049
0
36
Gjøvik
Hyggelig at det man legger ut på forumet kan komme til nytte for andre :)
Som du kanskje har sett av målingene i tråden min, så fungerer praksis meget godt med teorien når det gjelder SBA.
Jeg har nylig vært å kalibrert ett annet SBA system som består av 2 x 2 Dayton ultimax 18" i lukkete grunne kasser. Han som har dette oppsettet har ikke laget noen dempet bakvegg ennå, så lengdenodene i rommet er forholdsvis dominante i frekvensresponsen før EQ. Siden det i området han skal benytte subbene(deling på 80Hz) ikke lenger er noen utfasinger eller peaker på grunn av bredde eller høyde i rommet klarte vi alikevel å ratte inn en meget hyggelig frekvenrespons. Jeg tror derfor at SBA kan være en god løsning selv om man ikke har plass til all verden av demping bak i rommet. Du vil riktig nok ikke få samme kontrollen på decay, men det kan jo være en utfordring med andre multisub løsninger også.

HåkonN

Moderator
1 Okt 2005
19.480
0
0
Krell EVO707 så vanvittig massiv ut. :shock: Forøvrig spenstig at den allerede nå støtter de nye lydformatene.....

31 Okt 2004
16.666
2
38
Kjempefin bil! De felgene er også favoritter. Det var først slike jeg ville ha til A8'en men valgte til slutt de som er på reklamebildet jeg postet for en liten stund siden. Passaten er kjempefin å kjøre i mørket, det føles som om man sitter i cockpiten i et fly. Lys over alt. God å kjøre også, spesielt med de skinn/alcantara-setene. Tviler ikke på at anlegget ditt trøkker heller.:mrgreen:

31 Okt 2004
16.666
2
38
Da har jeg lagt ut bakhøyttalerne, senter, SVS-elementer og gammelt høyttalersett til salgs.
Hvis Oslo-turen går greit har jeg med en sak på 27 kg som skal inn i oppsettet. Jeg må nok finne på en smart løsning for å få plassert denne bra nok, men dette blir morro!
Nye bakhøyttalere bestilles ikke før jeg får solgt Cascadene.

31 Okt 2004
16.666
2
38
cybervision_ skrev:
Akkurat som oss med 2 hjul også - liker å vise seg frem når lakkskoa kommer på ;)

Akustikken kunne jeg tenkt meg å se litt på når jeg returnerer til byen mot høsten igjen - men ser at mange plater koster jo litt - og jeg synes det er vanskelig å finne noen som ser bra ut - man må isåfall gjøre det "tigerstyle" - dine ser jo kule ut, men vil tippe de koster litt også.
Akustikk er morsomt og spennende. Problemet er å finne ting som både passer inn og som faktisk fungerer.
Jeg har slitt litt med å få mine akustikkplater til å henge på veggen. Nå når varmen har kommet har de begynt å falle ned. Ikke lite irriterende når man har betalt altfor mye for dem. Løsningen ble Powerstrips som tåler 1,5 kg. 8 av disse på hver plate gjorde susen.

DrErling skrev:
Og hvilket bilde! Det så rett og slett rått ut! Ser på bildet 2-3 sekunder, så ser jeg for meg bilen som en av hovedpersonene i neste Transformers-film :-D.

Ser at jeg må få meg litt photo-skills
Haha, takk!
Er faktisk meget fornøyd selv.:mrgreen:
Har ikke sett Transformers enda, men det høres spennende ut. :-D