Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! DVDO iScan Micro 4K? #2876

31 Okt 2004
16.666
2
38
Jeg har også kalibrert TV'en på nytt med Digital Video Essentials. I sommer hadde jeg denne DVD'en med til Norge og kalibrerte TV'ene til venner og familie, så da ble jeg litt mere kjent med hvordan man skal gå frem.
Når jeg gjorde dette sist på min egen TV, var det første gangen jeg brukte det og fikk ikke utnyttet det helt, selv om bildet ble noe bedre. Jeg la merke til nå at jeg hadde fargetemp på varm, noe som selvfølgelig påvirker fargene. Jeg satte dette til normal, kalibrerte kontrast og farger, så lysstyrke til slutt. Jeg er meget fornøyd med resultatet. Svart er nå faktisk enda svartere og bildet generelt er enda mere naturlig. Allright!

Nå er jeg virkelig fornøyd med anlegget!

31 Okt 2004
16.666
2
38
wotg skrev:
Det har blitt mye mas med jobbing osv. Så hifi og hjemmekino har ligget på backburneren nå de siste månedene. Vi får se til høsten.
jeg skal få fikset litt med kabler og hengt opp embracene, så skal jeg lage en prifil på minhjemmekino :)

Ah, ser frem til å se!

Embracene ser dröye ut! Skulle likt å ha dipoler selv, men har desverre ikke plass. Cascade'ne gjör nok allikevel jobben.

31 Okt 2004
16.666
2
38
Noen småting har skjedd i jula:
Har bl.a fått denne i hus:
235828.jpg

En Logitech IR-extender til min Logitech Harmony 1000.
Denne skal brukes til TV-tuneren og DVD-recorderen.

Jeg har endelig også fått hengt min gode gamle Panasonic TH42PA30 opp på veggen i soverommet, noe jeg er särdeles fornöyd med. 42" er stort nok til soverommet, gitt.

Våre nye Cream LeCorbusier LC2 skulle ha ankommet i dag, noe de ikke gjorde. AndreWerdenskrieg is not amused ...

Våre gjester for julen har nå reist og jeg regner med at jeg tar noen bilder i löpet av helgen.
Skal også få koblet opp IR-extenderen fra Logitech.
Jeg snakket med en representant fra Samsung som tidligere hadde jobbet for Logitech. Han sa at denne IR-extenderen kan man utelukkende få kjöpt på hjemmesiden til Logitech , noe som viste seg å väre en sannhet med modifikasjoner. Jeg gikk inn på siden deres og der kostet den 1000 svenske. Sökte litt på nett og fant den fort til under 700 på Dustin Home. Ikke dumt med internett ...

Vi får også levert noen softbokser i morgen.
Disse skal brukes til div studiofotografering, muligens også til fotgrafering av oppsettet/leiligheten. Har null erfaring med slike, så dette blir spennede.

31 Okt 2004
16.666
2
38
CavaleraRules skrev:
Da var du ikke på Kilden kanskje ;-)
Synes å huske at trommisen sang der den gangen...?

Angående siste Scariot-plata: Vi har stått og måpet til Steve DeGiorgio på Testament-konserter et par ganger. Fy f...

Nå venter jeg i endeløs spenning på den nye Cynic-plata, spesialutgave rett fra SoM...

Beklager hvis det ble OT i tråden din.
Var på kilden, men da med mitt første band; Harlequin.
Trommis Per sang for Manitou den gangen, det stemmer.
Steve DiGiorgio er en imponerende bassist, ingen tvil om det.
Sært å tenke på hvor mye vi digget Death - Human da den kom, for så å spille i samme band med han "noen" år senere.
Har faktisk ikke hørt nye Cynic, men regner med det ikke blir lenge til.

Fattigmann

Medlem
7 Feb 2004
1.391
0
0
Hva er grunnforholdene her da?? Uthuset / garasjen må være 20 grader ute av lodd :)Hovedhuset ser bedre ut, men grunnforsterkning må til :)

Lykke til det blir sikkert topp bare kapitalen og ryggen holder ...

Heldgvis er jeg ferdig med slike prosjekter for flere år siden og kan bruke kapital og rygg på hifi og Volvo :mrgreen:

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Må være litt vemodig å kvitte seg med noe så gromt Øyvind, men det kommer jo litt an på hva som kommer inn i stedet. :)

31 Okt 2004
16.666
2
38
grandiS skrev:
Kung!!:) Meget pent!!
Tackar och bukkar!

Paradiso skrev:
Utrolig flott kino, og flotte nye bilder av herligheten!

Nydelig å bli passet på av Obi-Wan også, forøvrig. For å sitere ham: For over a thousand generations, the Jedi knights were the guardians of peace and justice in the old Republic... before the dark times... before the empire. :)
Tusen takk, det var hyggelig. Jeg foretrekker absolutt Alec Guinnes som Obi-Wan, men hadde lyst på ihvertfall en Star Wars-referanse i kinoen og fikk denne av en kamerat.

Ak skrev:
Flott kino!

Har du vurdert å gjøre noe med fargen i taket, btw? :)
Takk for det!
Absolutt, AK. Min plan er å lage til akustikkplater kledd i høyttalerstoff og disse skal lage en svak bølge over hele taket. Som støtte har jeg tenkt spilekledning over det hele, altså kleding med mellomrom mellom panelbordene. Alt i matt svart.

Jeg kommer dog ikke til å begynne på det før andre ting er i orden, slik at jeg kan snu hele rommet, bygge baffelvegg etc.

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.105
0
36
Jeg spillte inn ungene med å la de sove i bagen sin fra de var et par uker gamle og så lenge de sov i bag mens vi så film, volumet var omtrent på samme nivå som vanlig og nå sover de som steiner uansett hvor mye bråk det er rundt de. Jeg ville ikke endre på lyd og bilde vanene mine når det kom unger i hus. Har lydisolert kino nå, men hadde det ikke før og det er fordi den nå befinner seg under leiligheten jeg har i huset som faren min bor i.:D

Problemet kommer kanskje senere i livet når de flytter ut og må sette på en subwoofer under senga for og sove. :rolleyes:

Men så tett befolka vi snart kommer til og bli i de bebodde områdene her til lands (det er jo høggandes umulig og utvide bysona for marka er jo hellig) så burde dette nesten 'innspillingen' være gjort i barnehagen\skole.

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.653
1.044
113
48
Asker
Tror kinoen din hadde blitt stilig med noe alla samme downlight som du har i stua, den kassen kan også bli en naturlig del av deling av rommet. I den kassen kan man da bygge noen stilige nedsenkning til surround side og bakkanal, samt plass for projektor. Jeg tror den kan bli utrolig stilig vis du går for meget mørkt tema med noen kraftige farger som setter liv i rommet, noe alla det siste bilde med sort/lilla tema.

Atmos er en selvfølge å tenke på :)

homecinema

Medlem
18 Nov 2005
8.021
16
38
52
Veldig bra at det fungerer som det skal nå AndreWerdenskrieg. :-D Det er jo et strøkent anlegg (og stue) du har så jeg skjønner at du koser deg i disse omgivelsene.

pahf skrev:
Men at denon skifter automatisk til dd el dts har jeg aldri merket, sikkert ingen funksjon på min det.

Din Denon reciever skal automatisk kjøre ut DD eller dts hvis du kjører digital lydkabel fra DVD-spiller til reciever. Setter du opp dts før du starter filmene som har det skal 2106 kjøre dts automagisk! :-D

31 Okt 2004
16.666
2
38
Da har jeg fått alt utstyret for denne gang.
Oppgraderingene har vært:
*Krell Showcase Processor
*Krell KAV-3250
*Parasound Halo A23
*2 ekstra XTZ99W12S
*Infinity Cascade Model 5 bakhøyttalere
*2 sett Xindak SC-01B bi-wire høyttalerkabler
*ViaBlue H-flex Optisk kabel
*5 stk Vovox Protect S200/S750 Balanserte kabler
*3 sett Xindak BC-01 Balanserte kabler
* 2 sett ViaBlue Tri Absorbere
*2 stk SVS elementer

Ny forsterker er i hus som spiller som bare det! Er veldig fornøyd, kan man si. Nye bilder på min profil:
http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/AndreWerdenskrieg

342eeed1182554c931dd14ad41ba9a32.JPG

e35b6c9ebe72da257f96b8af2f834082.JPG

Neste oppgradering nå er Pioneer 508XD...=)

I dag var jeg så utrolig heldig at da jeg tok en tur innom Reference Audio her i Stockholm, så holdt de en demo av nye Pioneer 5080. Jeg må bare si at dette er drømme-TV'en. Svartnivået er et kapittel for seg selv, men også fargene er fantastiske. Forrige generasjon hang rett over 5080 og forskjellen var ganske store. 427 så ut som en LCD-TV i forhold til 5080. Og en meget positiv ting var at refleksene var minimale. Jeg kunne ikke se spottene i taket, men hvis jeg var i akkurat rett vinkel, kunne jeg skimte det store vinduet som var bak meg. Meget imponerende. Panoreringer så også ut til å gå knirkefritt.

Det blir 508XD på meg. Reference Audio tar ca 2.500,- for å ISF-kalibrere den hjemme hos meg, noe jeg vil benytte meg av. Denne prosessen skulle ta ca 3 timer. En kalibrering i dagslys og en på kvelden i mørket.

Nå gleder jeg meg virkelig, for dette er den aller beste TV'en jeg noensinne har sett.

Materialet som ble vist var Aladdin-tegnefilmen i 720/24, tror jeg.

31 Okt 2004
16.666
2
38
Först vil jeg bare takke ydmykt for for nominasjonen i "Årets oppgradering"-tråden. Helt utrolig at jeg er nominert, det hadde jeg aldri ventet meg.
Jeg vil også takke så mye til alle som har gitt stemmer til meg og eventuelt kommer til å gi stemmer til meg. Hjertelig takk!

Jeg har bestemt meg for å pröve ut en akustikklösning. Jeg fikk Idéen etter å ha sett Kentis hjemmekino. Han har en/flere stående absorber/e til å ta seg av försterefleksjonene. Jeg har lyst til å teste det samme i mitt oppsett. Det vil altså väre en absorber med fötter, slik at jeg kan plassere den inntil veggen og lett fjerne den ved behov.
Jeg vil takke så mye for inspirasjonen, Kenti, og håper det er greit jeg pröver ut idéen din.

Tenker å bruke et par slike:
Biltema Sverige

og et par slike bak der igjen:
Biltema Sverige

Disse bygger jeg altså inn i en ramme og kompletterer med et diskré stoff/trekk over.

Försterefleksjonene til venstre höyttaler kommer akkurat der "Autoportrait" henger:
2cd7337232d78c1f155b5bae3ac7e8b2.JPG

Derfor er det viktig at denne absorberen lett kan fjernes.
Jeg kan oppbevare den på et av gjesterommene og dra den frem ved filmvisning eller musikklytting, omtrent slik jeg gjör med de lystette gardinene jeg henger opp ved slike anledninger.
Håper å få begynt på dette snart, selv om hverdagene fremover er ganske travle.
Det ser også ut til at jeg er i Norge når februar-subwooferkalibreringskurset holdes og jeg har fått meldt meg på der.

Dette blir artig!:mrgreen:

31 Okt 2004
16.666
2
38
phatbull skrev:
Ta det som et hyggelig kompliment !:mrgreen: Men hadde det vært mitt bilde hadde jeg sendt en faktura! :twisted: Loven klar, avisene synder - fotografi.no
Joda, jeg synes det er meget hyggelig at vår kino er interessant nok til å brukes i en artikkel og tar det selvsagt som et kompliment. Irritasjonsmomentet var midlertid å ikke bli spurt først. Flere jeg kjenner hadde nok sendt en heller kraftig regning. Uansett, det ordnet opp i og artikkelforfatter svarte meg meget hyggelig og høflig, så jeg ser selvsagt saken som avsluttet.

31 Okt 2004
16.666
2
38
Counterpointer skrev:
Må være tilgangen på grovt brød tenker jeg ;)
Etter å ha gått i tøflene bort til Harrys' Bakeri hver morgen og handlet Harrys' Fotballbrød har vi faktisk tenkt på hvordan vi skal kunne klare å gå tilbake til luftbobler med skorpe rundt eller sirupsbrød, forkledd som grovbrød.:? :-D

CavaleraRules

Medlem
28 Sep 2004
10.040
0
0
AndreWerdenskrieg skrev:
Var på kilden, men da med mitt første band; Harlequin.
Trommis Per sang for Manitou den gangen, det stemmer.
Steve DiGiorgio er en imponerende bassist, ingen tvil om det.
Sært å tenke på hvor mye vi digget Death - Human da den kom, for så å spille i samme band med han "noen" år senere.
Har faktisk ikke hørt nye Cynic, men regner med det ikke blir lenge til.

Den satt i posten i dag, uten tollgrense. Anbefales. Med dill og dall. Og bare det å få en ny plate under 35min er jo fantastisk. Alle er jo gnufulle nå;-)

redline3

Medlem
8 Sep 2010
258
0
0
Gratulerer med hus! Syns jeg skimter Lyngdal fra din gamle leilighet! Flott sted! Er det nyinnkjøpte huset også i lyngdal?

31 Okt 2004
16.666
2
38
teddytusen skrev:
Må være litt vemodig å kvitte seg med noe så gromt Øyvind, men det kommer jo litt an på hva som kommer inn i stedet. :)
Ja, den har vært meget kjær. På en annen side har jeg ikke brukt den siden vi flyttet i hus og det er synd å bare ha noe slikt liggende.