Lav popping i høyttalerne

Hansy

Medlem
4 Jan 2007
801
0
0
Problem funnet!

Hei

Har i den siste tiden slitt med lav popping i høyttalerne (dette skjer på både venstre og høyre høyttaler), dette skjer rundt hvert 5-10 sekund avhengig av musikk, og volum.
Høres ut som en veldig kjapp skraping på 1/4 sekund, samt av og til stopper musikken i et kort øyeblikk.

Jeg kjører musikken fra en Acer L-5100 mediacenterpc med hdmi over til tv, optisk fra tv til Hegel HD10, og rca til Harman Kardon 3490.

Noen som har kjappe tips? Støv i den optiske kabelen? Defekte kabler en eller annen plass? Defekt høyttalere?
Kan dette være et problem i tven, eller pcen kanskje?

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.827
0
0
Høres det ut som om musikken kommer ut av takt, altså tidsfeil?

I såfall: prøv å koble pc'en til et annet støpsel, helst en annen kurs.

Hansy

Medlem
4 Jan 2007
801
0
0
Hahaha,dette var en virkelig pinlig opplevelse, grunnen til at dette skjedde var fordi nettverket var tregt,og at pcen trengte en reboot. Ingen problem nå lengre.:oops:

Takk for alternativ til problemløsning AV-fallet! :)

Tråden kan stenges

Galnes

Medlem
30 Apr 2006
3.462
0
36
33
Slår du som regel av PC, eller setter du den i dvale?

Over tid har jeg opplevd slikt tidligere, løsningen var å restarte PC.

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.827
0
0
Hansy skrev:
Hahaha,dette var en virkelig pinlig opplevelse, grunnen til at dette skjedde var fordi nettverket var tregt,og at pcen trengte en reboot. Ingen problem nå lengre.:oops:

Takk for alternativ til problemløsning AV-fallet! :)

Tråden kan stenges
Da jeg hadde det samme probleet hjalp det å reboote, midlertidig. Etter et døgn var "fenomenet" tilbake, og etter 2 døgn med maskinen på var den ubrukelig til lyd.

Hansy

Medlem
4 Jan 2007
801
0
0
AV-Fallet skrev:
Da jeg hadde det samme probleet hjalp det å reboote, midlertidig. Etter et døgn var "fenomenet" tilbake, og etter 2 døgn med maskinen på var den ubrukelig til lyd.
Fant du til slutt ut noe grunn til dette? Mye drit som samler seg opp på maskinen? Skal sies at jeg bruker kun nettverkstjenester til musikk som wimp og spotify

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.827
0
0
Hansy skrev:
Fant du til slutt ut noe grunn til dette? Mye drit som samler seg opp på maskinen? Skal sies at jeg bruker kun nettverkstjenester til musikk som wimp og spotify
Måtte ha vært noe med strømmen. Samme problem med 2 maskiner, ulike lydkort, og ulik overføring til receiver, inkl. optisk, men problemet var kun i stua.

Koblet til slutt pc'en på et annet støpsel, på samme kurs vel og merke. Det løste problemet. Kanskje det hadde noe med sammenjording med de andre komponentene å gjøre.