Lagging av UHD filmer

Folkvord

Medlem
5 Sep 2007
2.919
0
36
Det har seg slik at jeg først hadde en Panasonic spiller, visse filmer lagget på denne, ofte etter 7-8 minutter men også midt i og slutten av filmer. Filmene er flunk nye. Prøvde da å bytte den ut med en Sony spiller, å har hatt samme problem med denne, senest i går.

Noen som vet hva problemet kan være?

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.824
84
48
Det har seg slik at jeg først hadde en Panasonic spiller, visse filmer lagget på denne, ofte etter 7-8 minutter men også midt i og slutten av filmer. Filmene er flunk nye. Prøvde da å bytte den ut med en Sony spiller, å har hatt samme problem med denne, senest i går.

Noen som vet hva problemet kan være?
Det kan være Hdmi... Nevner det siden du har prøvd to spillere...

Folkvord

Medlem
5 Sep 2007
2.919
0
36
Får prøve å skifte ut de da, gjelder kun 4k filmer og ikke vanlig blu ray.

Gorm

Administrator
13 Des 2002
40.077
80
48
52
Jessheim
HDMI-kabelen lager neppe lagg i filmer? Utfall av bilde og digitalstøy, ja - men neppe ujevn oppdateringsfrekvens? Her virker det som om det er noe annet galt i oppsettet? Er dette via TV eller projektor, og hva viser disse som oppdateringshastighet (hvis de har meny som viser frame rate?)

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.824
84
48
Sony har kanskje to Hdmi ut? Hva med Av separasjon og kjøre utenom receiver og istedenfor rett til skjerm eller projektor?..

Verdt et forsøk

Folkvord

Medlem
5 Sep 2007
2.919
0
36
Kjører hdmi rett i skjerm og lyd til receiver. Kan teste kun TV uten receiver i dag å se om det hjelper. Filmene har vertfall stoppet på samme sted om jeg har startet den på ny.

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.824
84
48
Kjører hdmi rett i skjerm og lyd til receiver. Kan teste kun TV uten receiver i dag å se om det hjelper. Filmene har vertfall stoppet på samme sted om jeg har startet den på ny.
Du har skrudd på Av separasjon også i Sony?

Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.824
84
48
Den stod på auto, fikk endret. Prøvde også ny hdmi kabel direkte i tv, samme problem på samme sted i filmen.
Hmm litt tricky dette, du har byttet kabel, og blurayspiller, og kjører utenom Receiver....

Da gjenstår tv og innstillinger på den, prøv en annen Hdmi inngang på tv..

Hvilken tv har du? Er vanlig at ikke alle innganger støtter Uhd 4k mener jeg å huske...
Har du manual til tv? Eventuelt laste ned fra nett?

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.141
13
38
Hmm litt tricky dette, du har byttet kabel, og blurayspiller, og kjører utenom Receiver....

Hvilken tv har du? Er vanlig at ikke alle innganger støtter Uhd 4k mener jeg å huske...
Husk på at din 4K disc har vært ute i friluft før den havnet i coveret.
Sjekk plata, og tørk av den med en myk klut.
Husk, den er et masseprodusert produkt. Feil kan oppstå.

Sent from my iPad using New Forum mobile app

Folkvord

Medlem
5 Sep 2007
2.919
0
36

KS8005

Husk på at din 4K disc har vært ute i friluft før den havnet i coveret.
Sjekk plata, og tørk av den med en myk klut.
Husk, den er et masseprodusert produkt. Feil kan oppstå.

Sent from my iPad using New Forum mobile app
Det har gjeldt flere filmer, IT, M:I Fallout, Pet Sematary for å nevne noen, de to første i begynnelsen, sist nevnte i slutten av filmen. Skjønner det ikke 🤔

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.824
84
48
KS8005

Det har gjeldt flere filmer, IT, M:I Fallout, Pet Sematary for å nevne noen, de to første i begynnelsen, sist nevnte i slutten av filmen. Skjønner det ikke 🤔
4k skiver
Har også hørt at det hjelper å tørke av\vaske skiva. Massevis av dette på Avs forum.

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.824
84
48
Bør dette være nødvendig på helt nye filmer?
Det vet ikke jeg, men mange hevder det på nett. 4k Uhd er av en eller annen grunn veldig følsom selv for usynlig støv eller hva det er.

Noen kan sikkert forklare hvorfor det er sånn.

De vasket de med vann og litt middel på Avs i Sony tråden. Og hevdet at det funket perfekt etter...

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.824
84
48
Det vet ikke jeg, men mange hevder det på nett. 4k Uhd er av en eller annen grunn veldig følsom selv for usynlig støv eller hva det er.

Noen kan sikkert forklare hvorfor det er sånn.

De vasket de med vann og litt middel på Avs i Sony tråden. Og hevdet at det funket perfekt etter...
Sjekk her.. bare en tråd og eksempel.

Lunkent vann og bittelitt Zalo vanlig kanskje.

Merk at jeg sier kanskje da jeg er usikker.

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
667
22
18
Jeg har aldri behøvd å vaske en disc som er ny, så tviler sterkt på at det er det som er problemet.
Har du sjekket på TV hvilken oppdateringsfrekvens som er brukt når du spiller av film? Den skal være 24hz/fps, så sant det ikke er en konsert eller dokumentar. Blir det avspilt med 50hz eller 60hz vil du få hakking i bildet.

Folkvord

Medlem
5 Sep 2007
2.919
0
36
Sjekk her.. bare en tråd og eksempel.

Lunkent vann og bittelitt Zalo vanlig kanskje.

Merk at jeg sier kanskje da jeg er usikker.

Takker for tips, skal prøve

Jeg har aldri behøvd å vaske en disc som er ny, så tviler sterkt på at det er det som er problemet.
Har du sjekket på TV hvilken oppdateringsfrekvens som er brukt når du spiller av film? Den skal være 24hz/fps, så sant det ikke er en konsert eller dokumentar. Blir det avspilt med 50hz eller 60hz vil du få hakking i bildet.
Skal sjekke dette 👍

Folkvord

Medlem
5 Sep 2007
2.919
0
36
Noen som vet hvordan jeg får sjekket det? Finner ingenting på innstillinger