Kunne trengt litt hjelp...

ChrisPin

Medlem
15 Mar 2011
48
0
0
PSB Imagine T, Klipsch RF82 II, Audio pro Blue Diamond V 3, KEF IQ90,

Hei, skal kjøpe meg et par nye front høytallere og lurer litt på disse, hvem passer best til det jeg skal bruke de til?
Ser mye film og hører så og si bare på Rock og liker det når HT sparker skikkelig fra seg og har ordentlig med punch men som også
spiller rent og pent.
Har kjøpt meg YAMAHA RX-V1067 som jeg skal bruke de med.

På forhånd takk for hjelpen:)

ChrisPin

Medlem
15 Mar 2011
48
0
0
De passer godt sammen med Yamaha forsterkeren?
Trenger jeg evt effekt forsterker til de eller vil de spille bra med bare Yamahaen?

Sharkoon

Medlem
16 Des 2007
1.779
0
0
ChrisPin skrev:
De passer godt sammen med Yamaha forsterkeren?
Trenger jeg evt effekt forsterker til de?
Til moderat volum + litt til holder den reciveren. Rf82 er meget lettdrevne.
Effekt kan du jo kjøpe siden for litt extra guffe.

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
37
Nord-Trøndelag
Blir mere liv og bedre kontroll på elementene når en drar på litt på klipsch med en effektforsterker.

Eks Emotiva`s XPA model effekter er noe som funker greit med klipsch og yamaha.
Har testet kombinasjonene selv.

Klipschene er de som helt klart spiller høyest og med mest punsh av de du nevner.
Og mk2 modellene av klipsch Reference er en del bedre en mk1 så skal de spille ganske så rent også.

ChrisPin

Medlem
15 Mar 2011
48
0
0
Blir nok Klipsch ja.
Sett på bakhøyttalere også, stor forskjell på Klipsch RB-51 II og RB-61 II og er RC-52 II en bra senter?
Er det sånn at det er best og ha alle høyttalerne i samme merke eller kan jeg ha andre bak og i senter?

maddie

Medlem
22 Jul 2005
1.739
0
0
ChrisPin skrev:
Blir nok Klipsch ja.
Sett på bakhøyttalere også, stor forskjell på Klipsch RB-51 II og RB-61 II og er RC-52 II en bra senter?
Er det sånn at det er best og ha alle høyttalerne i samme merke eller kan jeg ha andre bak og i senter?
går du for Klipsch fronter så er jo dette ikke et tema nesten. Det er helst folk med andre fronter som lurer på om det går greit med klipsch bakhøytallere for de er så gode :) .

Ville prioriert center til RC 62 og heller gått for litt billigere bakhøytallere.

Sharkoon

Medlem
16 Des 2007
1.779
0
0
ChrisPin skrev:
Blir nok Klipsch ja.
Jeg har RB51 mk1, og det er mye lyd i de. Bruker de som fronter nå, og det holder i massevis når de blir satt som bak HT.

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
37
Nord-Trøndelag
Er det mulig og henge surround høytalere på sideveggene i romet så er det jo filmlyden mann oppnår med RS (dipole) en del bedre.
RS-52 holder lenge om man ikke sitter mangfoldige meter unna sidevegger.

Gå for RC-62 med RF-82.

ChrisPin

Medlem
15 Mar 2011
48
0
0
Får ikke hengt de opp på side veggene desverre så blir hengende på veggen bak der jeg sitter.

ChrisPin

Medlem
15 Mar 2011
48
0
0
Tror kanskje jeg går for RB-51 II bak og RC-62 II senter.
Tror og håper jeg blir fornøyd med dette oppsettet så blir det vel en sub litt senere.

Eller låter det bedre med en RS som bakhøyttaler?

B&W'Eier

Medlem
12 Sep 2005
3.876
0
0
Har du sofa'n langt fra bakvegg? Evt hvor langt, og hvor god plass du har ved siden av sofa'n. Har du god plass på begge parter, er det å plassere bakhøyttalere på gulvet. Høres helt insane ut, men hos Overland her på forumet funket det usedvanlig godt! Ta gjerne en tur innom han og se. Han har en god del pusterom også, men bare et eksempel! :)

EDIT: Og ja, det er RS(surround høyttalerne jeg snakker om)!

ChrisPin

Medlem
15 Mar 2011
48
0
0
B&W'Eier skrev:
Har du sofa'n langt fra bakvegg? Evt hvor langt, og hvor god plass du har ved siden av sofa'n. Har du god plass på begge parter, er det å plassere bakhøyttalere på gulvet. Høres helt insane ut, men hos Overland her på forumet funket det usedvanlig godt! Ta gjerne en tur innom han og se. Han har en god del pusterom også, men bare et eksempel! :)

EDIT: Og ja, det er RS(surround høyttalerne jeg snakker om)!

sofaen blir ca. 50 cm ifra bakveggen. Nei ikke best plass på sidene(har egentlig en håpløs stue og ha det i) men er 3,5 m imellom sideveggene.
Det blir bra spredning av lyden selvom HT er på gulvet altså?

ChrisPin

Medlem
15 Mar 2011
48
0
0
Tror det blir den pakka her:
Klipsch RF-82 II , klipsch RC-62 II Center, Klipsch RS-42 II Surroundhøyttaler

Tror og håper det blir bra:)

ChrisPin

Medlem
15 Mar 2011
48
0
0
Fikk et tilbud på lsound på RF 82 II, RC 64 II og SVS SSS-02 som bakhøyttaler.
Han jeg snakket med der mente SVSen var like bra som en RS 52 II HT.

Blir det bedre med dette oppsettet kontra det over?

bmwen

Medlem
12 Nov 2009
686
0
0
ChrisPin skrev:
Noen som har erfaring med Elutstyr.no?
Der jeg har fått best tilbud på en pakke.
kjenner de som driver elutstyr, og det er ingen problem å bestille der :) hjelper deg om du får problemer med noe ;)

ChrisPin

Medlem
15 Mar 2011
48
0
0
bmwen skrev:
kjenner de som driver elutstyr, og det er ingen problem å bestille der :) hjelper deg om du får problemer med noe ;)
Ja chattet litt med de og de virker flinke og seriøse:)

ChrisPin

Medlem
15 Mar 2011
48
0
0
Hmmm, mye frem og tilbake på meg her nå og men lurer nå på om jeg skal bytte RXV 1067 til 2067...

Er det verdt 3000 og gjøre det og vil da behovet for en effekt forsterker bli mindre ?