Kontrollrom - Skjermoppsett

daggi

Medlem
4 Mar 2016
11
0
1
Jeg spør her da jeg ikke vet helt hvor jeg bør spørre. Jeg har snakket med noen som selger buede skjermer men jeg tror ikke jeg ender opp i min utopiske verden om jeg tar noe ukritisk fra dem.

Samsung sin G9 skjerm sier den har like lang avstand fra hodet til skjerm uansett hvor man ser på skjermen. Det er i utgangspunktet optimalt, men hva når man legger tiol flere skjermer og buen blir større, hvilke skjermer kan man da bruke for å få den optimale arbeidsplassen?

Jeg ser for meg at det blir 2 eller 3 budere skjermer, ultrawide eller hakket mindre som da blir 3+3 bilder eller 2+2+2 bilder.

Målet? - Færrest mulige fysiske, buede skjermer med 6 stk 16:9 format bilder(kilder) hvor det optimalt sett er like langt fra hodet (øyene til brukeren) til hvor som helst på skjermflate.

muuh

Medlem
10 Jun 2008
1.294
12
38
R tallet til en buet skjerm angir hvor stor sirkel buen tilsvarer, f.eks vil du med en 1800R skjerm måtte sitte 1,8m unna for å beholde samme avstand til hele skjermflaten.
jeg ville bruke 6 skjermer med nativ oppløsning/anbefalt oppløsning til appene dine og kjørt 3 over og 3 under.

• Like
Reactions: daggi