Kompakte, stilige høyttalere med GOD lyd - hva bør jeg velge

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.975
75
48
41
www.avforum.no
Hei!

Har nylig :cry: solgt mine JBL SV-1800 høyttalere, da de var litt vel store for min lille stue... Trenger dermed nytt høyttalersystem, og kriteriene er som følger:

- kompakte (innenfor rimelighetens grenser, helt OK med litt størrelse, ev. noen tynne gulvstående?)
- design! Viktig selvsagt...
- gooood lyd! - må ha skikkelig godlyd, klarer meg ikke uten...

Pris er ikke så avgjørende, da selvsagt innenfor rimelighetens grenser. Er det noen som har noen tips til meg?

På forhånd takk!

yannz

Medlem
9 Jun 2003
417
0
0
yannz.sliter.nu
B&W CM4 er høye og slanke enn litt dype (91/20/29 CM (h/b/d)), stilrent pene er de òg. De tar ikke opp mye plass, og lyder vidunderlig. :wink:

riktignok, så koster et par 12k.. (iallefall på hifiklubben)

Rinn

Medlem
22 Jun 2003
2.008
0
0
www.actionshack.tk
Har du hørt på Definitive Tech's power monitor? De kan høres på Absolute Hifi som ligger i andre etasje på Økern-senteret.

Har fått bra kritikk, men jeg har ikke hørt dem selv. Hadde vært morsomt å høre noen meninger om Definitive ettersom jeg har lest mye bra om dem.

Se forøvrig www.definitivetech.com

Ak

Administrator
11 Des 2002
38.410
4
38
39
Kanskje KEF kunne vært et alternativ.... De er rimelig fine å se på, dessuten er de ikke av største sort.....

Mvh

AK

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.975
75
48
41
www.avforum.no
Takk for alle tips, her er det en god del tips å følge opp!! :D

Skal innom JMlab (hifihuset) i morgen å se på noen modeller, noen som har noe for/mot JMlab?

hamtor

Medlem
11 Mar 2003
1.764
0
0
Re: Kompakte, stilige høyttalere med GOD lyd - hva bør jeg v

lygren skrev:
Hei!

Har nylig :cry: solgt mine JBL SV-1800 høyttalere, da de var litt vel store for min lille stue... Trenger dermed nytt høyttalersystem, og kriteriene er som følger:

- kompakte (innenfor rimelighetens grenser, helt OK med litt størrelse, ev. noen tynne gulvstående?)
- design! Viktig selvsagt...
- gooood lyd! - må ha skikkelig godlyd, klarer meg ikke uten...

Pris er ikke så avgjørende, da selvsagt innenfor rimelighetens grenser. Er det noen som har noen tips til meg?

På forhånd takk!

B&W 805 Signatur passer din beskrivelse. :D

Ak

Administrator
11 Des 2002
38.410
4
38
39
Skal innom JMlab (hifihuset) i morgen å se på noen modeller, noen som har noe for/mot JMlab?
Jeg har nettop mottat et komplett 5.1 system i JMlab Chorus derfra... Har ikke testet enda, men har verken noe for eller imot..... En Bonus for HIFIhuset er at det er vanvittig hyggelige og hjelpsomme personer...
Så du bør definitivt ta deg en tur

Mvh

AK

Nito

Medlem
26 Mai 2003
1.240
0
0
Ak skrev:
Jeg har nettop mottat et komplett 5.1 system i JMlab Chorus derfra... Har ikke testet enda, men har verken noe for eller imot..... En Bonus for HIFIhuset er at det er vanvittig hyggelige og hjelpsomme personer...
Så du bør definitivt ta deg en tur

Mvh

AK
Ja det er jeg enig i! Veldig service innstillte er de på Hi-fi huset!

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.975
75
48
41
www.avforum.no
Vurderer nå også et sett fra Vienna Acoustics:

Fronthøyttalere: Vienna Acoustics Haydn Signature Blk
Senterhøyttaler: Vienna Acoustics Theatro Nextel Surround: Vienna Acoustics Haydn Blk
Subwoofer: Psb Alpha Sub5i 150W/10"
Stativ: B-Tech BT608 Blk 80cm

Pris er ca. 20.000 ++

Er det noen som har erfaring med Vienna til hjemmekino? Synes liksom det virker litt musikalsk. Skal i all hovedsak benytte settet til hjemmkino...

rogers

Medlem
3 Jul 2003
1.017
0
0
www.samdal.com
Hva med B&W VM1 ?
Det er en stilig og plasseringsvennlig høytaler.

En ypperlig høytaler for filmlyd, og fungerer greit med musikk også.
Den leveres med bordstativ og veggfeste. Gulvsøyler er ekstrautstyr.
Prisen er 1500kr/stk.
Et komplett 5.1 system med AS1 subwoofer kommer på 10500kr
Du kan selvfølgelig oppgradere til en kraftigere subwoofer.

http://www.bwspeakers.com/index.cfm/fuseaction/products.models/label/Model VM1

http://www.bwspeakers.com/index.cfm/fuseaction/local.news/ObjectID/CF28DFF2-A0B7-45FB-9C794CAF70847DF2

Roger

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.975
75
48
41
www.avforum.no
Problemet med B&W, er at det kun er Hi Fi Klubben som fører merket, og da blir det dyrt! Er selv forhandler, og da passer det bedre med merker som forhandles via tradisjonelle kanaler, som en kan få litt bedre deal på. Dette selvsagt litt i sammenheng med at jeg selger og bytter ut utstyret såpass ofte at det er viktig å ha litt marginer, for ikke å tape unødvendig mye på min lille hobby... :D

Jeg har for øvrig veldig sansen for B&W, og hadde det vært en norsk forhandler for merket, tror jeg at jeg hadde gått for enten disse eller muligens Infinity Kappa 200... Infinity har jeg imidlertid leverandør på, men vi har ikke handlet med det på en stund...