Kompakt stereoforsterker til et 2.1-system - noen tips?

RuneW

Medlem
21 Jan 2005
20.600
20
38
Sarpsborg
I disse corona-tider blir det mye hjemmekontor og jeg tenker å oppgradere lydsystemet på kontoret. Per i dag er det et par hjemmesnekrede høyttalere + en liten sub, drevet av en eldre receiver (slik at jeg får en viss kontroll på deling og nivåer mellom sub og høyttalere).

Men kontoret er lite og receiveren unødvendig stor... Jeg vil gjerne bytte den ut med noe lite, men bra. Det eneste den lille rakkeren trenger er å kunne spille pent i stereo og dele mot en (aktiv) sub. Det hadde vært fint om den ikke ble varm/brannfarlig også...

Jeg tenkte noe ala dette:

FXAUDIO HiFi Bluetooth 5.0 Klasse D​

1606765774170.png

Men jeg mistenker at den ikke har noe filter som deler lyd mellom sub og høyttalere.

---

Er det noen som har tips om noe lignende som tilfredsstiller mine krav? Pris: 2-4000,- kanskje?

einis

Medlem
6 Jan 2004
16.131
2
38

RuneW

Medlem
21 Jan 2005
20.600
20
38
Sarpsborg
Takk for tips! Enheten ser jo veldig lovende ut, men er litt usikker på mulighetene for å stille delefrekvensen mellom sub og fronter.

einis

Medlem
6 Jan 2004
16.131
2
38
ser ut som SW ut ruller av rundt 500hz. så mulighet for filtrering av frontene er der nok ikke.

RuneW

Medlem
21 Jan 2005
20.600
20
38
Sarpsborg
Dumt, for på alle mulige andre måter er jo denne tett på perfekt! Ser ut som den kan fungere som eget lydkort via USB fra PC og det er også mer enn man kan forlange.

Nesten rart de ikke har lagt til en (litt mindre) enkel EQ og mulighet til deling mellom fronter og sub. Regner med de har brukt en standard DSP til det de allerede har av filtrering uansett.