Kokkens Klasse P / 2012 - Bilder, Bilder, ----

Kokken

Moderator
1 Sep 2004
13.657
0
0
Det er kommet noen 'bekymringsmeldinger' og småhint om at denne årlige seansen må komme, and behold - første søndag i advent - here goes the show :)

Til nye lesere må jeg på det sterkeste anbefale å lese de første trådene før denne settes til livs, særlig oppstarten i 2007 hvor stemningen virkelig tok av:2010 gikk ut i full HD på youtube:
[youtube]IZEJTzShAAU[/youtube]

Som tidligere år kommer jeg ikke til å avsløre kreasjonen i første post, men jeg blir ikke forundret om dere tar denne ganske så tidlig å år,... ;-)

Råmateriale er som vanlig fra IKEA og er brukende til å lage disse flate platene som IKEA er kjent for.

I utgangspunktet hadde jeg tenkt å lage en 1:1 modell av noe som finnes i arkivet mitt, men pga at stekeovnen ikke tar 43,4cm bredde så må jeg lage en litt smalere sak... ergelig. ;-)

Pizzahjulet har fått en oppreisning og er nå også Klasse P klassifisert.

Vedlegg

20 Jan 2005
18.327
0
0
Kokken skrev:
I utgangspunktet hadde jeg tenkt å lage en 1:1 modell av noe som finnes i arkivet mitt, men pga at stekeovnen ikke tar 43,4cm bredde så må jeg lage en litt smalere sak... ergelig. ;-)
Hmmm

Standard komponentbredde er 430 mm ikke 434 mm :confused: link

Unøyaktigheter eller overdreven nøyaktighet :mrgreen:

Kokken

Moderator
1 Sep 2004
13.657
0
0
Counterpointer skrev:
Hmmm

Standard komponentbredde er 430 mm ikke 434 mm :confused: link

Unøyaktigheter eller overdreven nøyaktighet :mrgreen:
Data fra produsentens tekniske spesifikkasjoner :-D Faktisk oppgitt i mm med en desimal! PS Sjekk linken -ikke helt på strekk.

jan_m

Medlem
9 Mar 2008
1.785
0
0
jaaaaaaaaaaaaaaaa!!! endelig er det snart jul i gjen en av få ting som får meg i jule modus :D men tiper yamaha jeg me :)

Kokken

Moderator
1 Sep 2004
13.657
0
0
Må vel ha litt luriumbilder - utkast til deler. De endelige ble justert litt, men ligner på disse...

Ikke alt har gått på skinner. Idag skulle jeg montere opp chassi - meeen det er skjøre saker vi håndterer :(. Så jeg må lage nytt topplokk.

Vedlegg

bircoff

Medlem
15 Jan 2009
1.115
0
0
Så kjekt at Klasse P er tilbake i år også. Julestemningen siger på nå som denne tråden er oppe :)

Kokken

Moderator
1 Sep 2004
13.657
0
0
Et par bilder før jeg reiser bort et par dager. Tror ikke jeg pakker puslesettet for håndbagasje i SAS... Og jeg slipper nok ikke til på kjøkkenet på Thon Hotell Kristiansund ;-)

Som sagt er chassi montert, faktisk mye lenger enn dette bildet, til tross for knekking av deler.

Idag måtte jeg være litt nøyaktig på deler til litt innmat. Men hva laver denne gale mann av slikt :confused:....8)

Vedlegg