Klipsch RP160m + RP440C - Hvilken forsterker?

epleskall

Medlem
24 Jan 2020
2
0
1
Hei! Jeg håper dere kan hjelpe meg litt med hvordan jeg kan gjøre det med mitt fremtidige anlegg siden jeg forstår pent lite av det jeg har prøvd å lese meg opp på. Jeg fikk meg nylig noen brukte Klipsch RP160M i en byttehandel siden en kompis fikk nyss om at jeg tenkte å kjøpe meg anlegg. Anlegget vil i hovedsak bli brukt til film/spilling, men blir jo å spille musikk på det også. Ser for meg at dette bare blir koblet opp mot tv og spillkonsoller.

Ut fra det jeg har lest så burde man ha en senterhøytaler til film siden mye av dialogen kommer derfra, og da passer det jo fint at at Komplett fremdeles har RP440C på januarsalg. Her er det ikke god tid igjen før salget går ut, så jeg må bestemme meg raskt. Tanken er nå at jeg blir å gå for et 3.0-anlegg med RP160M og RP440C, men er dette en god ide? Vil det fungere fint i praksis?

For tiden så har jeg ikke mulighet til å utvide dette til 5.1, og eventuelle bakhøytalere+sub må bli kjøpt ved en senere anledning. Hadde vært fint hvis forsterkeren hadde mulighet for å støtte det, men det må den kanskje uansett siden jeg tenker 3.0? Jeg blir veldig forvirret når jeg prøver å lese meg opp på forsterkere, og her aner jeg ikke hva jeg burde kjøpe.

Jeg hadde satt stor pris på hvis noen har mulighet til å hjelpe meg i denne situasjonen. Hvis det er en god ide å kjøpe RP440C til dette oppsettet, så blir jeg å gjøre det med en gang. Etter det gjenstår det bare å finne en forsterker.

epleskall

Medlem
24 Jan 2020
2
0
1
Tok sjansen og bestilte meg en Klipsch RP440C, og den har akkurat kommet i hus. Får håpe at det ikke var et dårlig kjøp, gitt at jeg ikke blir å kjøpe flere høyttalere med det første. Tanken er at dette starter som et 3.0-oppsett, så får vi se om det blir oppgradert til 5.1 i fremtiden.

Hvis det er noen som kan tipse meg om hvilken forsterker(receiver?) jeg burde kjøpe til dette utstyret, så hadde jeg satt stor pris på det. Ser disse spriker voldsomt i pris, alt fra 3000kr til titusenvis av kroner, og jeg vet ikke hvilket nivå det er fornuftig å legge seg på. Vil jo ha mest mulig "bang for the bucks", men jeg blir ikke helt klok på hva det er lurt å gå for.

Som nevnt tidligere er dette tenkt og kobles opp mot spillkonsoller, og vil gjerne ha muligheten til å streame musikk(hvis det lar seg gjøre). Hovedfokuset vil være på film og spill. Er det noe annen informasjon dere burde vite før dere gir forslag?

Lovemusikk

Medlem
13 Des 2007
9.855
13
38
Knarvik rett nordom Bergen
Har selv RP160M på rom nr 2
Med Marantz PM 17 og det spiller flott.
Hadde det vert meg, ville jeg gått for en brukt Marantz kino forsterker. Helst størst mulig. Pioneer hadde jeg holdt meg langt borte fra, for det kan fort bli kaldt og kjedelig.