Klipsch RF82 vs. Dali Concept 10

dm95

Medlem
21 Mai 2009
525
0
0
Har ufattelig lyst på noe nytt! begynner å bli temmelig lei av cerwin vega. (som dere sikkert forstår.)
Jeg har vurdert Klipsch RF82 og Dali Concept 10.
Jeg ser etter lydtykk, ett detaliert lydbilde, og att de skal kunne spille høyt.

Hvilken av disse passer best til meg ?
Hvilken ville du valgt ?
Og har du forslag av andre Høyttalere innen ca. samme prisklasse ?

Takk på forhond.
mvh. Mek

Hvard16

Medlem
19 Nov 2005
498
0
0
Eg gikk fra CV til Patos, og det gikk VELDIG bra. Dynamikk OG detaljert, prøv de :D

simengj

Medlem
5 Jan 2011
217
0
0
Ville vurdert patos, har B500 selv og det låter veldig nøytralt og uanstrengt med mye dynamikk og spark i bassen.
Med en god forsterker spiller de også veldig tydelig og klart. (fikk lånt en ganske dyr en og prøvde med en DTS-HD Master Audio track)

Så kanskje en av de større patos modellene?

hjemmestereo

Medlem
18 Jan 2010
747
0
0
36
Hørte på dali concept på hifiklubben før jeg kjøpte mine rf82 og må si jeg er veldig glad for det. synes concept var veldig tam? Mulig det var heøt feil forsterker osv, men det mangla en del fra den og opp til rf82 synes jeg.

eddie

Medlem
26 Aug 2004
10.898
0
0
dm95 skrev:
Har ufattelig lyst på noe nytt! begynner å bli temmelig lei av cerwin vega. (som dere sikkert forstår.)
Jeg ser etter lydtykk, ett detaliert lydbilde, og att de skal kunne spille høyt.

Hvilken ville du valgt ?

Takk på forhond.
mvh. Mek
I den prisklassen er det ingen som er i nærheten når det gjelder hurtig bass og dynamikk.En mellomtone som får gitarstrenger til å merkes på kroppen slik ingen andre gjør.Skal du spille klassisk musikk og lign så finnes det mer hifi "korrekte" høytalere men som allround er klipsch helt konge og gir deg live følelse i din egen stue

dellnorge

Medlem
8 Feb 2011
549
0
0
hadde jeg vært deg, hadde jeg gått og hørt på denne pakken:
DALI IKON 6 MK2 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben

Utrolig god lyd, er også den nyeste serien til Dali. Her har de virkelig greid og få inn litt av "punchen" som de ikke har greid og få til på de andre modellene sine synes nå jeg.

Her er bare høyttalerne: DALI IKON 6 MK2 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Men både Dali og Klipsch er jo veldig bra høyttalere, er litt ettersom hva du hører på av musikk og hva du liker med en høytaler, alle har jo sitt eget særpreg. Jeg for eks vill tatt B&W DM683. Men skulle jeg valgt mellom Dali og Klipsch, hadde jeg valgt den nye serien fra Dali, Ikon6-mk2. I den prisklassen.

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
37
Nord-Trøndelag
Skal det skiftes ut elektronikk også ?

Med nad forsterker og cambridge så kommer nok klipsch få en noe skrikende diskant.

Dali vil være bedre valg med tanke på elektronikken.

dellnorge

Medlem
8 Feb 2011
549
0
0
harman/kardon skrev:
Skal det skiftes ut elektronikk også ?

Med nad forsterker og cambridge så kommer nok klipsch få en noe skrikende diskant.

Dali vil være bedre valg med tanke på elektronikken.
Forsterker valg
Dali fungerer veldig bra sammen med både NAD & Denon, men til Dali passer Denon best.
B&W ville jeg valgt NAD eller Cambridge.
Med Klipsch så fungerer jo Denon veldig bra.

Hvard16

Medlem
19 Nov 2005
498
0
0
dellnorge skrev:
Forsterker valg
Dali fungerer veldig bra sammen med både NAD & Denon, men til Dali passer Denon best.
B&W ville jeg valgt NAD eller Cambridge.
Med Klipsch så fungerer jo Denon veldig bra.
Dali og NAD høres tynt ut. Anbefaler det ikke.

eddie

Medlem
26 Aug 2004
10.898
0
0
dm95 skrev:

Hvilken ville du valgt ?

Takk på forhond.
mvh. Mek
Stere/ Hjemmekino eller begge deler?

10 Des 2011
3
0
0
Klipch

dm95 skrev:

Hvilken ville du valgt ?

Takk på forhond.
mvh. Mek
Hadde det hvert meg som skulle kjøpt og valgt hadde det ikke hvert NOEN som helst tvil om Klipch RF82 mk2 det er bare helt NYDELIG,hvis du har forsterker/forsterkere ingen tvil.