Klipsch P-17B vs RF82???

zx300

Medlem
22 Okt 2003
2.429
0
0
Klipsch P-17B

Hvordan er disse iforhold til Klipsch RF82?
Tenker og på lyd trykk, dynamikk?

Og hvordan vil P-17 jobbe sammen med Paradigm SUB 25?
Og da iforhold igjen til RF82?

Har idag Klipsch RF82, RC64, RS62, og nettopp kjøpt Paradigm SUB 25.

Om dem gir mer enn det jeg har idag, så blir det byttet ut etterhvert til denne og resten av serien.

Ser 80-90% på film.

c-v

Medlem
29 Apr 2007
8.364
0
0
Men likevel kan de som innehar kjennskap komme med synspunkt på de uten at det er et problem!

Epson

Medlem
20 Nov 2012
57
0
0
Overlegen diskant/mellomtone i forhold til rf82. bassen meget bra til og være en 7" samt stramm/hurtig. litt mer "party" bass fra rf sine to 8" . Husk at p17 er veldig tungdrevne. I forhold til rf så er de langt mer hifi aktig men samtidig beholdt dynamikken, de har vel også langt bedre mikrodynamikk!

Electra

Medlem
13 Feb 2004
9.667
3
38
Epson skrev:
Overlegen diskant/mellomtone i forhold til rf82. bassen meget bra til og være en 7" samt stramm/hurtig. litt mer "party" bass fra rf sine to 8" . Husk at p17 er veldig tungdrevne. I forhold til rf så er de langt mer hifi aktig men samtidig beholdt dynamikken, de har vel også langt bedre mikrodynamikk!
Fin skildring. :)

borabora

Medlem
21 Okt 2003
1.636
0
36
Epson skrev:

Noenlunde enig på førsteinntrykket jeg har.
Må spille inn mine Rf82 først så kan jeg komme med tilbakemelding.

c-v

Medlem
29 Apr 2007
8.364
0
0
Electra skrev:
Det har vell ikkje eg sagt noko om vell?
Virket bare litt unødvendig svar på ditt første svar, når det enkelt kan svares på disse og de enkelt kan sammenlignes - men med forskjeller bådei størrelse/pris/egenskaper.

zx300

Medlem
22 Okt 2003
2.429
0
0
Takker for alle svar.

Ble mer usikker til mer jeg så på spec`ene til dem høytallere(mine RF imot dem nye P17).
Venter litt og ser det ann.

Spiller litt mer på sub`en som jeg ikke har fått testet så mye enda. Den virker ihvertfall, men ikke fått justert noe...

Tror jeg kjøper et rammelerret og annen PJ, da jeg har allerede solgt min Epson TW9000. Usikker på hva som kommer opp igjen...

MEN har ikke tatt noen konklusjoner enda...