Klipsch klubben

c-v

Medlem
29 Apr 2007
8.326
1
0
eddie skrev:
Audiocompaniet sier ihvertfall selv at det har hvert problem med elektronik av dårlig kvalitet(emotiva) og bl.annet klasse D.Emotiva bruker jo skikkelig skvip som strømforsyning,ihvertfall på tidligere modeller
Og klipsch har bekreftet at dette KAN skje og HAR skjedd uavhengig av forsterker merker.

Og nei, jeg er absolutt ikke emotiva fanboy men ei heller negativt til ting bare for å være det..

Halo som jeg har hatt problem med må da ha uhorvelig skvip til strømforsyning da i tilfelle? Hehe...

Men ja klasse d virker å være dårligere stilt på cerametallic bassene enn mye annet..

harleyy

Medlem
4 Nov 2009
3.827
0
0
Østfold
Komlo skrev:
Er kjempenøgd med dei små kruttønnene mine no. Men når eg får større plass, må eg nok ha noko større. Når eg no endeleg hadde funne ut at andre ting en tradisjonelle store/feite høgtalarar med store doble basselement, kunne vera vel så bra, hadde det vert artig å testa ut noko av det. I staden for å bere gå tilbake til relativt like høgtalarar som eg har hatt før.

Den positive overraskinga ved nye høgtalarar er jo 2/3 av moroa:)

Har forresten høyrt litt rundt på pris på MKII RF-7, RC-64 og RS-62. Dersom eg har pengar igjen etter drenering, vindu og dørskifting++, blir det kanskje dette oppsettet på meg på nyåret:)

Har selv dette oppsettet i daglig stua med Anthem MRX 700 og Anthem P2 det er helt perfekt i daglig stua og er en av di få tingene som faktisk ikke går ut igjen av huset :)

Anonym123

Medlem
4 Des 2007
2.857
0
0
Flotte? :mrgreen:
Ååh for en lyd!!

Vedlegg

• 004.JPG
    004.JPG
    472,7 KB · Sett: 13

borabora

Medlem
21 Okt 2003
1.594
3
38
Koser meg fælt med et sett Palladium P17b om dagen, burde vel oppgradert fra rc64 men det får holde en stund til. :)

Kane

Medlem
13 Mai 2004
9.117
1
0
--klipsch-- skrev:
en mnd gamle rf 62 II fikk vært med på litt festing i påsken.. nå er det en diskant som ikke virker. åssen er det med garanti?:mrgreen:

Ikke garanti på sprengte elementer. Nytt må nok bestilles fra importøren. Enten har du spilt usannsynlig høyt, eller matet de for dårlig, for skal litt til å knekke disse hornene.

Harju

Medlem
1 Jun 2012
57
0
0
Klipsch Epic Series CF-3

Da er moroa montert opp!
Samsung ES8005 55"
Onkyo 807-7.2 (800 watt)
Klipsch Epic Series CF-3 (fremre)

Så kommer det til 3 stk Klipsch RS-7. To til erstatning for mine trofaste Mordaunt-Short 25i som nylig ble degradert til surround (bak) og en montert som senter.
Jeg kjører bi-amp på CF-3, og noen sub trengs neppe... Så det blir 5 kanaler med nok trøkk. Jeg bor tross alt i leilighet...
Bildet på høyttaleren er satt der som størrelsesreferanse (A4).

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
54
Kristiansund
tenb skrev:
Du er vel nesten forpliktet til å fullføre dette nå8)

Bare å få solgt gamlehøyttalerne nå så skal det være mulig. Kan være et fint lite høstprosjekt det. Akkurat nå maser fruen om at jeg skal gjøre ferdig kjøkkenet som jeg begynte på i fjor ;)

eddie

Medlem
26 Aug 2004
10.895
0
0
MB-S124 skrev:
Er det sånn at de som har hørt både RF-63 og RF-83 foretrekker RF-63?

Er dette fordi de spiller bedre, eller er det av plass og/eller hensyn til forsterker?
Selvsagt pris også
Hei selv så synes jeg rf63 rett og slett låter bedre. Ikke lett og forklare hvorfor men Rognlien i fidelity forklarte vel at det bl.annet var noe med delingen/hz i hornet...

BjrnrB

Medlem
16 Jun 2005
2.422
0
0
34
DynamicPower skrev:
RF-82 MKII til 6000 høres bra ut ja, heller det enn brukte RF-82 MKI til 5000 som jeg ser folk selger de for...
Husker du tilfeldigvis hva de tar for RF-83 og RF-63 også, om disse også er på salg?

Når det gjelder MA Oberon hadde dette kun vært aktuelt på RF-7, Emotiva har krefter nok. Men tror ikke det blir noe RF-7, må vel fort bla opp 10k på bruktmarkedet for MKI i god stand.

RF-83 og RF-63 er utgåtte modeller.

benjarn

Medlem
19 Feb 2009
321
0
0
For-forsterker til Klipsch RF-7MKII

Hei.

Har nå kjøpt meg klipsch RF7-mkII , får de i morgen
Jeg kjører med onkyo reveiver og 2stk parasound 2250 i mono, så de skal få effekt
Men jeg lurer på å kjøpe meg en forforsterker helst med hjemmekino bypass eller hva det heter , jeg vil ikke ha parasound 2100 pga. utsende og føler rett og slett for noe annet som forforsterker.
Burde jeg ha rør forsterker som pre for og gi klipschene litt rør lyd ? som jeg hører de liker godt
Hvilke rør pre er bra ? ONLINE MART Categories : : Meixing Mingda

Eller burde jeg spare og legge mere penger i det? noe annet en rør? LYNGDORF DPA-1 Forforsterker | Hi-Fi Klubben

Håper dere kan hjelpe

Mvh Bendik

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
54
Kristiansund
Ikke på Surround Back, men på Surround ja. Leste litt feil der første gangen jeg så gjennom.

Ellers er jeg enig i dine bettraktninger, ville kanskje hatt dem enda 20cm høyere, men det er mer en smaksak.

Komlo

Medlem
10 Sep 2010
8.067
0
36
Det stemmer sikkert. Då er det eg som hugsar feil. 100 ting å setja seg inn i samtidig for ein lat mann:)

harleyy

Medlem
4 Nov 2009
3.827
0
0
Østfold
Dolbytor skrev:
Grunnen til at jeg spør er jo at jeg vil ha alternativer ;-)

Har EAR norsk forhandler? Jeg tok et kjapt søk, men fant bare en svensk prisliste i farten. Jeg fant en pris på 96.000,- SEK for en balansert utgave, er dette kanskje også pr.stk.?

Dette er uansett mer en jeg har tenkt å bruke (foreløbig i alle fall ;-)) , men ser du har 890 som ligger på 52.000 SEK... Jeg slår nok på tråden når fruen har kommet seg ut av huset. Det er ikke nødvendig at hun skal høre på absolutt ALLE de skumle planene jeg har :mrgreen:

Audioaktøren selger EAR

Brukte kan man få et sett av 509 blokkene for rundt 32.000,-
890 går ofte rett i underkant av 20K

Ikke mye jeg gjemmer for kona men HiFi budsjettet er ett unntak :)

Vi prates på senere idag :)

MortenTS

Medlem
28 Nov 2012
324
1
18
Hei skal montere mitt klipsch oppsett i nytt hus denne uken. Gikk litt fort i flytte fasen at jeg glemte å måle hvor høyt surround høyttalerene mine hang i det gamle rommet.

Det er RS-52 jeg trenger litt tips til, finner alt fra 1,8m til 2,3m på nettet (den første fra klipsch sine egne anbefalinger).
Når man måler fra gulv og til dit surround høyttaleren skal henge, er det gulv til bunn, topp av høyttaler eller der skruen festes som gjelder?

Håper på raskt svar, slik at jeg kan starte å henge opp :).

twelve

Medlem
5 Feb 2007
2.466
0
0
Noen som har forslag til effekttrinn til RF-63?

Har pr i dag en Rotel RB-1090 men denne må jeg kvitte meg med fordi den rett og slett er for høy :roll:

Har vurdert 1080, eller eventuelt å bi-ampe eller brokoble to 1070-er, eller kanskje gå for Oberion eller noe annet lignende.. Forslag mottas med stor takk :)

Og trenger helst ikke å koste en årslønn :p

c-v

Medlem
29 Apr 2007
8.326
1
0
på 876 og 875 er det ikke så forferdelig mye forskjell ytelse messig.. men 805 var i sin tid omtrent like rå som 875 noe 806 ikke er i nærheten av..

de forskjeller jeg opplevde av betydning (og lyden er kriteriet, ettersom begge har det som trengs til kinoen) så var 876 litt "snillere" og mer forsiktig i fremtoningen.. mens 875 var litt mer badass.

ikke grensesprengende masse - men nok til at hadde det vært tomt for 875 så kan det være at jeg hadde revurdert litt..

personlig likte jeg onkyo stilen veldig godt til klipsch, og 875 mot rxv3800 synes jeg 875 tok et lite forsprang jevt over..

nå har jeg ikke hørt 3900, men denne skal visstnok være en del forbedret - men på andre siden føler jeg personlig at 876 gikk noe tilbake kontra 875 - etter min lydsmak da selvsagt..

til syvende og sist var også supertilbudet jeg fikk på onkyo som gjorde at det var best slik - betalte mindre for 875 (som jeg ville ha pga Reon) enn hva jeg ville betalt for yamaha 1800..

805 VS 1800 gjorde jeg ikke noe sjekk på

heptan007

Medlem
27 Okt 2003
1.216
0
0
RF-82 er ankommet:)

Har nå fått mine rf-82 i stuen!

Venter på en parasound hca-2200mk2!
Dette blir spennende!!