Klipsch klubben

harleyy

Medlem
4 Nov 2009
3.827
0
0
Østfold
jokris skrev:
og da skal du selge hønna billig til meg selvfølgelig:mrgreen: :mrgreen:

Vet om noen bra horn produsert mellom 1990 og 1996 i usa til en latterlig pris, om du ville kikket på di så send meg en pm

jokris

Medlem
6 Des 2006
12.736
0
0
websen skrev:
Er ikke rørforsterkere forbeholdt hi-fi/stereo folkene, og ikke oss "surround"-folk? Finnes det rør til multikanaler?

jeg bruker røroppsettet mitt i surround også, dvs effektdelen

seeker-man

Medlem
26 Mai 2005
1.066
0
0
39
AndersT2 skrev:
Sjekk ut XtremeCables, blir mye billigere når man bygger dem selv, og får perfekt lengde osv. Alt man trenger er en kniv, en tang, og riktig umbraco.

Har disse selv i fronten, og er meget fornøyd med dem. Brukte QED før, men disse er hakket bedre.

Hva er prisen da? Link?

JanThomas

Medlem
1 Feb 2005
2.631
0
0
harleyy skrev:
Skal vel ikke si gratulerer med at du melder deg ut, men vi sees vel snart igjen tenker jeg:)

Gratulerer med noen meget gode høyttalere :)

Hehe returnerer nok ;) sikler på rf7mkII:D men fyflate å pene disse focalene er å se på!!!

harleyy

Medlem
4 Nov 2009
3.827
0
0
Østfold
jahnmar skrev:
Bestem deg!:mrgreen:

Den ble forøvrig grisebanket av en 15-20 år gammel Sony amp.

Vageste konklusjonen jeg har sett på lenge hvilken amp fra 1990 tallet? og hvilken elektronikk brukte du sammen for å nå denne konklusjonen "Grisebanket" vincent?

Er ingen stor fan av vincent selv men synes dette virker litt rart.

Vincent er kjent for mye krefter og renhet i lydbilde pr kr

Så brukte du en til 5 ganger prisen?

websen

Medlem
20 Des 2009
2.071
0
0
--klipsch-- skrev:
lurer på en ting:

har klipsch rf-63 og rc-64.

kjører i dag onkyo 807 og en halo a21. hvordan vil det bli med bare og bruke en onkyo TX-NR5007? noen som har erfaring med dette??
Jeg har selv RF-63, RC-64 og Onkyo TX-NR807 så jeg kjenner til lyden, ja.
Tidligere forsøkte jeg toppmodellen av Onkyo (TX-NR906), som tilsvarer TX-NR5007 i dag, og jeg mener å huske at lyden ble bedre delt opp - kanskje pga romkorreksjonen. Lyden var svært myk og behagelig, og synes jeg mistet noe av dette når jeg kjøpte TX-NR807, men tok det igjen i langt mer kraft når jeg koblet til en effekforsterker: Emotiva XPA-5.

Hadde jeg hatt valget i dag, ville jeg nok absolutt gått for en prosessor: Onkyo PR-SC5508, hvis du allikevel skal koble til en effektforsterker, så slipper du å tenke på eventuelle elektriske forstyrrelser fra receiveren.

c-v

Medlem
29 Apr 2007
8.326
1
0
Eller kanskje du skal få meg til å like b&w 801d feks bedre enn rf82 også bare fordi de er "bedre" til alt, og de fleste er enig - så trenger ikke dermed min smak til å like det likevel. Nei når man forandrer på noe så vil en manns forbedring, være en annens forverring.. Begge er gode, men hvilke man liker best er personlig..

thomas.r

Medlem
11 Mar 2011
9
0
0
harleyy skrev:
Helt riktig det er dette som er KLIPSCH:twisted: :twisted: :twisted:

Hva synes du om cornwall vs rf7mk2? Har du planer om å teste cornwall mot feks la scala2 etterhvert? Eller har du allerede testet lascala og kan uttale deg om de vs cornwall?

harleyy

Medlem
4 Nov 2009
3.827
0
0
Østfold
websen skrev:
Kjøpte nettopp høyttalerstoff på Biltema til kr 60 for 1 x 1,8 meter, og det var mye mer likt Dali og Klipsch enn stoffet fra Dynabel. Skal sammenligne dette enda nøyere i dagslys!

Det er nok en utfordring å få dette til i starten - spesielt hjørnene!

Fikk anbefalt trelim til innebruk. Det kan man lett vaske av med vann om det kommer noe på stoffet eller kantene. Stryk med en våt klut før det tørker, så blir det ikke stygt. Sannsynligvis er det en god ide med mange klesklyper når trekket skal på.

Noen som har en god guide for å trekke nytt stoff på høyttelerne?

jeg bruker en trelist som dekker lengden og små tvinger, det hindrer at det løsner noe sted :) Finnes sikker mange måter å løse dette på

c-v

Medlem
29 Apr 2007
8.326
1
0
wikstrøm skrev:
Jeg merket det same ja!,blir 6550 igjen til høsten. Nå er det båt hele sommeren,hva koster winged c rørene?

O

Rundt 700 pr par for 6550 og noen hundre dyrere for kt88:) husker ikke eksakt, handlet en del smårør også i samme handel!

Komlo

Medlem
10 Sep 2010
8.067
0
36
Då dropper eg 7.1. Noko som er lika greit. Har litt vondt for å henga høgtalarar til 6000, som eg meiner er knallgode, bak og vekk.

c-v

Medlem
29 Apr 2007
8.326
1
0
harleyy skrev:
Da spiller RF-7 II bedre en RF-83 og er langt mer plasserings vennlige :)

Vil ikke legge noe mer debatt i det, enn at det finnes andre meninger også her!

Hadde mine rf83 mot alle odds blitt ødelagt i brann hadde ikke rf7 kommet hos meg - da hadde jeg heller valgt cornwall dersom jeg ikke hadde funnet brukte rf83 (eller nye da..)

Meg om det..

Phrenetic

Medlem
7 Des 2007
314
0
0
bUlk skrev:
Melder meg nå inn i klipsch klubben, med Rf-7 serie 1. Blir sakte, men sikker testing en stund fremover for å avgjøre hvem som blir stående. JBL TL260 eller Klipsch RF-7. Hmm, spennende:mrgreen:

Grattis!
Vi må få høre hva dommen blir, sikler litt på RF-7 selv, og har også XPA-2 effekt som deg =)

crimar

Medlem
15 Apr 2009
3.834
0
36
Thoge skrev:
Ok, da lurer jeg på om jeg skal vente til jeg får økonomi nok til mk2. (Fortsatt litt igjen av studier).

Med tanke på lydtrykk, hvordan synes du Rf63 fungerer i forhold til RF7 da? Hørt at Rf7 er ganske rå på dette området.
Har du mulighet til å spille høyt, kan jeg love deg at rf-63 sparker deg godt i kassa, men kan du ikke, så tror jeg rf-7 vil være et bedre valg. Hvis du liker kassebass.

-thomas-

Medlem
26 Sep 2009
1.451
0
0
eddie skrev:
+1 støtter Vincent
hva med denne da, noen som har hørt om dette merket QSC GX3

QSC GX Series effektförstärkare är idealiska för professionella entertainers som vill ha portabla slutsteg med maximala prestanda till överkomligt pris. De är enkla att koppla upp och ställa in, har raffinerad design, utmärkt ljudkvalitet och dessutom välrenommerad QSC pålitlighet. GX3 passar för högtalare med programeffekt i 300W-klassen medan GX5 ger optimal prestanda för högtalare i 500W-klassen. Båda modellerna ger högsta möjliga effekt vid 4 eller 8 Ohms belastning. Om man har högtalare på 4 Ohm t.ex. dubbelwoofers, 2-vägshögtalare och många subwoofers, ger GX5 med sina 700W den perfekta matchningen

og denne kosta bare 3000 på ludija

HK_Xclio

Medlem
15 Nov 2008
7.159
0
36
Sørreisa
Kriller skrev:
Skal tilbake til Klipsch igjen i løpet av høsten.
Savner RF 63, men ettersom de ikke er å fremskaffe nye har jeg snust litt på P37.
Har sendt mail til flere forhandlere og spurt på pris, men har ikke fått et eneste svar. Merkelig at de ikke tar seg tid til å svare.:confused: :confused:

Mulig jeg likegodt skal vente på at RF63mkII kommer?

Di ma da vell ikke være nye? ;) dukker opp på brukten i ny å ne!