Klipsch klubben

Skalle

Medlem
26 Apr 2008
9.593
0
36
49
Folkvord skrev:
Har du peiling på hvor jeg kan få tak i Acurus? En norsk nettside eller noe?

Emotiva skal visst være veldig bra på Klipsch eller?

Var Hi Fi klubben som solgte Acurus i gamle dager.

Det kan være på grunn av at jeg har byttet kondensatorbanken at den er litt skarp.

Emotiva eller Parasound vil vel være sikre greier etter hva folk skriver.

c-v

Medlem
29 Apr 2007
8.326
1
0
jokris skrev:
jeg har hatt noen maranz modeller nå og må si at for meg så er det den beste matchen jeg har hatt med klipsch av recivere, de har ett rykte ,via anmeldelser?,for å ikke ha nok krefter til å spille film høyt,men i forhold til andre receivere har jeg ikke opplevd at de har vært svakere i bruk,med unntak av onkyo 805 som var en sjeldenhet av en receiver:)
som alle receivere så opplever jeg at det selvsagt blir bedre med effekttrinn og kontrollen på ht øker slik at man kan spille med bedre detaljgjenngivelse, økt rom,og kontroll ved høyt volum.

helt enig i det ang 805, men også 875 som var samme med med bedre bildebehandling om jeg husker rett.. den var rett og slett et beist! tung som fy, og med masse krefter!

websen

Medlem
20 Des 2009
2.071
0
0
c-v skrev:
i sort er de vanskelig å skaffe, men fremdeles mulig å skaffe i cherry.
disse er for tiden utgått fra Klipsch - usikkert om disse skal relanseres i år eller om den kommer arvtaker.

Klarer du å skaffe RT-12d eller evt RT-10d hadde jeg ville anbefalt disse. Kjapp,hard, punch og bra med trøkk - kanon morro.

Er også mulig å se litt på RSW10-d litt billigere, og mindre, men også meget bra har jeg hørt(har ikke hørt denne selv) men verdt å merke seg at det aktive basselementet her IKKE peker fremover - men BAK, så det kan være problemer med å ha denne for tett bakvegg..

nå skal det sies at det finnes mange gode subwoofere som også er gode på musikk, selv synes jeg at tubene til SVS er veldig gode også her, dog ikke heeelt i samme klasse på musikk på RT-12d jeg også har!

Takker for svaret. Det er faktisk cherry jeg nok ender opp med, om jeg kjøper RF-63 og RC-64 nye (som ser ut til å være vanskelig å få kjøpt brukt).

eddie

Medlem
26 Aug 2004
10.895
0
0
Vil bare informere om ar det både er Forte og La Scala til salgs på hifisentralen...

Assi

Medlem
27 Jan 2010
690
0
0
eddie skrev:
Tror rf35 kostet 10 lapper,jeg ga 3 for mine.
la scala 50 lapper,ga 15 for mine.
Forte II rundt 20 lapper,ga 6 for mine men er selvsagt enig i at rf serien er ganske så lettsolgt
De prisene du opererer med høres jo fantastiske ut! Fortell gjerne hvordan du får det til.. He-he :) Kunne lett betalt 15 000,- for et par med La Scale, uten tvil!

slimchaddi

Medlem
28 Mai 2009
4.313
0
36
Hvilke komponenter trenger man?

Jeg skal ha høyttalere fra den nye rf serien, sannsynligvis arvtageren til rf-82. Jeg kjører all musikk og film fra pcen, har ikke tenkt å utvide til surround med en gang. Så det jeg lurer på, til stereo i første omgang, hvilke komponenter er absolutt nødvendige? jeg har dannet meg en tanke om effektforsterker og en annen type forsterker som tar spdif/coax. For eksempel integrert forsterker eller
forforsterker? gjerne forsterkere som brukes i stereo sammenheng.

Eller ville det vært lurest å gå direkte til en receiver av god kvalitet som matcher bra med klipsch?

Arnesen1

Medlem
12 Jan 2010
402
0
0
Kekka skrev:
Sånn som jeg er det så er Klipsch det beste til Kino! Og hvis du skal ha mer effekt så ville jeg gått for RF-82, ingen tvil egentli. Hvis ikke så ville jeg gått for RF-62. Det med lydbildet trenger du ikke tenke på... det bor mye i RF62!

Takk for et raskt svar. Men hva med RB-81 Hvordan stiller disse mot RF82?
Med tanke på Dynamikk og fylde i lyden?

Og hvis jeg skulle satset på RF82 Hvordan tror du lyden i disse ville blitt med forsterkeren min? Hadde liksom vært litt kjedelig å gått for RF62 også finne ut ett par uker senere at jeg kan ta meg råd til ny forstkerker også hvis du skjønner hva jeg mener hehe:p

jokris

Medlem
6 Des 2006
12.736
0
0
Klipsch Introduces Reference II Series Speakers

INDIANAPOLIS (August 17, 2010) — Klipsch®, a leading global speaker manufacturer, announces today the launch of its Reference II Series speakers. The new line is an enhanced version of the company’s acclaimed Reference speakers and is comprised of 17 all-new speaker models that are infused with the latest technological audio advancements.

Now in its fifth generation, the Reference II Series speakers present even higher sound quality due to re-engineered drivers and a new crossover system. Complete with proprietary Tractrix® Horn technology, each speaker offers the precision, clarity and effortless power for which Klipsch is known. The new line also exudes elegance with several cosmetic upgrades, including new black metallic finished baffles, machined Cerametallic™ woofers, logos and feet.

“The latest Reference II Series shows why these speakers have remained the true essence of the Klipsch brand for over ten years,” said Mark Casavant, vice president of product development for Klipsch. “The dynamic and detailed sound combined with a vast array of speaker sizes will undoubtedly accommodate any users’ needs and produce an unrivaled sound experience.”

The 17 new models consist of five floorstanding towers (RF-7 II, RF-82 II, RF-62 II and RF-52 II and RF-42 II), four bookshelf models (RB-81 II, RB-61 II, RB-51 II and RB-41 II), four center channels (RC-64 II, RC-62 II,RC-52 II and RC-42 II) and four surround speakers (RS-62 II, RS-52 II, RS-42 II and RS-41 II), which include Klipsch’s exclusive Wide Dispersion Surround Technology (WDST™). WDST is the no-compromise approach to surround speaker design because it provides maximum surround coverage and improved placement flexibility.

All of the Reference II Series loudspeakers feature lightweight, rigid Cerametallic woofer cones to ensure tight musical bass response. New Tractrix horn tweeters incorporate Linear Travel Suspension and titanium compression drivers, which work together to reduce distortion and provide an open, natural sound. Available in black ash or cherry furniture-grade wood and vinyl veneers, each of these speakers boasts a stylish finish for seamless integration into any décor.

“Whether you’re listening to music or watching movies, the new Reference II Speakers sound so realistic it’s like you’re being transported to the artist’s recording studio or the film’s scene,” said Casavant. “As we continue to pay tribute to over 60 years of audio pioneering and our superior horn technology, we also work to incorporate cutting-edge technologies into all our products to continuously enhance our highly efficient, signature sound.”

With this new diverse lineup, the Klipsch Reference II Series now covers U.S. MSRP price points ranging from $549.99 to $3,198.99 for a pair of floorstanding speakers, $279.99 to $798.99 for a pair of bookshelf models, $229.99 to $1,299.99 for a center channel and $329.99 to $1,198.99 for a pair of surrounds.

About Klipsch® Premium Speakers
Founded in 1946 by Paul W. Klipsch, one of America’s most celebrated audio pioneers, Klipsch has long been a high-end name in speaker design. Today, the brand continues its success as a leading global manufacturer of premium sound solutions for home, personal and commercial use. From massive professional cinema speakers to tiny headphones, Klipsch remains committed to delivering the most powerful, detailed and emotional sound experiences. Klipsch is owned by Indianapolis, Indiana-based Klipsch Group, Inc. For more information, visit klipsch.com.

Klipsch Introduces Reference II Series Speakers

da ser det ut som om rf7 fort kan havne godt over 30 k her hjemme, og jeg vil tro at rf82 vil koste godt over 10 k også i og med at det blir den nest største modellen

jokris

Medlem
6 Des 2006
12.736
0
0
eddie skrev:
Tror Rognlien kan være en og forhøre seg med

har snakket litt med han om det, han mente jeg kanskje ikke ville trenge noe
demping fordi refleksjonspunktet ville være bak meg

Roqer

Medlem
22 Nov 2008
1.160
0
36
Har selv RF63, og det tok LANG tid før jeg fikk den helt store AHA!!!-opplevelsen.
For å få fortgang i prosessen var det noen som tipset om å sette HT mot hverandre, koblet i motfase, full guffe med dyner og lignende over for å dempe volumet. Du får søke litt så finner du vel ut av det.
Jeg benyttet det enkleste trikset: spilte mye musikk og film til det ble av seg selv. Og ja, ting tar tid på disse. Men det er verdt det.

Her var det noe: http://avforum.no/forum/hoyttalere/57538-motfase-innspilling-av-hoyttalere.html

heanwi

Medlem
27 Apr 2006
1.951
0
0
31
jan_m skrev:
kan noen med sikkerhet si at dete stemer? spurte på elkjøp lade(? trur det er det det heter her borte hehe(kjent i theim nei..:) han titta rart og gliste og forvant på "pause romet" så ikke duden i gjen og gikk heller på butikken og handlet:S
Tidligere har Elkjøp fått selge Klipsch hvis det ikke var noen "offisiell" Klipsch-forhandler (som kjøpte fra Audiocompaniet) i nærheten. Nå kan det se ut som om Elkjøp går utenom Audiocompaniet og trenger da ikke å følge disse "reglene."

Dette er forøvrig ren synsing fra min side.

Revox

Medlem
12 Des 2004
12.101
0
36
Arguzen skrev:
Hvor har du denne informasjonen fra?

Selgeren på Lefdal Sørlandsparken (Kristiansand) sa at de ikke hadde noen informasjon om at hverken de eller Elkjøp fikk selge Klipsch.
Leveringsdatoen er foreløpig ubekreftet til 29.10.2010.

Synes dette begynner å ligne på villedende markedsføring.
Hva med annonsegarantien dere? De har i to påfølgende annonseaviser avertert RF82B til Kr. 4995,- per par uten at de er i nærheten av å kunne levere dem.
Mitt problem er at jeg SKAL ha Klipsch, mens annonsegarantien sier at de vil kunne tilby tilsvarende produkt.
Hva vil tilsvare RF-82B mkII fra f.eks. Kef eller Jamo?

Informasjonen ligger ute på elkjøps intranett. Noe som selvfølgelig ikke er tilgjengelig for oss andre, men hvilken som helst ansatt i elkjøp har tilgang til dette å burde ha fått det med seg. Spesiellt en avdelingsleder.

Klarer de absolutt ikke å anskaffe deg et par Klipsch får du nok tilbud om et annet par høyttalere ja. Men du kan spørre om de kan sjekke lagerbeholdningen til landets forskjellige butikker. Ofte noen som har inne på lager som kan overflyttes i nødsituasjoner. Eventuellt få utstillingspar'et til en butikk. Er ikke akkurat som at butikkene har hatt de lenge utstillt ;) Kanskje får du da enda litt bedre pris

HK_Xclio

Medlem
15 Nov 2008
7.159
0
36
Sørreisa
Saintrocky skrev:
Noen forslag til gode spikes til klipsch RF63 ?

Også leter jeg etter et stativ til Senter høytaleren klipsch RC 64.. noen forslag ? Kom gjerne med linker til noen sider som selger et bredere utvalg av slike stativer.

Skal helst være et stativ som ikke rager høyt.

Det følger jo med spikes som du kan skrue på fotene? Jeg bruker iaf di. Di er gode nokk i massevis.

c-v

Medlem
29 Apr 2007
8.326
1
0
heanwi skrev:
McIntosh er den store drømmen, men ettersom hva jeg har lest så skal mc252 være noe lys i toppen så er litt "redd" for den.

har selv hørt dette, samt at den går veldig fort tom for krefter dersom man liker å spille litt høyt i perioder..

Men ellers er Mcintosh sikle sikle:) McIntosh & Klipsch :)

audiooidua

Medlem
13 Mai 2010
261
0
0
javel da fikk jeg mine rf-82:mrgreen:
hadde rf-62 men måtte oppgr pga prisen var jo veldig grei hehe
dette er til loftstua mi i det nye huset som skal være klar om ca 1 år ++.
har nå kjøpt rs-42 også men lurer litt på senter og hvilken receiver jeg skal gå for.

SannaX

Medlem
20 Jan 2007
8.305
0
36
Jeg var litt uspesifikk på hva jeg er ute etter. Surround delen er i boks. Det jeg skal ha er en stereo-pre eller integrert med prossessor-inn. Signalet skal da kunne bypasses i pre'en når film er i fokus. Samtidig brukes effekttrinnene på frontene både til musikk og film. En "begge verdener" løsning med andre ord. Det kan godt koste litt.

seeker-man

Medlem
26 Mai 2005
1.066
0
0
39
harleyy skrev:
Van den hul er god match di brukes blandt annet i Klipsch Horn anniversary modell 2006 selvfølgelig high end utgaven der, men signaturen skal være meget god.

Takker for svar folkens.

Ja har vurdert og kjøpe Van Den Hul til HT også, sikkert greit og kjøpe samme merkene..