Klipsch klubben

jokris

Medlem
6 Des 2006
12.736
0
0
Nå gleder jeg meg forresten til å få marantz sr7005 i hus, er vel ca bare en drøy mnd igjen heldigvis, skal ha første batch i sort, gleder meg sykt
så håper jeg og å få råd til å kjøpe en av cd spillerne deres og.

9 Feb 2010
1.065
0
0
26
Sub-Lock skrev:
Er lite action hos meg med mye lyd også. Sånn var det med Rf-82 også.

Og annet nytt: Nå vet jeg hvorfor det tok tid å skaffe Rf-63 i cherry.... Klipsch har sluttet å levere! Fanken i svarte granskogen :(
Akkurat lagt på med Oslo Hifisenter nå, og fikk beskjed om at det var ikke flere RF-63 i cherry å få tak i, og jeg som allerede har surround og senter i cherry...dette kommer til å bli uggent. Dem prøvde å tilby meg noen 83, men det blir altfor voldsomt i stua her, gikk ikke nok ned i pris for at jeg skulle ta steget.
Håper bare at det ikke blir for stygt her med svarte fronter, cherry senter og cherry bak, hvite vegger+tak og lys parkett.

Det var triste greier ! .
Du burde kreve litt mere avslag da dem har sakt dem får inn i cherry !

Kekka

Medlem
2 Jan 2010
4.053
0
0
slimchaddi skrev:
til dere som har høyttalere i rf -x2 og kjører stereo. Hvilke merker liker dere best på dem?

Testet Parasound NC-2100 og NC-2250 på RF-82... det kan jeg si funker noe JÆVLIG! Skal jeg ha stereo oppsett som ikke skal koste skjorta er det ikke tvil :D

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
40
Nord-Trøndelag
Kane skrev:
Med tanke på at jeg fremdeles vil klare tett på 120db med kun den ene Ultra'en min i "Pulse" scenen, så ser jeg ikke behovet. Ser ikke film på det nivået uansett. I musikk klarer jeg mye mer selv uten SUB, så trenger den liksom ikke der heller. Men for all del. Skal selvsagt testet dette først, slik at jeg ikke pluttselig sitter å føler det mangler noe i ettertid.

Symetrien er viktig også da :p

HoPPe`S

Medlem
22 Mar 2009
6.396
1
0
c-v skrev:
skjønner godt hva du mener, men det går igjen at du alltid skal si meningen din, og hva som er best - ingen protest ( etter din mening..) er ikke nødvendig å disse andre høytalere for å få frem hva du liker. Eddie liker heritage best, oppklart. trenger ikke å gjenta samme annenhver side av den grunn. og ikke når du må snakke negativt om Ref eller palladium i samme slengen.. :p

+1

jaksae

Medlem
1 Sep 2010
6
0
0
Har RF 82 sammen med Abrahamsen V2,0 intregrert amp og Bryston BDA-1 DAC, Rega P1 platespiller (noe skuffet der) ellers fungerer anlegget helt utmerket, bare synd eg ikkje kan dra på av hensyn til naboer.

uGn

Medlem
11 Sep 2003
3.538
0
36
Halden
Tiger skrev:
Generelt og ikke til uGn:

Mitt inntrykk er at folk har lyst på Klipsch, kjøper nye Klipsch, forventer at de spiller "helt rått" / "nydelig" med en gang og selger de kort tid etterpå fordi de ikke spiller dem inn før de feller dommen.

Jeg har nå hatt mine RF-63 siden starten på året, og de spiller nå helt nydelig. DET kan man ikke si om dem helt i starten...selv om det var "morro".
Prøvde å søke i tråden her uten de store treffene.
Ville bare forsikre meg, siden jeg litt redd for at det var noe galt. Jeg har absolutt ikke dårlig tid. Eller, har jo hatt lyst på RF-83 i et par år, men det er en annen sak.
Så hvis det kommer en kar som vil negradere pga. et suttrete kvinnfolk så ikke skyt meg for at jeg 'kvitta' meg med de så fort! :)

Anonym123

Medlem
4 Des 2007
2.857
0
0
Sharkoon skrev:
Hvordan spiller RF3II i forhold til RF82?
Vet ikke helt hva som er "best".. (Rf3ii,RF5/82,63)
De er bra alle sammen :mrgreen: RF 63 stiller i en litt annen klasse,bedre kabinetter og drivere,RF 82vs RF 3MKII så er RF 3 litt villere i lyden,kassene litt tynnere men jeg liker de veldig godt :mrgreen:

O

slimchaddi

Medlem
28 Mai 2009
4.313
0
36
så det blir ikke noe mk2 hos lefdal elkjøp alikevel da...ser ut som det er bestemt, og 82mk 2 hos vanlige forhandlere vil koste 9999

jokris

Medlem
6 Des 2006
12.736
0
0
Untouchable85 skrev:
Hei.

Eg merket nettopp at det ikkje er lyd i hornet til eine rf-82 høyttaleren min, veit nokon om det er mulig å få kjøpt 1.stk horn til rf-82? isåfall kor?

også sjekke innvendig, har hendt kabelskoen har løsnet innvendig på disse

Folkvord

Medlem
5 Sep 2007
2.931
0
36
Jepp, men regner med lyden ville blitt nok så forbedret med en effektforsterker uansett?
Hvilke signalkabler er best å bruke? Helst ikke noen altfor dyre. Regner med jeg bare kan bruke de høyttaler kablene jeg har nå.
Lurte på en annen ting, må jeg koble i alle fire utgangene på høyttalerene eller bare 2 som jeg har nå? Evt fjerne broen?

cv-dan

Medlem
25 Jan 2008
3.605
0
0
Klarer min Onkyo 3007 og drive RS-62 bra? Eller trenger jeg effekt? Vet ikke om jeg skal kjøpe Emotiva XPA-2 til frontene og XPA 3 eller evt 5 til resten? eller XPA-3 til front+center (RC64) og kjøre resten på receiver? Hva mener dere? :D

SannaX

Medlem
20 Jan 2007
8.305
0
36
Da er ny frontrekke på plass :D Kun midlertidig plassert. Nå er det tid for å finne egnet elektronikk, så her trenger jeg gode råd og erfaring!

attachment.php

Vedlegg

• rf5ogrc7.jpg
    rf5ogrc7.jpg
    70,8 KB · Sett: 42

seeker-man

Medlem
26 Mai 2005
1.066
0
0
39
Skal ikke starte noen kabel diskusjon her, men lurer på om noen kan anbefale HT kabler til Klipsch RF-63 og RC-64?

Har en Yamaha RXV-1900 surroundreceiver og en XPA-3. Mellom de bruker jeg Van Den Hul "The Name" kabler som signalkabler.

Budsjett : maks 2000, gjerne billigere :)

c-v

Medlem
29 Apr 2007
8.326
1
0
harman/kardon skrev:
Midgard blir det litt lys lyd av på klipsch. Men det er overkommelig med jobbing/vinkling og kalibrering av høytalere.
Men du vil sitte igjen med mye headroom med en midgard 6.1 ;-)

Tror nok man hadde hatt mye headroom selv med 4.1, kanskje også 2.1 på Klipsch egentlig.. for man vil ha problemer med å spille så høyt at du utnytter kreftene, (hvertfall hos meg) nettopp fordi lyden blir noe skjærende når man drar på litt..

eddie

Medlem
26 Aug 2004
10.895
0
0
wikstrøm skrev:
Paul W Klipsch startet på K Horn rett før krigen,og L S er jo i praksis samme høyttaler men ment som en PA versjon som er beregnet til ute bruk og skal spilles høyt på,derfor er den kuttet høyere 50hz ca. Pga dette er kassene ikke med finish på LS I,P K nekktet og forandre de mens han levde de skulle se sånn ut
til og med delefiltrene skulle være sånn de var,om folk ikke likte de fikk de lavære og kjøpe de sa han :mrgreen: etter hans død kom LS II,med bedre kasser og tre finer.

O
Med LSII så forsvant vel også litt av dynamikken og hurtigheten!

eddie

Medlem
26 Aug 2004
10.895
0
0
jahnmar skrev:
Man får selvsagt med seg ett eller annet, enten det er på nett eller papir.

Problemet er at svært mange glemmer at disse selvutnevnte "guruene" er bare vanlige mennesker de også, og at man nødvendighvis ikke trenger like nøyaktig det samme som dem....

Og JA, nesten alt jeg kjøper tester jeg hjemme først!

Sist jeg kjøpte en forsterker uhørt på bakgrunn av tester og omtaler, ja det var faktisk en Vincent SP 331.....den røk ut døra fortere enn den kom inn!

Jeg skjønner nå hvorfor en slik "kraftplugg" ikke koster mer enn 3-4k brukt...men meg om det. :cool:

Sorry for off topic klipschfolk!
Hva snakker du egentlig om ? hvilke høytalere testet du denne vincenten på?
og alle er vel enige i at vi har forskjellig smak selv disse "guruene"
selv om denne vincenten får flere topp tester så bør ikke du like den allikevel,det er ingen fasit