Klipsch klubben

JAMES HOWLET

Medlem
9 Okt 2008
2.324
0
36
Hedmark
Heisann, skulle gjerne hatt tips om 3/5/6/7 kanals effektforsterker til min klipsch rekke, består av rf62, rc62, rb61. Det viktigste er LCR.
Passer rotel til klipsch?

Mvh JAMES HOWLET

americanFord

Medlem
13 Aug 2009
4.360
26
48
JAMES HOWLET skrev:
Heisann, skulle gjerne hatt tips om 3/5/6/7 kanals effektforsterker til min klipsch rekke, består av rf62, rc62, rb61. Det viktigste er LCR.
Passer rotel til klipsch?

Mvh JAMES HOWLET
Her er det delte meninger ute å går, men uten om mainstream som Emotiva, Vincent, Paraound, er for eksempel Bladelius, og Arcam sine produkter ypperlig med Klipsch. Favoritten min er Primare elektronikk i lag med Klipsch. En A30.5, eller A30.7 på brukten er MYE for pengene. Men, kommer ann på hva slags type lyd DU ønsker, og foretrekker. Primare er nøytral, men farger litt i mellomtone, samt runder av litt i toppen - noe jeg setter pris på uansett høyttalere (få unntak, da jeg har følsomme ører). Og da jeg hadde Klipsch surround, gikk det likevel i mest musikk-lytting, og prioriterte dermed langtidslytting, dvs. null lyttetretthet, over fart, og action som man får litt mer av i første nevnte merker :) Likte også godt Adcom sine kraftverk signatur-messig.

joakimpatos

Medlem
24 Nov 2011
5.945
0
0
Har 3 receivere jeg har sett på, onkyo 616, pioneer vsx922 og denon avr2113.. hvilken av disse anbefaler dere her i klipschomania mest? :-D

johnsen90

Medlem
21 Mai 2010
2.542
0
0
Grålum
hm har du utelukket litt større yamaha?

Syntes yamahen fungerer veldig fint sammen Klipsch. Spørs litt på hva smertegrensa di er på recieveren, altså penger.

americanFord

Medlem
13 Aug 2009
4.360
26
48
joakimpatos skrev:
Har 3 receivere jeg har sett på, onkyo 616, pioneer vsx922 og denon avr2113.. hvilken av disse anbefaler dere her i klipschomania mest? :-D
Av de tre, holder jeg en knapp på Denon.

JAMES HOWLET

Medlem
9 Okt 2008
2.324
0
36
Hedmark
americanFord skrev:
Her er det delte meninger ute å går, men uten om mainstream som Emotiva, Vincent, Paraound, er for eksempel Bladelius, og Arcam sine produkter ypperlig med Klipsch. Favoritten min er Primare elektronikk i lag med Klipsch. En A30.5, eller A30.7 på brukten er MYE for pengene. Men, kommer ann på hva slags type lyd DU ønsker, og foretrekker. Primare er nøytral, men farger litt i mellomtone, samt runder av litt i toppen - noe jeg setter pris på uansett høyttalere (få unntak, da jeg har følsomme ører). Og da jeg hadde Klipsch surround, gikk det likevel i mest musikk-lytting, og prioriterte dermed langtidslytting, dvs. null lyttetretthet, over fart, og action som man får litt mer av i første nevnte merker :) Likte også godt Adcom sine kraftverk signatur-messig.

Da jeg er familiefar med et familiefar budsjett, blir det å tråle brukten, litt skeptisk til emotiva. En greit stor 3 kanals hadde vært fint

Komlo

Medlem
10 Sep 2010
8.068
0
36
JAMES HOWLETT: Eg har hatt Rotel RB-1572 på Klipsch, og syns det fungerte godt, trass ein del skepsis til den matchen. MEN, det kan bli litt skarpt på musikk (utan at eg merka stor skilnad i forhold til Parasound).

Joakimpatos: Onkyo 717 er vel til ein meget god pris no. Vil absolutt sei det er eit godt kjøp til prisen. Den har Pre out, som 616 manglar. Har du mulighet til å gå opp til 8 serien til Onkyo (utanom 828) får du og XT32 romkorreksjon, som eir ein heil del betre.

americanFord

Medlem
13 Aug 2009
4.360
26
48
JAMES HOWLET skrev:
Da jeg er familiefar med et familiefar budsjett, blir det å tråle brukten, litt skeptisk til emotiva. En greit stor 3 kanals hadde vært fint
Det er fullt forståelig! Jeg anbefaler denne: http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=100503&cat=all.

Herlig kvalitetsfølelse, og krem lydmessig. Denne leverer også nok strøm, selv om oppgitte watt er litt beskjedent. Tror ikke du finner noen 3-kanaler som kan sammenlignes til lavere pris. Emotiva kan bare ta seg en bolle :wink:

Skogs

Medlem
11 Okt 2006
2.018
0
0
Noen som vet hvor stor embalasjen til RF63 er? Får jeg plass til to stk RF63 og èn RC64 i en Celica mon tro?

10 Okt 2007
599
0
0
Skogs skrev:
Noen som vet hvor stor embalasjen til RF63 er? Får jeg plass til to stk RF63 og èn RC64 i en Celica mon tro?
Har lyst til å si nei. Forholdsvis store esker. Er ikke all verdens plass bak i en celica

Skogs

Medlem
11 Okt 2006
2.018
0
0
Fikk plass til RF82 i 6gen jeg hadde før. 7gen jeg har nå er litt større, men vet ikke hvor mye større eskene til 63 er i forhold til 82.

wabble

Medlem
10 Mar 2009
308
0
0
Hei. Vil ikke anbefale noe under Onkyo 818. Brukte denne og var ok fornøyd. Så fikk jeg Rotel RSX-1550 tilbake fra service. Enda mer fornøyd, men den støttet ikke 1080P 3D. Nå kjører jeg Rotel RMB-1565 og Emotiva UMC-200. Fungerer fint :) Skal selge RSX-1550, men for en del mer enn 717 :)

joakimpatos

Medlem
24 Nov 2011
5.945
0
0
johnsen90 skrev:
hm har du utelukket litt større yamaha?

Syntes yamahen fungerer veldig fint sammen Klipsch. Spørs litt på hva smertegrensa di er på recieveren, altså penger.
Har en 771 og er ikke helt fornøyd, høler det mangler noe mellomtone..

Henning-

Medlem
16 Mar 2009
233
0
0
Da melder jeg meg inni Klipsch klubben! :-D
Har fått mine Klipsch RF-7 II Cherry i hus, og har en Emotiva XPR-2 som ligger klar til å bli sendt fra USA. Gleder meg !

Henning-