kjellerstue med godlyd

mikalgrav

Medlem
29 Jan 2021
2
1
3
Heisann, har tenkt å gå i gang med å pusse opp en kjeller. Det er ikke dårlig lyd der nå, med stereo oppsett og noe akustikkbehandling, men har lyst til å bygge ut med hjemmekino :)

Rommet er 3,80 bredt og 5,45 langt, to meter under taket, og vil bli delt opp som dere kan se på bildet. På bildet har og og lagt inn noe akustikkplater jeg kunne tenke meg å ha. Har og vært på tanken med å lage en litt tykkere frontvegg og fylle med isolason, med evt en spilevegg, for å prøve å suge opp noe bass og refleksjoner fra surround høytalere. Noen tips hva som bør gjøres, evt mer?

Den oransje frekvenskurven er stereoanlegget, og den lilla er samme anlegg men med Antimode dualcore, men den støyer så mye at den er kobla ut... får se om jeg får brukt den til subber

Surround-anlegget vil nok bli utvida etterhvert, men drømmer om 5.2.4 eller 7.2.4.
rom.PNG
Frekvenskurve.png
Waterfall.png

• Like
Reactions: lygren

alias

Medlem
29 Jan 2005
383
102
43
Jeg ville ha kjøpt lyd transparent lerret bygd baffel vegg i front. Fjernet hyller og flyttet bassfeller til bakvegg. Dempet første refleksjon fra LCR . Så bør du vel ta noen målinger forså finne ut hva annet som bør gjøres

Sent from my iPad using New Forum mobile app

• Like
Reactions: lygren

Julle88

Medlem
29 Jan 2021
6
2
3
Kan jeg spørre hvilket program du har brukt for å lage den innredningen der? :)
Også et dumt spm. Men 5.2.4 eller 7.2.4. Betyr det da 5 høytalere, 2 i taket? Og 4 subber? Denne var ny for meg :)

mikalgrav

Medlem
29 Jan 2021
2
1
3
Kan jeg spørre hvilket program du har brukt for å lage den innredningen der? :)
Også et dumt spm. Men 5.2.4 eller 7.2.4. Betyr det da 5 høytalere, 2 i taket? Og 4 subber? Denne var ny for meg :)

Heisann, Det er på hjemmesidene til GIK acoustic:) veldig kjekt.

Takker for svar Alias, Bassfeller på bakvegg blir vanskelig da det er en dør i hvert hjørne. vet ikke hvor mye ei felle i taket på bakveggen vil gjøre?