Haha, ja du må ikke ringe å forstyrre nå jeg holder på![]()

Sent from my iPad using Tapatalk
Haha, ja du må ikke ringe å forstyrre nå jeg holder på![]()
hahaha, ja.hvis jeg ikke bygger helt om da. Da har jeg plass til mange2 elementer i hvert kabinett er vel eneste mulighet til å få plass til flere nå
Sent from my iPad using Tapatalk
Veldig interessant med en vegg av elementer! Hvordan blir det på baksiden, et rom til hvert element, flere element deler rom eller et stort rom?
Jeg får bygge en minivegg her som test for hvordan det fungererPå tegnestadige enda og langt fra sikkert utførelse. Men plutselig.. Jeg simmer med stacks på 4 drivere i samme kammer. Bakveggen blir veggen på rommet, gulvet blir bunnen av kassen mens side vegger og tak blir kledd i materiale som en normal kasse.
Kortfortalt jeg setter opp en "lettvegg" som høyttaler kasse.
Jeg har mange idèer, dersom det blir felles kammer skal jeg lage dør så jeg kan gå inni kassen for vedlikehold., hvor kult er ikke det ?
Kassen blir rundt 7000 liter.
Men alt er drodling og jeg river ikke systemet før alt er tenget og regnet på til minste detalj.
Jeg har noen rendringer som er helt kanon tøffe, men kan desverre ikke dele dem. Har en designer med på laget som kan slike ting, med tanke på integrering av horn system i tillegg, så vil jeg se dette visuelt før utførelse.
Ja, vi får seDet begynner å bli små fult der bak nå. Så dersom det blir mer nå, så tror jeg det blir fulstendig ombygging.
Jeg kan jo forsette med trenden jeg har startet, men jeg tror ikke. Jeg tror jeg lander på 32 stk totalt, selv om jeg kalkulerer på over 50 stk..Men forskjellene er så marginale nå, koster en brannbil for 5db headroom til.
Jeg får starte med en kjapp runde med kalibrering, da jeg har fått inn de to siste på Tirsdag, så det er herved 27x18" som er tilkoblet og spiller.Vis vedlegget 243438Vis vedlegget 243439
Det her er et heftig prosjekthahaha, ja.hvis jeg ikke bygger helt om da. Da har jeg plass til mangeDet er under planlegging
Vis vedlegget 243414
Responsen på de er veldig bra. Jeg har ikke målt noen av de utenom plasseringene de har her ( de som er helt uten port), noe jeg forøvrig burde ha gjort.Det her er et heftig prosjekt
Hvordan er responsen på de 18" i lukket kabinett?
Responsen på de er veldig bra. Jeg har ikke målt noen av de utenom plasseringene de har her ( de som er helt uten port), noe jeg forøvrig burde ha gjort.
men jeg har testet lukket original kasse på motsatt side av rommet, og det ruller av som lukket normalt gjør.
Men når de blir satt sammen i gridet så er det en helt annen respons og avrulingen pr stack er lik som portet helt til du nærmer deg bunnen der det bare flater ut
og spiller ned til 8hz. De nye som er lukket helt og de som er plugget måler respons messig helt likt. Jeg testet lukket med en driver vs 2 drivere i samme kasse.
Jeg skulle egentlig miste litt bunn av det men i rommet så var det helt likt bare mer output.
Personlig liker jo portet kasser og papp, men akkurat her så funker det veldig greit med lukket.
Headroom jaNei, det er sikkert. Jeg kunne nok klart meg med langt færre, men det er sabla gøy å se hva som skjer når du legger til flere
![]()
Takk BEF.Har virkelig tro på den veggen din, det vil kunne gi en så tørr, hurtig og tung bass som ikke noen har opplevd før
Ja mange tror at dypbass er vibrasjoner i hele huset, men det er mer energi ute av kontroll.Takk BEF.
Den kan rattes ditt du ønsker. Det kan nesten brukes EQ som en full sjømann, det går aldri tomt (ikke at det er en nødvendighet )
Det som er litt kult er kontrollen du får i dypbassen, vet ikke hvor mange ganger det har vært folk innom og skal høre en bass sang de kjenner, første kommentaren er at denne sangen skal jo riste mye mer...Selvfølgelig en kombinasjon av rom + oppsett men får du stålkontroll i kjelleren så blir bassen helt annerledes og der du merker det først. Dette er jo i utgangspunktet ingen dybbvannsdriver med sitt snille Xmax på 9mm. Men det er utrolig gøy å måle 120db på 13hz og nesten ikke bevegelse i driverene
PS. Ikke for det, det flytter såpass med luft at det setter håret i sving, video er i fra sofa, ca 5 meter unna subber.