Karmann`s Hule

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.207
291
83
Legger ut noen bilder av hvordan delinger ser ut, dette er gjort på ørene har ikke målt enda.

1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
dci.JPG

• Like
Reactions: alias

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.207
291
83
Ja, jeg holder jo på med en varmepumpe for å kjøle teknisk, den skal monteres i morgen. Har hatt den stående en stund. Så jeg gikk bananas i går, blir ihvertfall blå

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

• Like
Reactions: Hunsbedt and Saarg

BullFire

Medlem
24 Apr 2003
2.462
15
38
Jeg bruker ikke noe for å beskytte driverene utover DSP som sitter i ampene, disse kjører jeg alle delfiltere fra.
Vet ikke om du sikter til en typisk "feiging" for å bekytte for eventuelle overtramp med power osv ? Jeg kan sette limiter i ampen slik at jeg ikke gir for mye power til dem.
Er det "feiging" det kalles :) Ja det var det jeg tenkte på. Billig forsikring, skulle det komme noe lavfrekvent ved en feiltagelse. Ser i skjema til N4770A at 2445J har en 40uF i serie for dette og 3uF for 2404H.
Skal bruke 2447 og 2404 selv.

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.207
291
83
Er det "feiging" det kalles :) Ja det var det jeg tenkte på. Billig forsikring, skulle det komme noe lavfrekvent ved en feiltagelse. Ser i skjema til N4770A at 2445J har en 40uF i serie for dette og 3uF for 2404H.
Skal bruke 2447 og 2404 selv.
Jepp ser den, jeg har hatt aktive systemer i noen år og aldri brukt det selv, bare være nøye å se at alt er på plass før en kjører på. Har heller aldri ødelagt noe pga det. Men jeg er en type som alltid har ting på lager kan du si ;) koblingskjema du viser til er artig, det er ingen LPF på 15", den spiller til den bryter opp og det er kun HPF på diskantnene så de spiller i lag fra delefrekvens, tydelig et "pa" filter. Det er spiller totalt forkskjellig her nå med aktivt drift.

• Like
Reactions: BullFire

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.207
291
83
Ref forrige post
2 flett nye originale membraner til 2245j kom på døren i dag fra USA og jeg har liggende noen membraner til 2404h også i tillegg til 4 som står Montert i horn, klar til oppdrag. Så jeg kan bare blåse i vei

Sist redigert:
  • Like
Reactions: BullFire and alias

BullFire

Medlem
24 Apr 2003
2.462
15
38
Blir mitt første aktive oppsett så sikkert derfor jeg er litt pyse :) Har du bestilt for det er kjekt å ha eller er det noe som bør byttes ut?

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.207
291
83
Blir mitt første aktive oppsett så sikkert derfor jeg er litt pyse :) Har du bestilt for det er kjekt å ha eller er det noe som bør byttes ut?
Jeg er nok litt der kjekt å ha figur ja. Slår meg ikke helt til Ro uten å ha noe i reserve.
Men membraner som sitter i diskanter er originale fra fabrikk, så det kan hende jeg bytter for å se. De spiller helt fint, så jeg har egentlig ikke behov.

Sist redigert:

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
685
31
28
Jeg kjørte uten feiging her når jeg hadde EAW oppkoblet. Og jeg har nok koblet feil slik at diskant plutselig fikk lavfrekvens. Gikk helt fint. Men skal sies at det ikke var full trøkk da siden det var under oppkobling.
Har i tillegg hatt noen hyggelige smell i diskantene fra minidsp'ene/ampen uten at skade har skjedd. Men det kommer vel kanskje an på hva diskantene tåler også.

Hadde en glipp med musen når jeg skulle justere volum i en dirac-kjøring og kjørte volumet på fullt! Hoppet litt i stolen når en får fullt trøkk med pink noise 😱

• Like
Reactions: alias

Hunsbedt

Aktiv
10 Aug 2005
5.736
120
63
Kvinesdal
minhjemmekino.no
Jeg er nok litt der kjekt å ha figur ja. Slår meg ikke helt til Ro uten å ha noe i reserve.
Men diagramene som sitter i diskanter er originale fra fabrikk, så det kan hende jeg bytter for å se. De spiller helt fint, så jeg har egentlig ikke behov.

Tipper det er DIAPHRAGM du mener, hehe. Diagram er jo noe helt annet. Sånn er det med dyselektrikerne... :LOL: :LOL: :LOL:
(Diaphragm (acoustics), a thin, semi-rigid membrane that vibrates to produce or transmit sound waves)

Membraner er et bedre og enklere ord, lurt å skifte til det ja. ;)

Sist redigert:

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
685
31
28
Har du vært litt for tung på pedalen eller er det element som var DOA?
Fikk forøvrig kjøpt 2 4645 kasser som du ikke har slått kloa i allerede 😁 Men du hadde visst vært i kontakt med han.

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.207
291
83
Har du vært litt for tung på pedalen eller er det element som var DOA?
Fikk forøvrig kjøpt 2 4645 kasser som du ikke har slått kloa i allerede Men du hadde visst vært i kontakt med han.
Nei, har faktisk aldri ødelagt en driver (av jbl) Dette er drivere som jeg har kjøpt defekte eller med en liten ulyd.

Oi en jeg ikke har orka å henta da hvor i landet var dette?

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
685
31
28
Nei, har faktisk aldri ødelagt en driver (av jbl) Dette er drivere som jeg har kjøpt defekte eller med en liten ulyd.

Oi en jeg ikke har orka å henta da hvor i landet var dette?

Det var en litt nord for Bergen. Når jeg kom dit var det satt hjul på ene kassa og den andre var ikke spesielt pen, men elementene såg fine ut og ohmet riktig. Så jeg tok sjansen. Den ene er komt i kinoen og fungerer. Den andre må jeg få hjelp av noen til å bære opp. Fruen hjalp ikke til med glede å bære den opp 😆

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.207
291
83
Styrt litt i dag, fikk center over på aktiv drift, skiftet ut noen drivere i frontene. Sånn at jeg er sikker på at det blir perfekt. Så nå er nesten alle nye (basser). Ellers har jeg fjernet noe demping bak i "hybelen" til høyttalerene.

Har også tidligere denne uka satt inn en amp til og jeg har fått opp en varmepumpe, den jeg sprøytet var defekt, så i forbandelsen gikk jeg å kjøpte ny. Ble en billig pumpe, men den holder teknisk lett i 18 grader selv etter flere timer med spilling. Denne har også app styring noe som passet meg bra.

Tok noen bilder da først alt var ute, sliter med å ta bilder her inne, da speilrefleksen ikke klarer bredden på rommet med de linsene jeg har. Så det ble noen råtne med mobilen

Toroluf

Medlem
24 Aug 2006
304
17
18
Tøft! Du er en rakker te å stå på!!!
Synes kinoen din var komplett da jeg var på besøk, men du blir tydeligvis aldri fornøyd nok...!?

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.207
291
83
Tøft! Du er en rakker te å stå på!!!
Synes kinoen din var komplett da jeg var på besøk, men du blir tydeligvis aldri fornøyd nok...!?
Som heroin dette . Neida, det er litt småjusteringer hele veien. Reconing er en litt annen side av hobbyen og egentlig ganske så gøy. Varmepumpen har vært i tankene siden dag en, nå er det nydelig kaldt der inne og i tillegg dersom det skulle bli hett i kinoen så kan jeg bare åpne døren så er den sval på en, to, tre.

Nå blir det fin justeringer ila uken, så jeg tar en pause etter det.. Ja, kommer en ny lading med reconinger i løpet av neste uke

• Like
Reactions: Toroluf

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.207
291
83
Dersom noen vil teste litt musikk har jeg en spilleliste som har litt forskjellige bass.

Sikkert noen som lurer på hvorfor det er en del vokal/akustiske sanger i denne listen men saken er, alle disse sangene har en bug i seg (Akustiske sangene) , ta tanita tikaram, den smeller subsonic ved første anslag, kommer et slag i ryggen på sofaen

• Like
Reactions: Toroluf and Saarg

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
685
31
28
Dersom noen vil teste litt musikk har jeg en spilleliste som har litt forskjellige bass.

Sikkert noen som lurer på hvorfor det er en del vokal/akustiske sanger i denne listen men saken er, alle disse sangene har en bug i seg (Akustiske sangene) , ta tanita tikaram, den smeller subsonic ved første anslag, kommer et slag i ryggen på sofaen

Den spillelisten må testes 🙂

• Like
Reactions: Karmann