Karmann`s Hule

alias

Medlem
29 Jan 2005
339
37
28
Blir gøy å se om det vises på målinger. De ble mye penere sorte, tror dette blir veldig bra. Vurderer å kjøpe noen jeg også, men venter til du har fått testet litt først

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like
Reactions: Karmann

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.282
354
83
Satser på noe effekt. Merker allerede at det er litt lettere i stemmen ved snakk. Har fått opp alle, tok bilder men kul i helsike å ta bilder her inne.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

• Like
Reactions: Ivaols and alias

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.282
354
83
En kompis var innom, han var meget fornøyd, selv om jeg ikke helt skjønner hva han sier.

alias

Medlem
29 Jan 2005
339
37
28
Ble jo riktig bra det derre. Tror nok det hadde gjort seg hos meg da jeg har en følelse av at det er litt overdempet hos meg. Kanskje fra over første raden og bakover

Ivaols

Medlem
20 Feb 2005
4.551
58
48
Kjekt å ha lokaler og utstyr tilgjengelig 👍 Styr med sprøyting ellers.

Interessant om det gir nevneverdige utslag på måling og ved lytting.

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.282
354
83
Kjekt å ha lokaler og utstyr tilgjengelig Styr med sprøyting ellers.

Interessant om det gir nevneverdige utslag på måling og ved lytting.
Ja, det er kjekt med mulighet for lakk ja . Ja, jeg gleder meg, det ble desverre en for lite, så jeg må nok over til naboen å trygle om han har en til overs. Og ja det hadde han

• Like
Reactions: Ivaols

Ivaols

Medlem
20 Feb 2005
4.551
58
48
Hadde syv stk RPG Modffractal 1D diffusorer en periode. Merket lite til de før de ble plassert slik at reflektert lyd traff ørene fra siden/skrå. Først da ble det effekt med mer omsluttende og litt mykere lydbilde. Derfor spent på effekten av diffusorer i taket siden reflektert lyd treffer toppen av hodet.

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.282
354
83
Hadde syv stk RPG Modffractal 1D diffusorer en periode. Merket lite til de før de ble plassert slik at reflektert lyd traff ørene fra siden/skrå. Først da ble det effekt med mer omsluttende og litt mykere lydbilde. Derfor spent på effekten av diffusorer i taket siden reflektert lyd treffer toppen av hodet.
Ja, det stemmer.
Dette er delvis som sagt for å bli kvitt litt flutter, så helt bortkastet blir det ikke. Uansett så vil det bli en effekt på surround kanaler, det blir forøvrig også spennende. Men time will show, og i morgen skal det måles, må bare sprøytet over den siste i morgen.

• Like
Reactions: alias

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.282
354
83
Og en liten oppfølging til svar over, det er også for å få "luftet" rommet litt hente inn litt klang generelt.

Ivaols

Medlem
20 Feb 2005
4.551
58
48
Ting må testes selv for å få erfaring og i så henseende ser det ikke ut til at du er mørkredd 😎

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.282
354
83
Ting må testes selv for å få erfaring og i så henseende ser det ikke ut til at du er mørkredd
Nei, det er jeg ikke . Masse teorier rundt om, masse stemmer men masse har jeg parkert her hjemme. Akkurat som de erfaringene du har gjort. Jeg tester ting og det er den beste erfaringen du kan få, noen ser seg blind på regnestykker og teorier men er for feite i ræva til å teste det i praksis.
Det er mange variabler som trigger hva som gjør hva i et rom.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.344
181
63
42
www.avforum.no
Tror ikke nødvendigvis du klarer å måle alt for mye effekt av disse diffusorene ettersom du jo gjerne har såpass mye absorbsjon i rommet for øvrig (som allerede tar seg av etterklangen), men jeg tipper allikevel du vil oppleve klangen som mer luftig, det var en skikkelig a-ha-opplevelse i egen kino når jeg fikk opp skylines! :)

• Like

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.282
354
83
Tror ikke nødvendigvis du klarer å måle alt for mye effekt av disse diffusorene ettersom du jo gjerne har såpass mye absorbsjon i rommet for øvrig (som allerede tar seg av etterklangen), men jeg tipper allikevel du vil oppleve klangen som mer luftig, det var en skikkelig a-ha-opplevelse i egen kino når jeg fikk opp skylines! :)

Det tror nok jeg også, jeg tviler på at jeg ser en skit. Men jeg merker allerede at det er blitt mer liv, og det var jo en del av tanken.
Så målet er der allerde, selv om jeg ikke har spilt en strofe enda, da jeg vil vente til i morgen.

Selv synes jeg ikke rommet var for dødt trossalt. Du skulle hørt selv .

• Like
Reactions: alias and lygren

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.282
354
83
Har ikke fått målt enda men kan bekrefte at musikk i 2 kanaler har fått mer "liv" det merkes tydelig på vokaler. Vil ikke komme med slike "Hi-fi" utrykk, men jeg er happy. Så skal jeg prøve en måling i kveld hvis jeg rekker, ellers skal det testes film i morgen å se om det har noen effekt på surround kanaler, disse er jo omringet av paneler.

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.282
354
83
Fikk koblet frontene over på aktiv drift i går og må si meg happy med det. Ble jo en helt annen høyttaler. Så da blir det noe små justeringer framover

BullFire

Medlem
24 Apr 2003
2.477
16
38
Bruker du kondensatorene i delefiltere for å beskytte compresjonsdriverene, eller fjernet du filteret helt og brukte andre kondensatorer?

alias

Medlem
29 Jan 2005
339
37
28
Ser ut til at det er tid for et besøk. Mye nytt og spennende i kinoen din nå med diffusere og nye høyttalere. Har troa på at dette blir super bra. Gru / gleder meg til å få hørt dette og vil nok gå derfra med fysiske smerter i kroppen etter at subbene har flyttet rundt på de indre organer, uansett så er det alltid en opplevelse man sent glemmer.

• Like

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.282
354
83
Bruker du kondensatorene i delefiltere for å beskytte compresjonsdriverene, eller fjernet du filteret helt og brukte andre kondensatorer?
Jeg bruker ikke noe for å beskytte driverene utover DSP som sitter i ampene, disse kjører jeg alle delfiltere fra.
Vet ikke om du sikter til en typisk "feiging" for å bekytte for eventuelle overtramp med power osv ? Jeg kan sette limiter i ampen slik at jeg ikke gir for mye power til dem.

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.282
354
83
Ser ut til at det er tid for et besøk. Mye nytt og spennende i kinoen din nå med diffusere og nye høyttalere. Har troa på at dette blir super bra. Gru / gleder meg til å få hørt dette og vil nok gå derfra med fysiske smerter i kroppen etter at subbene har flyttet rundt på de indre organer, uansett så er det alltid en opplevelse man sent glemmer.

Ja, du må snart ta turen :) :) . Det spiller faktisk veldig snilt i bassen nå, så ingenting å være redd for :)

• Like
Reactions: alias