Karmann`s Hule

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.552
463
83
47
Asker
Det begynner å se meget så trivelig ut oss deg nå.

Er du fornøyd med bytte fra Beyma til JBL i front?

• Like
Reactions: Karmann

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.268
338
83
Det begynner å se meget så trivelig ut oss deg nå.

Er du fornøyd med bytte fra Beyma til JBL i front?
Hei BEF

Jo, jeg er veldig fornøyd, det ble en fin overgang og jeg er meget positivt overrasket over at horna spilte som de gjorde. Jeg var litt nervøs for at de skulle være "to much" men det var de ikke. De trenger litt eq ja, men jeg synes de spiller åpent og pent. Jeg skal over på aktiv deling, det er sikkert. De har litt slake filter så det blir litt for mye blending begge veier.

Så totalt veldig gøy. Hadde nok ikke startet prosjektet hadde jeg vist tilstand men når jeg først hadde startet, så var det ingen vei tilbake . En CD driver som spiller langt ned var ikke feil .

Du må snart ta turen

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Ivaols

Medlem
20 Feb 2005
4.537
46
48
Inspirerende tråd dette!

Jeg kunne svært gjerne tenkt å få deg på besøk i min hule. Med aktiv drift har en mange muligheter, inkludert muligheten til å skru seg på bærtur... Synes det spiller bra men vil ha nytte av et par nye ører på besøk. I tillegg kunne det vært interessant å diskutere løsninger for å komme videre. Du er hjertelig velkommen ihvertfall!

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.268
338
83
Inspirerende tråd dette!

Jeg kunne svært gjerne tenkt å få deg på besøk i min hule. Med aktiv drift har en mange muligheter, inkludert muligheten til å skru seg på bærtur... Synes det spiller bra men vil ha nytte av et par nye ører på besøk. I tillegg kunne det vært interessant å diskutere løsninger for å komme videre. Du er hjertelig velkommen ihvertfall!
Det er ikke umulig, hadde vært artig å sett butikken din engang

• Like
Reactions: Ivaols

alias

Medlem
29 Jan 2005
338
36
28
Blir spennende å se hva resultatet blir etter at du har fått sprøytet disse sorte. Hvilke frekvens område er disse tunet mot ?

Sent from my iPad using Tapatalk

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.268
338
83
Blir spennende å se hva resultatet blir etter at du har fått sprøytet disse sorte. Hvilke frekvens område er disse tunet mot ?

Sent from my iPad using Tapatalk
Rundt 900hz, ikke veldig langt ned. Men jeg skal bli kvitt noe flutter og vil få litt mer "luft" så jeg har troa på at det vil gi meg det jeg ønsker. Jeg har tatt siste måling oppover i frekvens i går, så jeg skal måle å se om det gir noen effekt. Det er uaktuelt med noe mer demping i rommet pr.nå.

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.268
338
83
Da har jeg bare å montere 8stk igjen, det gikk unna når jeg bare fikk merket alt i et system. Så jeg tar med meg det jeg får plass til i bilen og sprøyter litt på onsdag og torsdag. Ble helt idiotisk mye søppel av dette, så jeg fjernet søppel etter MDG sin standard

Sparte en del kronasjer på dette framfor å kjøpe ferdig bygd og sorte, hvis noen lurer på hvorfor jeg gidder dette .

• Like
Reactions: alias

Jan B

Medlem
13 Jan 2012
2.407
37
48
Interessant ! Strengt tatt er dette laget i isopor?
Brodern hadde tidligere et prosjekt der har skar ut noe deler i isopor med en oppvarmet ståltråd, og det funket som smør :)

Om man hadde mønstret dette er laget i, hadde det sikkert vært et fint DIY prosjekt ;)

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.268
338
83
Interessant ! Strengt tatt er dette laget i isopor?
Brodern hadde tidligere et prosjekt der har skar ut noe deler i isopor med en oppvarmet ståltråd, og det funket som smør :)

Om man hadde mønstret dette er laget i, hadde det sikkert vært et fint DIY prosjekt ;)
De er laget i isopor ja. Har selv laget med oppvarmet ståltråd og i tre men de i isopor ble helt greie men med opplegget jeg hadde så ble de litt bobbob i finish. De i tre blir jo veldig tunge, så et greit komprimi dette.

Sist redigert:
  • Like
Reactions: Jan B

alias

Medlem
29 Jan 2005
338
36
28
Ser vel en stor bakdel med isopor og det er brannfaren. Hvis man dekker mesteparten av taket så kan det vel bli rimelig hett hvis det skulle ta fyr

Sent from my iPhone using Tapatalk

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.268
338
83
Ser vel en stor bakdel med isopor og det er brannfaren. Hvis man dekker mesteparten av taket så kan det vel bli rimelig hett hvis det skulle ta fyr

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, jeg slukker bare brannen med luft fra subbene . Ja, dersom det blir så hett så brenner det vel uansett. Har 47 pakker med isolasjon i rommet så det regnes vel som ikke særlig brennbart, så jeg føler en form for balanse her .

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.268
338
83
Ingen bilder i kveld telefon tom for strøm.
Jeg fikk montert de 8 siste i kveld og når jeg først var så godt i gang, så heiv jeg meg likegodt i bilen til jobb og sprøytet 10 stk.
De tørket fort ( jotun lady etter eller annet) så jeg tok dem med hjem i kveld. Og når de først var i hus så kunne jeg like godt montere dem.
Jeg kommer ca ut der jeg planla og kommer kanskje til å mangle en eller to stk, men det får holde for denne gang.

Jeg slenger med de 8 jeg limte i kveld og sprøyter kjapt etter jobb, så kan jeg montere de i morgen kveld, skal ta få tatt noen bilder :)