Karmann`s Hule

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.113
199
63
På biltema har de noen blå filt skiver til vinkel sliper som fungerer veldig bra til å shine opp stål alu

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg må slipe ut alt av hakk og riper, mange av de er på nivå med en kantkjørt felg. Jeg sliper opptil P800 (kanskje lavere) Her har jeg bare polert med masking og vanlig bilvoks. Jeg har flere typer padder jeg kan bruke til og polere det videre, bla til drill , 9" vinkelsliper osv.

• Like
Reactions: alias

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.113
199
63
Hva vil du gjøre inni profilene der du ikke kommer til? Bare male med sortmaling, eller har du andre tips?
Det blir bare å fjerne malingen som er i sporet og ikke noe mer, så er det i det minste Alu hele veien. Bruker da enten maling og lakk fjerner eller bare bader det i tynner.

• Like
Reactions: Hunsbedt

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.113
199
63
Sakte men sikkert. Har vært stille her nå, Danmark og litt sykdom har stoppet fremdrift, men nå er alle kasser klare til lakk i det minste.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
667
22
18
Hva brukte du til å fjerne gammelt oppheng og lim når du re-foamet 8340 elementene?

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.113
199
63
Hva brukte du til å fjerne gammelt oppheng og lim når du re-foamet 8340 elementene?
Jeg stjal kona sin neglelakk fjerner( det vil si, det er egentlig min jeg kan ikke si til folk at jeg bruker neglelakk, ikke si det til noen du heller) ellers kan du bruke aceton.

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
667
22
18
Jeg stjal kona sin neglelakk fjerner( det vil si, det er egentlig min jeg kan ikke si til folk at jeg bruker neglelakk, ikke si det til noen du heller) ellers kan du bruke aceton.

My lips are sealed 😁
Da får jeg "låne" litt neglelakkfjerner fra fruen jeg også.
Det er vel kanskje lurt å ikke bruke for mye slik at pappen (eller hva det er laget av) ikke blir for våt og ødelagt?

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.113
199
63
My lips are sealed
Da får jeg "låne" litt neglelakkfjerner fra fruen jeg også.
Det er vel kanskje lurt å ikke bruke for mye slik at pappen (eller hva det er laget av) ikke blir for våt og ødelagt?
Nei, kun sånn typisk fuktig. Du ser, bare ta litt på en papir ol. Og prøv deg fram.

• Like
Reactions: Saarg

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.113
199
63
Da er kassene omsider lakkert. Det gikk ikke helt som planlagt, da det ble noe hazzel med mattningsmiddel i lakken. Men far (meg selv) Hadde en lakker på jobb som ble litt ledig på slutten av dagen, så han kastet seg rundt å fikk kjørt et nytt lag med matt klarlakk, så jeg fikk høyttalerene hjem i dag.
På noen av bildene under ser dere hvor blanke de ble, som da var feil.

Takk Robin for hjelp, du er helt ok .

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.113
199
63
Jepp, det ble litt over snittet på disse traverene

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.113
199
63
Hadde nettopp en demo for en kar fra Østlandet som har vært her en gang før , og i det bassen kom, så stokk han til og så poppet disse opp fra intet klok av skade var kommentaren.
Det ble en god latter for min del.
God helg

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.113
199
63
Der går sakte framover, men to stk er omsider ferdig. De står nå på test spilling og det ser ut til å fungere uten problemer.

Har bestilt noen nye drivere, da jeg er litt usikker på den ene bassen. Så jeg kjøpte like godt to nye.

Lydmessig så tror jeg dette kan bli bra, de spiller med en flott attack i middbassen og er meget åpne i toppen. Med litt justering så kan dette blir riktig så greit. De spiller forøvrig meget høyt, så høyt at jeg aldri kommer til å være i nærheten av maks her.

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.113
199
63
Det ble ræven min sittende å spille musikk, lagte noen overganger fra normal 2/4 speakon til speakon 8, slik jeg kan koble rundt uten noe hazzel til andre høyttalere.

• Like
Reactions: Danke and Saarg