Karmann`s Hule

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.089
167
63
Har ellers i helgen, Fredag og søndag fått justert litt på anlegget igjen, denne gang har jeg flatet ut nivå helt, da jeg får greit med output nedover selv uten stigning. Kjapp lytt i går sier enda litt tightere bass. Det hjalp noe med hullene i veggen (ref tidligere post) meeeeen ikke så mye som innsatsen ville ha det til . Jeg skal jobbe videre med litt høyere frekvenser ila uka, før jeg lander endelig, da jeg ikke klarer å hente mer ut av frontene (jeg har vel justert på det som kan justeres på). Da må nok jeg gå videre i tenke boksen. Jeg skal jo teste diffusorer også men det gidder jeg ikke før senere i høst .

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
319
43
28
Er bare så utrolig heftig dette rommet ditt! Får satse på at jeg detter innom en gang. 😊

Angående diffusjon så løfter det lyden til nye høyder er min erfaring. Ikke akkurat erfaring med så stort rom som deg, men gir jo muligheter for enda større lyd med den plassen du har🤓👍

• Like
Reactions: Toroluf and Karmann

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.089
167
63
Er bare så utrolig heftig dette rommet ditt! Får satse på at jeg detter innom en gang.

Angående diffusjon så løfter det lyden til nye høyder er min erfaring. Ikke akkurat erfaring med så stort rom som deg, men gir jo muligheter for enda større lyd med den plassen du har
Takk for det, satser på du kommer innom engang. Ja, jeg har noe diffusjon på plass allerede men jeg trenger mer

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.089
167
63
Liten nerde oppdatering av ringeklokke til kinoen (når du kommer garasje veien) Ringer du på døra(porten) , ringer mobilen og du får lyd og bilde på hvem som står der, så har jeg bare en fjernkontroll til portåpner i kinoen så kan jeg slippe folket inn. Egentlig teit, men jeg synes slike ting er litt gøy da

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
658
16
18
Liten nerde oppdatering av ringeklokke til kinoen (når du kommer garasje veien) Ringer du på døra(porten) , ringer mobilen og du får lyd og bilde på hvem som står der, så har jeg bare en fjernkontroll til portåpner i kinoen så kan jeg slippe folket inn. Egentlig teit, men jeg synes slike ting er litt gøy da

Bare litt nerdete? 🤓
Artige saker å leke med! Hvilket utstyr har du brukt?

• Like
Reactions: Karmann

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.089
167
63
Nei, det er noe ebay stash. Kostet vel 250.- så billig men det ser ut til å fungere, batteriene til den kostet forøvrig mer. Så får vi se hvor lenge de varer . Men det blir vil ikke for lenge, for kidsa synes jo det er kjempegøy å ringe på . Den fungerer forøvrig når jeg er på 4G, så jeg er alltid hjemme

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
658
16
18
Nei, det er noe ebay stash. Kostet vel 250.- så billig men det ser ut til å fungere, batteriene til den kostet forøvrig mer. Så får vi se hvor lenge de varer . Men det blir vil ikke for lenge, for kidsa synes jo det er kjempegøy å ringe på . Den fungerer forøvrig når jeg er på 4G, så jeg er alltid hjemme

Haha. Ja det spørs det hvor lenge det holder.

• Like
Reactions: Karmann

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.089
167
63
Ting skjer, kjapp biltur til Vestlandet forrige helg gjorde at det ble noe JBL bacon med hjem, nærmere bestemt 1.5 Tonn med høyttalere. Det var meg og @Hunsbedt som handlet litt... Kommer noen bilder til Torsdagen da skal alt gjennomgåes og fordeles. Gamle saker men spiller kult og med litt TLC så blir det helt konge :)

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.089
167
63
Da har vi hatt litt test av høyttalere i kveld og det lover bra. Det meste var i orden, tingene har stått lagret lenge og kassene har blitt brukt godt. Drivere og kasser trenger TLC. Litt støv blåsing og rens av drivere så er de fine. Kassene tar jeg med meg PÅ jobb og fikser opp der ila høsten. Jeg får med meg 3 fronter sånn at jeg kan teste de som lcr i kinoen. Jeg husker ikke i farten hvilke drivere som sitter i men bassene er ihvertfall Jbl 2226h.

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.089
167
63
Helgen gikk og mandag kom men har renset alle drivere og testet en og en. Alle foruten muligens en bassdriver er litt på tur men jeg gir den sjanse og ser. Alle skruer er vasket i eddik (fjerner rust osv) , alle drivere er renset for skit og støv, kompresjonsdrivere er åpnet og kontrollert. Kassene begynnes på, på torsdag. Jeg tenker å sprøyte de Nardo grå, med matt finish, jeg vurderer annen farge på baffel men sprøyter hele skiten grå, så tar jeg valget etterpå.

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.089
167
63
Ble litt jobbing i dag, fikk litt pusse hjelp mens jeg demonterte porter og aluminiums lister ( til å løfte de med)
Fikk pusset ned alle kassene til beinet, og sparklet små sår rundt om. Har litt sparkling igjen men snart klar for fyller.

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.089
167
63
Tok en kjapp runde etter jobb for å se hvordan aluminiumen til fly punktene responderte til sliping. Jeg slipte ikke lenge og polerte ikke med grov lut, er langt fra ferdig men en kan se konturene av hvordan det blir.

alias

Medlem
29 Jan 2005
317
21
18
Takk, det blir en tidsom og relativt kjedelig Jobb. Tenker det går godt over 1 time pr list og det er 12 stk, 12-15timer med sliping må beregnes

Hva sliper du med?

Sent from my iPhone using Tapatalk